پوشاکسلامتکودک

چگونه کهنه بچه را اصولی بشوییم تا نرم و ضدعفونی شود؟

اصول شستن و ضدعفونی کردن کهنه بچه

بسیاری از پدر و مادرها به هر دلیلی ترجیح می دهند برای بچه هایشان به جای پوشک از کهنه استفاده کنند. اما نحوه ی شستن و ضدعفونی کردن این کهنه ها به گونه ای که هیچ ضرری به کودک نرساند همیشه چالش برانگیز بوده است. برخی از والدین اصرار دارند که برای شستن کهنه ی بچه تنها از مواد ارگانیک و طبیعی باید استفاده کرد. برخی دیگر نگران رشد باکتری و نحوه ی ضدعفونی کردن آن هستند. برخی نیز از دستگاه های کهنه شور استفاده می کنند.

1 اصول صحیح ضدعفونی و شستن کهنه بچه


شاید مایل باشید مقالات “چگونگی تست قدرت جذب مارک های مختلف پوشک بچه” و “نحوه استفاده از سطل پوشک بچه” را نیز مطالعه کنید.


در هر صورت همه ی والدین نگران سلامت نوزاد و جلوگیری از واکنش های پوستی آن ها هستند. به همین دلیل در این مقاله بهترین راه حل شستن کهنه بچه را معرفی خواهیم کرد.

1- سطل شستشو

سطل های شستشوی کهنه ی بچه، سطل های بلند و درب داری هستند که به راحتی می توان کهنه را در آن خیسانده و درب آن را برای جلوگیری از ورود آلودگی، انتشار بو و در معرض دید قرار گرفتن کهنه، پوشاند. بهتر است برای کهنه های بچه این نوع سطل را تهیه کنید، زیرا کهنه بچه حساس به آلودگی و رشد باکتری ها می باشد. اما اگر چنین سطلی را نیافتید از لگن معمولی هم می توان استفاده کرد.

سطل یا لگن را با 4.5 لیتر آب گرم و ½ پیمانه بوراکس پر کنید. بعد از اینکه به طور کامل مدفوع کهنه را در توالت شستید، آن را در سطل یا لگن بخیسانید. بوراکس ماده ی معدنی طبیعی است که به از بین بردن بو و لکه ی کهنه کمک می کند.

برخی از والدین به ازای هر گالن آب از ¼ پیمانه وایتکس استفاده می کنند. وایتکس به سفید کردن و از بین بردن بو و لکه ی کهنه کمک می کند، اما باکتری ها را به طور کامل نمی کشد و کهنه را کاملاً ضدعفونی نمی کند. گاهی نیز ممکن است تحریکات پوستی و حساسیت را برای کودک به وجود آورد.

2- شستن کهنه

همیشه کهنه های بچه را جدای از دیگر لباس ها در ماشین لباسشویی با چرخه ی شستشوی مناسب بشویید. کهنه ها را با چرخه ی شستشوی آب داغ و شوینده ی ملایم و مخصوص کودکان که بدون عطر باشد بشویید.

دقت داشته باشید که هرگز ماشین لباسشویی را با کهنه پر نکنید. حداکثر تعداد کهنه ای که می توان در یکبار شستشو در ماشین لباسشویی شست، 24 عدد می باشد.

3- آب کشی مجدد

هنگامی که چرخه ی شستشوی معمولی لباسشویی به پایان رسید، لباسشویی را مجدداً روی چرخه ی rinse (آبکشی) تنظیم کنید. در این مرحله ½ پیمانه سرکه در ماشین ریخته تا کهنه ها با سرکه شسته شده و آبکشی شوند؛ تا هر گونه مواد شوینده ی باقی مانده روی کهنه ها از بین برود و کهنه سفیدتر شود.

از نرم کننده های لباس برای کهنه ی بچه استفاده نکنید. زیرا قدرت جذب کهنه را کاهش می دهند. اگر به نرم شدن کهنه نیاز بود اضافه کردن ½ پیمانه جوش شیرین به چرخه ی شستشو می تواند آن را نرم کند.

4- خشک کردن

از آنجایی که برای شستشوی کهنه از مواد شوینده ی بدون آنزیم، بدون سفید کننده و رایحه های مصنوعی استفاده می شود تا حدالامکان کهنه برای استفاده ایمن باشد، اغلب کهنه ها بعد از شستشو چرک به نظر می رسند. اما خوشبختانه سفید کننده ی طبیعی و رایگان به نام آفتاب همیشه در دسترس است. خورشید همه ی لکه ها حتی لکه های قدیمی را نیز از بین می برد.

– نکته ی مهم اینکه هرگز از روش خشکشویی برای خشک کردن کهنه ی بچه استفاده نکنید.

در پایان می توانید با مطالعه مقالات زیر در وب سایت فن تریکس اطلاعات بیشتری در رابطه با سلامتی کودکان خود به دست آورید.

>>> طرز ساخت دستمال مرطوب ارگانیک کودک

>>> روش ساخت فوم شستشوی کودک

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
علی رنجبر

سلام عرض ادب و احترام
جهت شستن کهنه بچه از شامپوی سر استفاده شود
هم رنگ پی پی سریع پاک میشه وهم کهنه نرم میشه
لطفا اطلاع رسانی بفرمائید علی رنجبر از تنکمان

دکمه بازگشت به بالا