موبایل و تبلت

معرفی بهترین اپلیکیشن های عکاسی و ویرایش عکس برای گوشی های آیفون

اگرچه هیچ نقصی بر ویرایشگر عکس آیفون وارد نیست و شما می‌توانید هرتعداد که بخواهید عکس بگیرید و هرگونه که دوست دارید ویرایش کنید. زیرا ویرایشگرهای عکس‌ مخصوصا در آیفون در چند سال اخیر به بهترین سطح خود رسیده است. اما در این مقاله قصد داریم 4 اپلیکیشن برتر برای دوربین آیفون را به شما معرفی کنیم که با کمک آن بتوانید حرفه‌ای ترین عکس‌ها را ثبت کنید.

Camera+

Camera+ یکی از اپلیکیشن‌های اورجینال برای دوربین آیفون بوده که تا به امروز رقیبی نداشته است.

دستی در تنظیمات پیش فرض این اپلیکیشن برده و مثلا بین عکاسی دستی یا اولویت شاتر یکی را انتخاب کنید و بهترین فوکوس را روی نقطه‌ی مورد نظر انجام دهید. سرعت شاتر و حساسیت ISO را تنظیم کنید و عکس‌هایی در فرمت raw بگیرید.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این اپلیکشن این است که می‌توانید با دو انگشت روی دو نقطه مختلف ضربه بزنید تا دوربین روی هر دو فوکوس کند.

این اپلیکیشن ویژگی‌های فوق العاده‌ی بسیاری دارد که اگر از آن استفاده کنید، قطعا از ویژگی‌هایش لذت خواهید برد. اما نقطه‌ی برجسته‌ای که در این اپلیکیشن وجود دارد و آن را از دیگر اپلیکیشن‌ها متمایز کرده، این است که Camera+ ویدئوها را نیز پشتیبانی می‌کند.

البته اپلیکیشن‌های دیگری مانند Moment, Manual, MuseCam, Halide هستند که ویژگی‌های مشابهی دارند اما Camera+ بهترین است.

2 ثبت بهترین عکس آیفون

ProCam

یکی دیگر از اپلیکیشن‌ها برای تنظیمات دستی (منظور از تنظیمات دستی این است که خود عکاس روی عکس کار کند و عکس را به دلخواه خود درآورد) که ویژگی‌های ارتقاء یافته‌ای دارد ProCam می‌باشد. از جمله ویژگی‌هایی که در این اپلیکیشن وجود دارد می‌توان به تنظیمات مربوط به تراز سفید، فوکوس دستی، تنظیمات ISO و سرعت شاتر اشاره کرد. تنها ویژگی که این اپلیکیشن را خاص جلوه می‌‎دهد امکان انتخاب فرمت عکس‌ها بین raw یا TIFF است.

از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن: پایین آوردن سرعت شاتر، عکاسی سراسر نما، عکاسی پرتره، عکاسی در شب و تایم لیپس می‌باشد.

همچنین این اپلیکیشن تنظیمات جالبی را نیز در خود گنجانده است؛ مانند قرار دادن یک علامت کپی رایت در عکس، اولویت شاتر یا حساسیت ISO، تنظیمات دوربین جهت فریز یا ثابت کردن حرکت و بسیاری تنظیمات فوق العاده‌ی دیگر. همچنین امکان شخصی سازی ظاهر عکس از طریق تغییر رنگ، وزن بصری، هیستوگرام و فوکوس با قدرت بسیار بالا وجود دارد.

ممکن است فکر کنید که این ویژگی‌ها بیش از حد زیاد بوده و بسیاری از آنها به کار نمی‌آیند. اما برای کسانی که بصورت حرفه‌ای عکاسی کرده و خودشان روی عکس‌ها کار می‌کنند این تنظیمات و ویژگی‌ها بسیار حیاتی است.

3 ثبت بهترین عکس آیفون

Hydra

جدای از دنیای گسترده‌ی اپلیکیشن‌ها برای تنظیمات دستی، برای عکاسی در موقعیت‌ها و شرایط خاص اپلیکیشن‌های دیگری نیز وجود دارند که به عنوان مثال مخصوص عکاسی در نورهای مصنوعی یا مکان‌هایی با نور بسیار کم، یا برای گرفتن عکس‌ها و ویدئوهای HDR با کیفیت بالا به کار می‌روند.

در این اپلیکیشن تنظیمات بسیار پیشرفته و دقیقی وجود ندارد. در واقع فقط می‌توانید رزولوشن را تغییر داده یا از بین پنج حالت HDR, Video-HDR, Lo-Light, Zoom و Hi-Res یکی را انتخاب کنید. یکی از بهترین حالت‌های اپلیکیشن Hydra حالت Hi-Res است که با ترفندی خاص چندین عکس ثبت کرده، از نقاط برجسته‌ی هر عکس استفاده می کند. سپس با آن‌ها یک عکس را تکمیل و عکسی فوق العاده و از هر نظر کامل را به شما ارائه می‌دهد. و این همان چیزی است که یک عکس 12 مگاپیکسلی را تبدیل به یک عکس 32 مگاپیکسلی می‌کند. این کار بسیار عالی انجام می‌شود و به هیچ وجه حقه و تقلب در کار نیست.

4 ثبت بهترین عکس آیفون

Slow Shutter Cam

و در پایان به Slow Shutter Cam اشاره می‌کنیم که مخصوص عکاسی با نوردهی طولانی یا long exposure است. این اپلیکیشن سه حالت عکاسی دارد: Motion Blur, Light Trail و Light. در این اپیکیشن می‌توان مواردی چون حساسیت نور، تار بودن تصویر، کاهش نویز، همچنین سرعت شاتر و حساسیت ایزو (ISO) را تنظیم کرد.

این اپلیکیشن برای عکاسی در شب، عکاسیِ نقاشیِ بانور (light painting) و عکاسی از طبیعت عالی‌ است. فقط به یاد داشته باشید که این اپلیکیشن به یک سه پایه و یک موبایل بسیار سطح بالا نیاز دارد تا بهترین کیفیت را به شما ارائه دهد.

5 ثبت بهترین عکس آیفون

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا