موبایل و تبلت

همه چیز درباره اپلیکیشن مدیریت فایل گوگل یا فایل گو Google’s Files Go app

اپلیکیشن مدیریت فایل گوگل یکی از جدیدترین اپلیکیشن های گوگل است که کمک می کند حافظه ی دستگاه را مدیریت کرده و فایل های خود را هر چه راحت تر در موبایلتان به اشتراک بگذارید. مدیریت حافظه ی موبایل و تبلت یکی از به ستوه آورترین کارهاست که اغلب با آن مواجه هستیم. اغلب کاربران مدیریت فایل ها را بلد نبوده و همیشه سرگردانند که چه چیزهایی را باید از حافظه پاک کرده و چگونه حافظه ی دستگاه را آزاد کنند؟ هر کدام از برنامه ها چه میزان حافظه اشغال می کنند؟ آیا واقعاً همه فایل ها نیاز به پاک شدن دارند یا خیر؟ بعضی نیز به طور کل نمی دانند که چگونه باید این کار را انجام دهند و گوشی خود را به یک تعمیر کار موبایل می سپارند. بی شک همه ی ما حداقل یکبار این وضعیت را تجربه کرده ایم و نمی دانستیم که چه باید کنیم.

اما هم اکنون اپلیکیشن مدیریت فایل ها که گوگل اخیراً آن را منتشر کرده، تمام آن چیزی است که برای چنین موقعیتی نیاز می باشد. چرا که به کمک کاربران آمده تا حافظه ی دستگاه های خود را هر چه راحت تر و بدون هیچ دغدغه ای مدیریت کنند.

اما این اپلیکیشن چه ویژگی هایی دارد:

1- اپلیکیشن ها و فایل ها

2 اپلیکیشن مدیریت فایل گوگل

هوم پیج یا همان صفحه ی اصلی اپلیکیشن فایل گو (Files Go) میزان حافظه ی دستگاه و میزان فضایی که از این حافظه استفاده شده است را مشخص می کند. این صفحه دقیقاً نشان می دهد که هر برنامه چه میزان فضا را اشغال کرده است. در پایین هر برنامه علامتی به شکل < وجود دارد (همانند همان چیزی که در Google Now یا Assistant feed در Google Photos می باشد) که پیشنهاد می کند برنامه برای آزاد سازی فضا حذف شود.

طراحی اپلیکیشن مدیریت فایل ها یا همان Files Go به گونه ای است که برنامه هایی که مورد نیاز کاربر نیست را هشدار می دهد که باید پاک شوند؛ برنامه هایی که طی 30 روز گذشته از آن ها استفاده نشده، اپلیکیشن هایی که فایل هایی را در حافظه ی کش ذخیره کرده اند، فایل های صوتی یا فایل های کپیِ موجود در حافظه دستگاه از جمله ی این فایل های بلا استفاده می باشد.

بنابراین هر هشداری که دریافت می کنید را باز کرده و تصمیم بگیرید که آیا برنامه ای که Files Go در مورد آن هشدار می دهد باید پاک شود یا خیر. به همین راحتی فضای حافظه ی گوشی را آزاد سازید.

2- نمایشگر فایل

3 اپلیکیشن مدیریت فایل گوگل

در انتهای صفحه یعنی پایین صفحه ی اپلیکیشن، تبی به نام Files وجود دارد که نمایی از مدیریت فایل ها را ارائه می دهد. همان طور که می دانید فایل ها در دسته بندی های مختلفی مانند دریافتی، دانلود شده، عکس ها، ویدئوها، صداها و اسناد می باشند.

Files Go، فایل های موجود در هر کدام از دسته ها را دقیقاً از همان جایی که در حافظه ذخیره شده اند اسکن کرده و نمایش می دهد. بنابراین به راحتی می توانید در این قسمت از اپلیکیشن هر فایلی که بخواهید را به راحتی حذف کرده و مدیریت کنید. حذف کردن فایل ها در این قسمت به دلیل اینکه مستقیماً از همان جایی حذف می شود که در حافظه ذخیره شده است، باعث آزاد سازی حافظه می گردد. همچنین می توانید قبل از حذف فایل ها از گوشی یا تبلت، با استفاده از دکمه ی share، بکاپی را در Google Drive یا Dropbox ذخیره کنید.

3- پشتیبانی کارت SD

4 اپلیکیشن مدیریت فایل گوگل

خوشبختانه آپدیت جدید اپلیکیشن Files Go کمک می کند که حافظه ی microSD را نیز مدیریت کنید. برای استفاده از این قابلیت ابتدا جدیدترین نسخه ی این اپلیکیشن را نصب کرده، سپس آن را باز کنید.

در بالای اپلیکیشن، گزینه ی مدیریت مربوط به حافظه ی microSD را می بینید. (البته برای گوشی هایی که دارای حافظه های microSD می باشند) مانند گوشی Note 8 که اسکرین شات آن را مشاهده می کنید.

4- تبلت ها نیز اپلیکیشن Files Go را پشتیبانی می کنند.

هم اکنون با استفاده از اپلیکیشن Files Go، تبادل و مدیریت فایل ها در تبلت های اندرویدی نیز امکان پذیر شده است. به عبارت دیگر، از این اپلیکیشن در تبلت های اندرویدی نیز می توان استفاده کرد؛ که سابقاً این امکان وجود نداشت.

5- ویژگی AirDrop

5 اپلیکیشن مدیریت فایل گوگل

با قابلیت ها و امکانات Files Go می توان فایل ها را با دوستان نزدیک خود به اشتراک گذاشت. این ویژگی تقریباً شبیه به ویژگی AirDrop در اپل است که از hotspot برای انتقال فایل بین دو دستگاه استفاده می کند.

برای استفاده از این ویژگی اپلیکیشن، تب Files را در اپلیکیشن باز کرده و گزینه ی Send و یا Receive را بزنید. سپس مراحل بعدی را دنبال کرده و فایل را به اشتراک بگذارید. با این ویژگی در صورتی که اپلیکیشن Files Go را روی دستگاه داشته باشید دیگر نیازی به اپلیکیشن های دیگر انتقال فایل نخواهید داشت.

6- تنظیمات

6 اپلیکیشن مدیریت فایل گوگل

در قسمت تنظیمات اپلیکیشن Files Go، می توانید نام اپلیکیشن را زمانی که با آن فایلی را جا به جا می کنید، تغییر داده و شخصی سازی کنید. همچنین می توانید نوع هشدارهای اپلیکیشن برای مواردی مانند کم بودن حافظه و… را کنترل کنید.

جالب است بدانید کاربرانی که از این اپلیکیشن استفاده کرده اند اظهار داشته اند که بعد از چند دقیقه نصب اپلیکیشن بدون اینکه هیچ کار خاصی انجام دهند، 500MB از حافظه ی دستگاهشان آزاد شده است. البته 500MB شاید اصلاً قابل توجه نباشد اما برای کسانی که هنوز از گوشی هایی با حافظه ی 16GB یا 32GB استفاده می کنند 500MB بسیار هم قابل توجه و چشم گیر است.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
cnet




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا