خانه و کاشانهراهنمای خریدرپورتاژ آگهی

پرده شید و نکات مهمی که باید هنگام خرید آن بدانید!

وقتی نوبت به تعویض پرده یا خرید پرده جدید می رسد، با گشتن در بازار با اسامی و مدل های جدیدی از پرده ها مواجه خواهید شد که ممکن است انتخاب را برایتان دشوار سازد. یکی از پرده هایی که این روزها در دکوراسیون مدرن زیاد به چشم می خورد، پرده شید است. مدلی از پرده های مدرن که امروزه زیاد به چشم می خورد و محبوبیت بالایی نیز در میان افراد پیدا کرده است. اما اگر تصمیم به خرید این نوع پرده گرفتید، لازم است نکاتی را هنگام سفارش در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. پس با فن تریکس همراه باشید.

پرده شید چیست؟

پرده شید یک صفحه پارچه ای نرم است که مطابق سایز چهارچوب پنجره انتخاب شده و در لبه بالایی به یک میله یا قاب متصل می شود. شیدها به طور جداگانه فروخته می شوند و از نظر طول، عرض و همچنین رنگبندی و تنوع جنس متفاوت هستند. شیدها بر خلاف دیگر انواع پرده ها، که برای باز و بسته کردنشان، آن ها را به طور افقی حرکت می دهیم، با اهرمی رو به بالا جمع شده و در صورت نیاز مجدد بسته می شود.

مزایای خرید پرده شید چیست؟

اگر نسبت به خرید پرده شید مردد هستید شاید دانستن مزایای سفارش پرده شید بتواند به شما کمک کند:

1. تغییر دکوراسیون فضا به سبکی مدرن

تعویض پرده یک اتاق می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی دکوراسیون خانه شما داشته باشد. اگر تصمیم دارید یک دکوراسیون مدرن و مینیمال داشته باشید، پرده شید می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. این نوع پرده سادگی خاصی دارد در عین حال می توانید از طرحی متفاوت استفاده کنید تا دکوراسیون خانه خود را متفاوت تر از قبل بچینید.
علاوه بر اینها، مزیت خرید پرده شید این است که شما می توانید آن را با پرده های پارچه ای به شکلی ترکیبی استفاده کنید. بعنوان مثال یک پرده شید ساده و تک رنگ برای قاب پنجره ها انتخاب کنید و روی آن یک پرده شیک و مجلل تر قرار دهید. با این کار از سایر ویژگی های خاص شیدها هم بهره می برید. به طور کلی می توان گفت پرده شید هم به تنهایی کاربرد دارد هم می تواند زیر پرده های دیگر استفاده شود بنابراین در هر نوع دکوراسیونی می توانید از آن کمک بگیرید.

2. حفظ حریم شخصی

حریم شخصی موضوعی است که همواره در هنگام خرید پرده مورد توجه بوده است. شاید پرده های حریر یا مدل دار گاهی مواقع نتوانند این نیاز را برطرف کنند؛ اما پرده های شید می توانند به خوبی فضای داخلی خانه را از دید خارجی حفظ کند. حتی در صورتیکه از رنگ تیره تری استفاده شود، امکان دیدن بیرون خانه از داخل نیز وجود نخواهد داشت. با توجه به اینکه چقدر برایتان اهمیت دارد فضای داخلی خانه از دید افراد بیرون در امان بماند می توانید از جنس های مختلفی از پرده شید استفاده کنید.

حفظ حریم خصوصی خانواده با انتخاب مناسب پرده شید

3. کنترل بهینه دما

با انتخاب پرده درست می توانید دمای فضای داخلی خانه را نیز کنترل کنید. با سفارش پرده شید می توانید در فصل زمستان گرمای بیشتری را داخل خانه خود نگه دارید و همچنین از ورود سرما به داخل خانه جلوگیری کنید. علاوه بر اینها در فصل گرم نیز زمانیکه کولر را روشن می کنید همین اتفاق رخ می دهد و بدون نیاز به کم و زیاد کردن دما در هر فصلی می توانید هوای مطبوعی داخل خانه خود داشته باشید.

4. صرفه جویی در مصرف انرژی

جالب است که بدانید با انتخاب یک پرده مناسب و صحیح برای پنجره های خانه می توانید تا حد زیادی از هزینه های مربوط به مصرف انرژی نیز بکاهید. همانطور که به آن اشاره شد پرده شید می تواند به کنترل دمای داخل خانه کمک کند بنابراین نیازی نیست انرژی زیادی صرف برقرار کردن تعادل در دمای فضای خانه صرف شود. علاوه بر این، شیدها می توانند نور طبیعی که به داخل می تابد را نیز تنظیم کنند؛ بنابراین نیازی نخواهد بود که در طول روز چراغ زیادی روشن کنید. همه این ها در نهایت بر روی قبض برق شما تاثیرگذار خواهد بود و متوجه خواهید شد یک پرده چطور توانسته هزینه هایتان را کمتر کند.

در این باره پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه کنید.

>>> چگونه با عایق کردن پرده ها خانه را گرم و تاریک کنیم؟ <<<

5. تنظیم میزان نور

فایده چشمگیر خرید پرده شید ، کنترل میزان نوری است که به داخل فضا می تابد. اگرچه بسیاری از افراد تمایل دارند نور طبیعی به داخل خانه شان وارد شود اما گاهی این نور، بخصوص در فصل تابستان، گرمای زیادی به داخل محیط وارد می کند و همچنین ممکن است موجب رنگ پریدگی وسایل شود. بطور مثال پرده اسکرین اشعه های مضر خورشید را فیلتر میکند و آسیب نور به فضای داخل را به حداقل می رساند.

تنظیم نور محیط و کاهش هزینه ها با پرده شید

6. قیمت پرده شید

شاید به این فکر کنید که آیا می توان تمامی مزایای گفته شده را با قیمت به صرفه ای داشته باشیم؟ با خرید پرده شید می توانید یک دکوراسیون اقتصادی بچینید. در حقیقت بسیاری معتقدند پرده شید یک سرمایه گذاری برای خانه خواهد بود چرا که هر قیمتی که داشته باشد باز هم با توجه به مزایایی که بهمراه دارد بصرفه است.
همانند سایر مدل های پرده، فاکتورهای مختلفی به روی قیمت پرده شید نیز تاثیرگذارند. مهم ترین آن کیفیت است. بدون شک کیفیت به روی طول عمر پرده ای که خریداری می کنید تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین هرچه بخواهید مدت زمان بیشتری از پرده شید استفاده کنید باید به دنبال محصول با کیفیت تری نیز بگردید. از اینرو شاید لازم باشد هزینه بیشتری نیز صرف خرید پرده شید کنید. جدا از کیفیت، سایز این پرده نیز مهم است و بر روی قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود.

دکوراسیون مدرن منزل و محیط کار با انتخاب مناسب پرده شید

چند نکته که باید هنگام خرید پرده شید در نظر بگیرید

• سبک دکوراسیون داخلی – همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، پرده شید می تواند شخصیت متفاوتی به دکوراسیون داخلی خانه شما بدهد. بنابراین شاید لازم باشد پیش از سفارش پرده شید به اینکه دوست دارید چه سبک دکوراسیونی داشته باشید و با کمک این مدل پرده چطور می توانید به هدفتان برسید توجه کنید.
• شرایط شستشو و تمیز کردن پرده – فرقی نمی کند چه مدل پرده ای انتخاب می کنید، تمیزکردن و نحوه شستشوی آن به هر حال نکته ایست که باید در نظر بگیرید. چرا که قطعا گرد و غبار یا لک و آلودگی روی هر پرده ای می نشیند. بهتر است هفتگی این گرد و غبار را از روی پرده شید بزدایید تا ماندگاری آن موجب آلودگی بیشتر پرده نشود. اما درباره شستشوی پرده های شید آن در صورت لک شدن، بهتر است پیش از خرید با فروشنده صحبت کنید تا در صورت لزوم افراد متخصص این کار را به شما معرفی کنند. یا اگر فکر می کنید با توجه به شرایط استفاده شما از این مدل پرده، ممکن است زود به زود کثیف شود، شاید بهتر باشد از رنگ تیره تری استفاده کنید.

در این باره پیشنهاد می کنیم حتما مقالات زیر را مطالعه کنید.

>>> شستشوی پرده های شید رول <<<

>>> چگونه پرده پانچ کتان را شسته و اتو کنیم؟ <<<

>>>  چگونه پرده کرکره های چوبی را تمیز کنیم؟ <<<

• بودجه – میزان بودجه شما به طور مستقیم بر فرآیند خرید پرده شید اثر دارد. به همین خاطر لازم است تا پیش از خرید بودجه مورد نظر خود را مشخص کنید.

سخن پایانی

در مورد مزایا و نحوه خرید پرده شید برایتان صحبت کردیم. اما برای سفارش پرده شید، چگونه باید اقدام کرد؟
گروه پرده وراتی با گردهم آوری مجموعه ای از برترین انواع پرده های مدرن و کلاسیک آماده است تا شما را در فرآیند خرید پرده موردنظرتان همراهی کند. وراتی با همراهی تیمی متخصص از مشاوران حوزه دکوراسیون، امکان ارائه خدمات طراحی اختصاصی برای انواع محیط های اداری، تجاری، هتلی، مسکونی و … را دارد. همچنین وراتی در تمامی مراحل خرید پرده مورد نظر شما از مشاوره تا اجرا و پشتیبانی در کنار شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق وبسایت با این مجموعه در ارتباط باشید.

“سلب‌ مسئولیت: فن تریکس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.”

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
verattigroup.com




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا