تغذیه

نحوه مصرف، استفاده و تهیه غذا با فلفل موزی

اگر دوستدار کاشت گل و گیاه در باغچه خانه تان هستید، شاید باغچه تان پر از گیاهانی باشد که نمی دانید چه استفاده هایی از محصولاتشان داشته باشید. فلفل موزی نیز یکی از گیاهی است که اکثر افراد آن را در باغ و باغچه خود پرورش می دهند.

فلفل موزی

فلفل موزی به سرعت رشد کرده و محصول می دهد. میوه های این گیاه دو نوع تند وشیرین داشته و سرشار از فیبر، بتاکاروتن و ویتامین A و C هستند. زمان برداشت این گیاه از روی ظاهر و رنگ زردش مشخص می شود.

1 اصول مصرف فلفل موزی

اگر شما نیز در باغچه تان فلفل موزی زیادی دارید و نمی توانید یک روزه همه را مصرف کنید، آن ها را در یخچال نگذارید. به جای آن از چند روش خلاقانه و خوشمزه برای استفاده از این فلفل ها بهره ببرید. یه یاد داشته باشید که این فلفل ها معمولاً خیلی تند نیستند؛ لذا کودکان هم این نوع فلفل ها را دوست دارند. پس با ما در فن تریکس همراه باشید تا چند روش استفاده از این فلفل ها را به شما معرفی کنیم.

انواع فلفل موزی

فلفل موزی انواع مختلفی دارد، مثلًا نوعی از آن که شیرین هم هست تا 20 سانتی متر هم رشد می کند. نوعی از آن ها در سالاد ها مورد استفاده قرار می گیرند. اگر مزه تند دوست دارید، می توانید نوع تند آن را بکارید، اما به یاد داشته باشید که نباید توقع یک مزه فوق العاده تند به اندازه فلفل های چیلی را داشته باشید. این فلفل ها تندی ملایمی دارند.

موارد استفاده از فلفل‌ موزی‌

1- ادویه پیتزا

این فلفل ها مزه شیرین و تند خوشایندی داشته و ترکیب آن ها با گوشت، پنیر پیتزا و سایر سبزیجات مزه فوق العاده خوشمزه ای به وجود می آورد. برای استفاده از این فلفل، سس پیتزا را درست کرده و بعد از درست کردن پیتزا و قبل از پخت، کمی فلفل موزی روی آن بریزید.

2- ترشی فلفل

2 اصول مصرف فلفل موزی

با درست کردن ترشی می توانید برای چند ماه و حتی یک سال هم از مزه خوشمزه ترشی فلفل لذت ببرید. برای تهیه ترشی می توانید خلاقیت به خرج داده و مواد دیگر را هم به شیشه ترشیتان اضافه کنید؛ مثلاً چند تکه سیر می تواند مزه خوبی به فلفل ها و ترشی بدهد.

3- دلمه فلفل موزی

احتمالاً تا قبل ازاین دلمه فلفل دلمه ای خورده باشید، اما فلفل موزی یقیناً یک تنوع جدید است! این فلفل نسبت به فلفل دلمه ای مزه ملایم تری داشته و مزه متفاوتی به محتویات داخل دلمه می دهد. می توانید این دلمه ها را در روغن زیتون هم سرخ کنید.


برای اطلاع از طرز تهیه فلفل تند شکم پر به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> طرز تهیه فلفل تند شکم پر <<<


4- فلفل سرخ شده

فلفل سرخ شده را می توانید به همراه مرغ سوخاری یا همبرگر استفاده کنید. فلفل ها را تکه تکه کرده و قبل از سرخ کردن همه دانه هایش را خارج کنید.

5- ترشی پیکالی لی

ترشی پی کالی لی را می توان تقریباً با همه نوع سبزیجات تهیه کرد. این ترشی خوشمزه مزه خوبی به غذاهایتان می دهد.

برای تهیه این ترشی می توانید هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید را استفاده کنید.

6- سس سالاد رژیمی وینگرت

اگر سس سالادی دوست دارید که همزمان مزه تند و ملایمی داشته باشد، می توانید در ترکیب سس از این فلفل استفاده کنید. برای تهیه سس، فلفل ها را ریز کرده و یا از فلفل رنده شده استفاده کنید.

7- سس سالسا

عاشق خوردن چیپس و سس سالسا هستید؟ کمی فلفل موزی هم به سس سالسایتان اضافه کرده و از خوردن این میان وعده خوشمزه لذت ببرید.

9- ژله فلفل

3 اصول مصرف فلفل موزی

برای تهیه ژله فلفل، 5 فنجان فلفل موزی را خرد کرده، با چند مدل فلفل دیگر ترکیب کنید و آن ها را به شکل پوره در بیاورید. سپس به مقدار دلخواه شیرین بودن ژله به آن شکر اضافه کرده و محتویات را در یک ظرف در بسته بریزید. پکتین فیبری است که در برخی سبزیجات و میوه ها مثل سیب و لیمو و… پیدا می شود؛ این نوع فلفل، پکتین کمی دارد. بنابراین احتمالًا لازم می شود تا خودتان به آن پکتین اضافه کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
recipes.howstuffworks




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا