تغذیهراهنمای خرید

راهنمای انتخاب و خرید بهترین و با کیفیت ترین مارچوبه

مارچوبه نوعی سبزی بوده که به روش های مختلف می توان آن را مصرف کرد. خوردن آن به صورت خام و پخته، هم در غذا و هم بدون واسطه امکان پذیر می باشد. مارچوبه به دلیل اینکه کالری بسیار پایینی داشته و سرشار از فولات، ویتامین C و ویتامین A می باشد، دارای ارزش غذایی بالایی بوده و در اکثر غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. فصل برداشت مارچوبه در ماه های بهمن تا خرداد و شهریور تا آذر می باشد. در این ماه ها می توان مارچوبه را به صورت تازه و باطراوت در فروشگاه ها یافت. اما این گیاه را حتما به غیر این ماه ها در فروشگاه ها دیده اید. بنابراین انتخاب مارچوبه ی تازه که ارزش غذایی بیشتری داشته باشد، کار ساده ای نیست و به اطلاعات دقیقی نیاز دارد. پس با فن تریکس همراه باشید تا همیشه بتوانید بهترین مارچوبه را انتخاب کنید.

تشخیص بهترین مارچوبه

1- قبل از هر چیزی مارچوبه ها را دقیقاً در دست گرفته و وارسی کنید.

قسمت بالایی مارچوبه ها دارای برگ های نوک تیز و بسیار کوچکی است. برگ مارچوبه های تازه، محکم به بدنه چسبیده اند. مارچوبه هایی که در آنها این برگ های کوچک نوک تیز، وارفته و باز شده اند تازه نیستند.

1 راهنمای خرید مارچوبه

2- مارچوبه هایی را انتخاب کنید که دارای ساقه های سفت و محکمی باشند.

مارچوبه هایی که نرم و شل شده اند تازه نبوده و کیفیت و ارزش غذاییشان را از دست داده اند.

2 راهنمای خرید مارچوبه

3- شکل مارچوبه را نیز چک کنید.

مارچوبه باید کاملاً دایره ای بوده و نشانه هایی از کوفتگی، برجستگی و تغییر شکل روی آن نباشد. مارچوبه هایی که کاملاً استوانه ای نبوده و شکل طبیعی خود را از دست داده یا کپک زده باشند، به زودی بعد از خریداری خراب شده و باید آنها را دور بریزید.

3 راهنمای خرید مارچوبه

4- به انتهای ساقه ها هم دقت کنید.

اگر انتهای ساقه مارچوبه خشک بوده و شکل چوب را به خود گرفته است، آن را خریداری نکنید.

4 راهنمای خرید مارچوبه

5- مارچوبه ها را بو کنید.

جالب است بدانید که برعکس همه ی میوه ها و سبزیجات، مارچوبه ی تازه بو ندارد. یعنی هرچه مارچوبه تازه تر و باطراوت تر باشد بوی آن کمتر است.

5 راهنمای خرید مارچوبه

6- به سایز مارچوبه ها نیز دقت کنید.

ساقه مارچوبه های تازه لاغرتر بوده و احتیاجی به کندن پوستشان برای استفاده نیست. زیرا پوست نازک و لطیفی دارند. (البته گاهی مارچوبه های کوچک و لاغری هم هستند که تازه بوده اما پوست ضخیمی دارند که استفاده از آنها احتیاج به آماده سازی خاصی دارد).

6 راهنمای خرید مارچوبه

نکات مهم در استفاده از مارچوبه

حتی اگر مارچوبه را به صورت تازه خریداری کرده اما اصول نگهداری آن را رعایت نکنید، به زودی خراب شده و از بین می رود. پس بعد از خریداری حتماً نکات زیر را در نظر داشته باشید:

1- مارچوبه ها را تنها زمانی بشویید که می خواهید از آنها استفاده کنید و هرگز مارچوبه را به صورت شسته نگهداری نکنید. زیرا باعث می شود زودتر خراب و فاسد شود.

7 راهنمای خرید مارچوبه

2- برای شستشو از آب سرد استفاده کنید و لابه لای برگ های کوچک در سر مارچوبه را با دقت بشویید. زیرا اغلب حاوی گل و شن می باشند.

8 راهنمای خرید مارچوبه

3- در صورتی که مارچوبه های شسته شده اضافه آمد، آنها را روی دستمال آشپزخانه ریخته تا کاملاً خشک شوند. سپس در ظرف درب دار یا کیسه های فریزر زیپ دار ریخته و در یخچال گذاشته و ظرف مدت 3 تا 4 روز مصرف کنید.

9 راهنمای خرید مارچوبه

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
ماهان عظیمی

مارچوبه ارزش غذایی زیادی داره. اما چکنیم که کسی نمیره دنبال گیاه خواری. فقط دوست دارن گوشت به دندون بکشن.

دکمه بازگشت به بالا