خانه و کاشانه

چگونه خط و خش و خراشیدگی بشقاب های غذاخوری را از بین ببریم؟

کرم تارتار چیست؟

همه ی سرویس های غذاخوری که در منزل دارید، چه بسیار گران قیمت باشند و چه ارزان، چه آن ها را دوست داشته باشید و از آن ها به نحوی عالی مراقبت کنید چه نه، خط و خش و خراشیدگی امری طبیعی است که روی همه ی بشقاب ها به وجود می آید و حتماً بارها و بارها آن را دیده اید. اما اصلاً نگران نباشید. برگرداندن بشقاب ها به حالت اولیه و نو کردن و از بین بردن خراش های به وجود آمده روی آن ها بسیار آسان تر از چیزی است که فکرش را بکنید. مواد و ابزار لازم برای این کار نیز به راحتی قابل دسترس می باشد.

1 رفع خراشیدگی بشقاب غذاخوری

چیزی که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم و با استفاده از آن خراشیدگی بشقاب ها را از بین ببریم، کرم تارتار است که احتمالاً نام آن را در شیرینی پزی ها شنیده اید. چرا که یکی از مواد اولیه شیرینی پزی است که به پایدار کردن حجم سفیده تخم مرغ کمک می کند. جالب است بدانید که تارتار اصلاً کِرم نبوده و حالت کرم مانند ندارد، تنها اسم آن کرم تارتار است. در واقع پودر سفیدی است که خاصیت اسیدی داشته و در شیرینی پزی برای فرم دهی بهتر، به سفیده تخم مرغ اضافه می شود. می توانید تارتار را به صورت فله ای از لوازم قنادی ها تهیه نمایید.


همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رفع خراشیدگی انواع کفش مقاله “نحوه از بین بردن لکه خراشیدگی کفش” را مطالعه کنید.


اما واقعاً این پودر یا همان کرم تارتار چیست و از چه چیز ساخته شده است؟

کرم تارتار از بلورهایی گرفته می شود که در شراب سفید تشکیل می شود. در زبان آلمانی به این بلورها “واین اشتاین” یا سنگ شراب می گویند. این بلور یا همان کریستال ها سرشار از نمک کلسیم است و درموارد مختلف از جمله تثبیت دما،نگهداری فرم خامه و سفیده تخم مرغ و جذب آب و رطوبت مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین برای رفع خط و خش بشقاب های غذاخوری هم کاربرد دارد.

همچنین برای هضم غذا نیز مفید می باشند. کریستال های شراب یا آب انگور سفید، آسیاب شده و به صورت پودر در می آیند که همان کرم تارتار است. اما به دلیل این که از شراب ساخته شده، بسیاری از افراد در موارد خوراکی از جایگزین های آن استفاده می کنند.

2 رفع خراشیدگی بشقاب غذاخوری

اما چگونه از این پودر برای از بین بردن خط و خش و خراشیدگی بشقاب ها استفاده کنیم؟

مواد لازم را آماده کنید:

– کرم تارتار
– آب
– اسفنج
– اسکاج ظرفشویی

برای استفاده:

1- بشقاب هایی که خط و خش برداشته است را به صورت تمیز شسته و خشک کنید. سپس مقداری تارتار روی آن ها بریزید. دقت داشته باشید که این کار را باید آرام آرام انجام دهید. پس ابتدا مقدار کمی پودر پاشیده و بعد اگر لازم شد میزان آن را افزایش دهید.

2- حال مقدار کمی آب به پودر اضافه کرده و آن را با نوک انگشتتان با پودر مخلوط کنید تا پودر خمیری شود. در اینجا تنها چند قطره آب کافی است و احتیاج به مقدار زیادی آب ندارید.

3- حال با استفاده از انگشت، اسفنج و یا اسکاج نرم ظرفشویی خمیر را به صورت حرکات دورانی روی خط و خش ها بمالید تا محو شده و از بین بروند.

4- بعد از اینکه خراشیدگی ها کاملاً محو شدند، بشقاب ها را آب کشیده و با حوله کاغذی خشک کنید. اکنون بشقاب های شما مانند روز اول نو به نظر می آیند و آماده ی استفاده برای پذیرایی می باشند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا