خانه و کاشانه

علت وجود لکه های سفید روی لباس های شسته شده در ماشین لباسشویی چیست؟

یکی از مشکلات بسیار شایع در امر شستن لباس در لباسشویی که تقریباً همه ی خانم های خانه آن را تجربه کرده اند، وجود لکه های سفید روی لباس هایی است که پس از شستشوی کامل در لباسشویی و هنگام پهن کردن آن ها روی بند رخت متوجه آن ها می شوند. لکه هایی که گاهی مانند خال و گاهی مانند رگه هایی سفید روی لباس های تیره و لکه هایی که به رنگ آبی یا سبز روی لباس های روشن ظاهر می شود.

اگر دنبال راه حلی برای خلاص شدن از لکه های سفید روی لباس هستید، با فن تریکس همراه باشید تا راه حل های کاربردی را به شما آموزش دهد.

چه چیزی باعث به وجود آمدن لکه های سفید روی لباس می شود؟

1 سفید شدن لباس شسته شده در لباسشویی

1- حل نشدن کامل پودر لباسشویی

اگر از پودر ماشین لباسشویی استفاده می کنید، ممکن است پودر به طور کامل در لباسشویی حل نشود. همیشه قبل از اینکه لباس ها را در ماشین قرار دهید و زمانی که ماشین هنوز خالی است، پودر را داخل ماشین لباسشویی بریزید. این گونه پودر زمان بیشتری برای حل شدن دارد.

اگر شستشو با آب سرد و به خصوص در منطقه ای با آب و هوای سرد باشد، ممکن است پودر به طور کامل حل نشود. لذا برای اینکه در چنین شرایطی لکه های سفید روی لباس به وجود نیایند، ابتدا پودر ماشین لباسشویی را در یک فنجان آب حل کرده و سپس از آن استفاده کنید؛ یا مایع ماشین لباسشویی را جایگزین پودر کنید.

البته گاهی با انجام راه حل های بالا باز هم لکه سفید روی لباس دیده می شود، به خصوص اگر لباسشویی اتوماتیک نباشد. اگر در لباسشویی های غیر اتوماتیک دائماً لکه های آبی روی لباس می بینید، یعنی پودر را در زمان نامناسب و به صورت غلط اضافه می کنید. هرگز پودر را مستقیماً روی لباس های خشک نریزید. ابتدا پودر را در لگن ماشین ریخته تا به طور یکنواخت در آب پخش شده و حل شود، سپس لباس ها را اضافه کنید.

گاهی به وجود آمدن این مشکل در لباسشویی های اتوماتیک ممکن است به دلیل مسدود شدن محفظه ی پودر با پودر یا حتی شوینده های مایع باشد. محفظه را در آورده و آن را با مخلوط دو فنجان آب داغ و ½ فنجان سرکه، کاملاً بشویید.

2- استفاده از مقدار زیاد پودر ماشین لباسشویی

همیشه استفاده از پودر و شوینده ی بیشتر به معنای شستشوی بهتر نیست. استفاده ی بیش از حد از مایع یا پودر لباسشویی باعث باقی ماندن آن روی لباس ها می شود. این اتفاق مخصوصاً در ماشین لباسشویی های کم مصرف با کارایی بالا بیشتر اتفاق می افتد. زیرا این ماشین ها نسبت به ماشین لباسشویی های معمولی از آب کمتری استفاده می کنند. استفاده بیشتر از دو قاشق چایخوری پودر باعث لک شدن لباس ها می شود.

3- استفاده از نرم کننده ی لباس در مقدار زیاد

برای جلوگیری از ایجاد لکه همیشه از نرم کننده در مقدار بسیار کم استفاده کنید. در لباسشویی های غیر اتوماتیک هرگز نرم کننده را مستقیماً روی لباس های خیس نریزید. نرم کننده باید در مقدار بسیار کم در آب حل شده و لباس با آن شسته شود. در لباسشویی های اتوماتیک علاوه بر اینکه از مقدار بسیار کم استفاده می کنید، دائماً محفظه ی نرم کننده ی آن را بشویید.

4- مسدود یا خراب شدن و آسیب دیدن پمپ آب

اگر آب بسیار آهسته از ماشین لباسشویی تخلیه شود، مواد شوینده ی حل نشده و آلودگی های جدا شده از لباس مجدد روی لباس ته نشین می شوند.

پایین بسیاری از لباسشویی ها درب کوچکی برای دسترسی به فیلتر پمپ آب وجود دارد که در لباسشویی های قدیمی در پشت دستگاه است. این در را باز کرده و فیلتر را که ممکن است با کرک یا هر چیز دیگری مسدود شده و سرعت تخلیه آب را کاهش داده باشد بررسی کرده و تمیز کنید.

اگر با تمیز کردن فیلتر، باز هم سرعت تخلیه پایین بود احتمالاً واتر پمپ یا همان پمپ آب آسیب دیده که باید توسط نمایندگی های مجاز تعمیر شود.

5- استفاده از لباس در حجم بسیار بالا

پر کردن ماشین لباسشویی برای صرفه جویی در وقت و هزینه راه حل خوبی است اما تا ته پر کردن لباسشویی فضای لازم برای از بین رفتن و جدا شدن چرک و آلودگی ها را باقی نمی گذارد. در نتیجه پودر شوینده و چرک ها روی لباس باقی مانده و لک می اندازند. بنابراین لباسشویی را با توجه به حجم دستگاهتان و با مقدار مناسب لباس روشن کنید.

6- کثیف شدن ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی را تمیز نکنید، آلودگی ها، مواد معدنی، املاح آب و حتی شوینده هایی که در آن باقی مانده است مجدداً روی لباس ها می نشیند. درست مانند کاشی و سرامیک حمام که پس از مدتی جرم به خود می گیرد. پس شستشوی ماهانه و حداقل دو بار در سال را حتماً انجام دهید.


برای اطلاع از “نحوه پاک کردن لکه جوهر ایجاد شده در دیگ ماشین لباسشویی” اینجا کلیک کنید.


7- سختی آب

آب سخت می تواند با شوینده واکنش داده و باعث رسوب املاح آب روی لباس ها شود.


برای یافتن راه حل های ناشی از این مشکل به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> حل مشکل شستن لباس در آب سخت <<<


برای از بین بردن لکه های گفته شده مجدداً لباس ها را با آب داغ (دمای مناسب با جنس لباس) بشویید ولی هیچ گونه شوینده و نرم کننده ای به آن اضافه نکنید. به جای آن از یک فنجان سرکه استفاده کنید تا لکه ها را از بین ببرد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس

سلام من اشتباها شلوار جین را با صابون شستم و رویش لکه افتاد چجوری میتونم پاکش کنم؟

دکمه بازگشت به بالا