آموزش های ویدئوییبیشتر بدانید

چگونه لاتکس مایع یا چسب گریم را از روی پوست پاک کنیم؟

لاتکس مایع ترکیبی است که می توان آن را برای ایجاد پوششی یک پارچه (پوست دوم) روی پوست اعمال کرد. معمولاً از مایع لاتکس برای گریم، ایجاد پوست مصنوعی و جلوه های ویژه میکاپی در فیلم ها استفاده می شود. در واقع زخم یا چین و چروک واقعی را با این ماده به وجود می آورند. از آنجایی که لاتکس نوعی ابزار برای گریم است، کاربردهای دیگری در سالن های آرایشی نیز دارد، به همین دلیل افراد بسیاری خواستار یادگیری نحوه ی از بین بردن آن می باشند. خوشبختانه کندن این ماده از روی پوست آسان بوده که در ادامه نحوه ی انجام این کار را به شما آموزش می دهیم.


برای اطلاع از نحوه پاک کردن رنگ لاتکس از روی سطوح چوبی و لکه های چسب سیلیکونی و آکواریوم از روی دست به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه پاک کردن رنگ لاتکس از روی سطوح چوبی <<<

>>> پاک کردن لکه های چسب سیلیکونی و آکواریوم از روی دست <<<


برای کندن راحت تر لاتکس مایع از روی پوست:

1- محلی از پوست که لاتکس روی آن زده شده است را زیر شیر آب گرم بگیرید. سپس به همراه آب گرم، به آن صابون یا شامپو بدن زده تا لاتکس شل شود.

لاتکس را با انگشتانتان ماساژ دهید تا حدالامکان شل شده و به راحتی بلند شود.

– اگر کیت کامل لاتکس را خریداری کرده باشید، شوینده ای درون بطری در بسته بندی موجود بوده که برای کندن و از بین بردن لاتکس است.

2- حال همان طور که در ویدئو می بینید، سعی کنید به آرامی لاتکس را از روی پوست بلند کنید.

بهتر است در حین انجام این کار از دستمال مرطوب استفاده کنید تا پوست را نرم کرده، لاتکس را سست کند و باعث شود لاتکس به راحتی بلند شود. کندن لاتکس مایع از روی پوست کمی دردناک است مخصوصاً اگر پوست دارای مو باشد. بنابراین این کار را به آرامی و با کمک دستمال مرطوب انجام دهید.

– دقت داشته باشید که هر چه لاتکس برای مدت بیشتری روی پوستتان بماند راحت تر جدا خواهد شد. چرا که با گذشت زمان عرق و چربی طبیعی پوست اتصال لاتکس به پوست را سست می کند. بنابراین اگر برای کندن لاتکس عجله ای ندارید، مدتی را به آن فرصت داده تا خود به خود شل شود و بتوانید به راحتی آن را جدا کنید.

3- اگر لاتکس به موهای پوست گیر کرده باشد، به گونه ای که کندن آن واقعاً غیر ممکن است، مخصوصاً در نقاط حساس و دردناک بدن مثل پشت لب، باید آن را در آب داغ و با زدن مقداری صابون آنقدر ماساژ دهید تا آرام از بین برود.

4- بعد از کندن کامل لاتکس از روی پوست، حتماً حمام کنید.

این کار باعث می شود ذرات کوچک باقی مانده در پوست و مو که ممکن است دیده هم نشوند، به طور کامل از بین بروند. لاتکس ماده ای شیمیایی بوده و از بین بردن کامل آن از روی بدن بسیار مهم است.

نکات مهم قبل از اعمال چسب گریم روی پوست

برای اینکه لاتکس بعد از اعمال روی پوست، راحت تر و بدون دردسر و درد جدا شود به نکات زیر توجه کنید.

1- مناطقی از پوست که قصد چسباندن لاتکس روی آن دارید را حتماً شیو کنید.

حتی ممکن است برخی از نقاط بدن بدون مو به نظر برسند، اما موهای ریز و کرک مانندی وجود دارند که بعداً کندن لاتکس را با درد و دردسر مواجه می کنند.

2- قبل از زدن لاتکس، پوست را مرطوب کنید.

این کار باعث می شود لاتکس به راحتی جدا شده و همچنین از اتصال محکم لاتکس به پوست و مو جلوگیری می کند.

3- برای مراقبت از نقاط حساس، از روغن استفاده کنید.

اگر نمی خواهید لاتکس به ابروها، پلک ها و دیگر مناطق حساس بچسبد، می توانید از روغن بادام یا زیتون یا هر روغن دیگری که در دسترستان است استفاده کنید. فقط مراقب باشید روغن به مکان هایی که می خواهید لاتکس بزنید نخورد.

فن تریکس مطالعه مقالات زیر را نیز به شما پیشنهاد می دهد.

>>> نحوه جدا کردن چسب دندان مصنوعی از روی لثه <<<

>>> روش کندن و جدا کردن چسب کاشی و سرامیک <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا