سلامتفرهنگ و هنرگردشگری

تاثیر فرهنگ روی سلامت مردم کشورهای اروپایی

ارتباط سلامت و فرهنگ مردم اروپا

بسیاری از ما انسان ها به دلایل مختلفی دوست دار آشنایی با فرهنگ کشورهای مختلف و نحوه ی زندگی آن ها هستیم. از جمله مسافرت به آن مکان ها یا افزایش اطلاعات عمومی و یا … . اما یکی از دلایلی که ما را به آشنایی با فرهنگ کشورهای اروپایی جذب کرده، سلامت مردم این کشور در بین دیگر کشورها می باشد. جالب است بدانید که مردم اروپا در معیارهای سلامت و طول عمر جزو کشورهای اول بوده و سبک زندگی و فرهنگ این مردم عامل این امر می باشد و می توان گفت تنها نوع غذا خوردن و تفاوت در خورد و خوراک نمی تواند این سلامت زندگی را تضمین کند.

1 آشنایی با فرهنگ مردم اروپا

عوامل بسیار زیاد دیگری نیز در فرهنگ این کشورها وجود دارد که منجر به سلامت هر چه بیشتر این مردم و بالا بودن کیفیت زندگیشان است که به تفضیل هر کدام می پردازیم.

1- تمرکز بیشتر بر روی روابط اجتماعی

همه ی مکان هایی که در کشورهای اروپایی می بینید تمرکز بسیار زیادی روی مردم و اجتماع داشته که همین به تنهایی بسیاری از تفاوت های سطح سلامت و بهداشت این کشور با سایرین را توضیح می دهد.

خانواده های اروپایی هر شب یک وعده ی شام بسیار معمولی را به اشتراک گذاشته و ساعت هایی را در کنار اقوام و فامیل سپری می کنند و به خوش گذرانی می پردازند. این افراد هرگز بیرون از خانه غذا نمی خورند و فعالیت هایشان محدود به کارهای بیرون و مثلاً تنها ورزش نمی شود. بلکه شام خانوادگی نفش مهمی در زندگی شان داشته و آن ها ساعت هایی را به آماده کردن غذا، خوردن و استراحت در کنار هم می گذرانند.

مطالعات اخیر نشان می دهد که داشتن روابط اجتماعی قوی یکی از مهمترین عوامل سلامتی می باشد. در واقع از لحاظ آماری نقش روابط اجتماعی در سلامتی بسیار مهمتر از ترک سیگار و ورزش منظم بوده و می توان گفت تاثیری دو برابر دارد.

2- کمتر در معرض پلاستیک می باشند.

همه ی ما با ضررهای پلاستیک آشنا بوده و می دانیم که باید استفاده از آن را بسیار محدود کنیم. بسیاری از پلاستیک ها حاوی اندوکرین شناخته شده هستند و استفاده ی بیش از حد از پلاستیک باعث بروز مشکلاتی در اقیانوس ها و تامین آب می گردد. اروپا به دلایل تصمیمات سیاسی و شخصی در استفاده از پلاستیک عملکرد بسیار عالی دارد.

در فروشگاه ها کیسه های پلاستیکی ارائه نمی شود و اگر کسی به آن احتیاج داشت باید با قیمت بسیار بالایی آن را خریداری کند. بسیاری از مواد در ظروف شیشه ای و قابل استفاده ی مجدد، بسته بندی می شوند و بیشتر مردم خودشان و به صورت خانگی مواد غذایی را تهیه کرده و غذا می پزند و از مواد بیرون کمتر استفاده می کنند.

همه ی مردم این کشورها برای خرید، سبد و کیف خرید دارند. آب های معدنی در بطری های شیشه ای ارائه می شود و عرضه ی مواد خوراکی در اکثر فروشگاه ها به صورت کاملاً تازه است.

3- پیاده روی و تحرک بیشتر

سرانه ی ورزش مردم اروپا نیز از دیگر کشورها بیشتر است. زندگی روزمره ی آن ها شامل قدم زدن در شهر و پیاده رفتن سرکار یا هر محل دیگر، کار کردن در باغات و تهیه ی محصولات ارگانیک و خانگی است. اغلب راه می روند و نمی نشینند. بنابراین ورزش زیادی برای سلامتیشان لازم نیست.

سال ها پیش تحقیقات نشان داد که ” نشستن نوع جدیدی از سیگار کشیدن است “. و ضرر نشستن را معادل ضرر سیگار کشیدن می دانند و همه ی ما که ساعت های زیادی را در طول روز مینشینیم، در معرض مشکلات سلامتی جدی هستیم.

بسیاری از ایستگاه های این کشور بدون صندلی بوده و صندلی های بسیار کمی در سطح شهر طراحی کرده اند. اما از آنجایی که ایستادن بسیار زیاد نیز مشکلاتی را به همراه دارد، این مردم معتقدند باید همیشه در حرکت بوده و راه رفت. بنابراین رفت و آمد در سطح شهر و انجام کارها به گونه ای طراحی شده که پیاده روی بسیار آسان تر و سریع تر از گرفتن تاکسی است.

4- استفاده ی کمتر از کولر

این مورد شاید زیاد جالب به نظر نرسد، اما مزایای سلامتی پنهانی در خود دارد. در بسیاری از مکان های اروپا کولر و دستگاه تهویه ی هوا وجود نداشته و دمای آن در طول روز بسیار بالا می رود، و این به این معناست که بدن در طول روز بسیار عرق می کند که برای سلامتی بسیار مفید است. به علاوه موجب کاهش مصرف برق و صرفه جویی در انرژی نیز می گردد.

عرق کردن یکی از مکانیسم های طبیعی سم زدایی بدن است و گفته می شود که برای میکروبیوم پوست مناسب می باشد. از مهمترین مزایای عرق کردن این است که به متعادل کردن مواد معدنی در بدن کمک می کند و منظم و خوب عرق کردن حتی می تواند به جلوگیری از سنگ کلیه نیز کمک کند.

در واقع گفته می شود زمانی که ما گرم ترین دمای تابستان و سردترین هوای زمستان را در بدن حس نکرده و تجربه نکنیم، بسیاری از مزایای سلامتی را از دست داده ایم.

استرس قرار گرفتن در معرض حرارت، ژن هایی را فعال می کند که پروتئین های شوک گرما را درون سلول ها بهینه می کنند. پروتئین های شوک گرما در جلوگیری از تشکیل پلاک در مغز موثر هستند و همچنین با طول عمر در ارتباط اند.

از طرف دیگر در معرض سرما قرار گرفتن نور اپی نفرین را در مغز افزایش می دهد که منجر به ایجاد خلق و خوی، خواب و تمرکز بهتر و افزایش مقاومت در برابر استرس می شود.

5- رشد مواد غذایی در منزل

باغبانی بخشی از زندگی روزمره ی مردم اروپاست و تقریباً هر خانواده یک باغ شخصی دارد و تمامی محصولات مورد نیازشان از روغن زیتون (از زیتون های باغ می گیرند) گرفته تا مرغ و تخم مرغ و لبنیات (دامداری) را خودشان در منزل تامین می کنند.

باغبانی علاوه بر اینکه باعث می شود محصولات ارگانیک و سالم به دست آید برای سلامت جسمی فرد نیز بسیار مفید بوده و باعث افزایش طول عمر می شود.

6- تایم چرت زدن

تایم استراحت بعد از ناهار در اسپانیا با نام siesta و در ایتالیا با نام riposo معروف است. تایمی طولانی برای ناهار که چرت و استراحت نیز در آن گنجانده می شود. مردم و تاجران اروپایی چند ساعت قبل از ناهار کار خود را تعطیل کرده تا همه بتوانند خود را به منزل رسانده و استراحت کنند.

تحقیقات بسیاری تاثیر فوق العاده ی چرت 20 تا 30 دقیقه ای بعد از ناهار در ریتم شبانه روزی را اثبات کرده اند.

7- عدم استفاده از ماشین لباسشویی و خشک کن

در بیشتر مناطق اروپایی ماشین لباسشویی و خشک کن وجود ندارد. در مورد خوب یا بد بودن آن صحبت نمی کنیم، اما اروپایی ها معتقدند شستن لباس ها با دست هم در مصرف برق و انرژی صرفه جویی کرده، خود ورزش بدنی به حساب می آید و به علاوه نور خورشید یک ضدعفونی کننده ی طبیعی است که لباس ها را پاک و سالم و بدون چروک می کند.

البته دلایل زیاد دیگری نیز در سلامت مردم اروپا نقش دارد که شامل استفاده بسیار کمتر از فست فود، آهسته غذا خوردن، تهیه ی هر ماده ی غذایی از ابتدا تا انتها با دستان خودشان و خواب زیاد، در اولویت قرار دادن خانواده و دوستان و در معرض باغ و عناصر طبیعی بودن می باشد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدب

بی دلیل نیست که به قاره سبز معروفه
همه این دلایل و عواملی هم که گفتین یه چیز ذاتیه که تو ذاتشون هست و همچنین سطح فرهنگ و رفاه بالا و از همه مهمتر حاکمان عادل

علیرضا

خب باید سعی کرد مثل اروپا پیشرفته ولی دین دار بود دقیقا مثل اونها که نمیشه ولی میشه شبیه اروپا بود چون اونها کلا فرهنگشون فرزند اوری کم وهمه چیزون فرق میکنه چون اصلا یه قاره دیگه هست ما اسیا هستیم اونها اروپا خیلی با ما فرق دارن الله العالم… بیشتر بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا