گل و گیاه

چگونه شاخه گل های لاله را برای طولانی مدت تازه نگه داریم؟

هیچ چیز مانند یک دست گل تازه، پر طراوت و پر زرق و برق لاله، نوید بخش بهار و زیبایی هایش نیست. لاله جزو گل های محکم و با دوامی است که تا 10 روز بعد از جدا شدن از گیاه، تازه و با طراوت مانده و بهترین گل برای نگهداری در جشن نوروز است. به شرط اینکه اصول تازه نگه داشتن آن رعایت شود. فن تریکس این اصول را در اختیارتان قرار می دهد.

اصول نگهداری شاخه گل لاله

1- هنگام خرید، گل های لاله ی جوان را انتخاب کنید.

ممکن است وسوسه شوید که شاخه هایی با گل برگ های کاملاً باز و پر طراوت را انتخاب کنید. اگر گل را تنها برای یک شب بخواهید، انتخاب خوبی است. برای نگهداری طولانی، لاله هایی را انتخاب کنید که گلبرگ های آن محکم و کاملاً بسته هستند، حتی ممکن است جوانه های سبزی نیز داشته باشند که هنوز رنگ آن ها کامل نشده است. این گل برگ ها طی چند روز باز خواهند شد و زمان بیشتری را برای لذت بردن از آن به شما خواهند داد.

– در صورتی که شاخه ها را خودتان از گیاه جدا می کنید، برای نگهداری طولانی مدت، تا جایی که ممکن است، شاخه ها را قبل از اینکه گل های آن به طور کامل باز شوند برش بزنید.

1 تازه نگهداشتن گیاهان و شاخه گل‌لاله

2- زمانی که گل را خریداری می کنید، حتماً آن را در دستمالی مرطوب بپیچید.

این گونه لاله ها قبل از رسیدن به خانه و قرار گرفتن در آب خشک نمی شوند. گل لاله به محض اینکه رطوبتی دریافت نکند، سریع خشک می شود. پس حتی اگر فاصله ی فروشگاه تا خانه زیاد نباشد، این کار را انجام دهید.

2 نگهداری طولانی مدت شاخه لاله

3- ¼ اینچ یا نیم سانتی متر از ته همه ی ساقه ها را برش بزنید.

همه ی ساقه ها را با هم دسته کرده و روی سطحی بگذارید. سپس با یک کاتر تیز، همه را در یک زاویه و به یک اندازه و به صورت همزمان ببرید. این کار باعث می شود که همه ی ساقه ها به راحتی آب بخورند.

3 نگهداری طولانی مدت شاخه گل لاله

4- برگ های پایینی ساقه را جدا کنید.

اگر ساقه ها برگ هایی دارند که بعد از گذاشتن در گلدان، درون آب غوطه ور می شوند، باید آن ها را جدا کنید. زیرا این برگ ها شروع به خراب شدن کرده و باعث می شوند که گل ها زودتر از بین بروند.

تازه نگه داشتن طولانی مدت شاخه گل‌های لاله

1- گلدانی انتخاب کنید که حداقل نیمی از شاخه ها را پوشش دهد.

گل ها باید به گلدان تکیه کنند. اگر گلدان کوتاه انتخاب کنید، گل ها به مرور زمان روی گلدان خم شده و سریع تر از بین می روند.

4 نگهداری طولانی مدت شاخه گل لاله

2- گلدان را باید با آب گرم و صابون، کاملا تمیز بشویید. اطمینان حاصل کنید که از آخرین باری که استفاده کرده اید رسوبات و باقیمانده هایی در آن نمانده باشد.

سپس آن را به طور کامل با حوله خشک کنید. این گونه، لاله ها باکتری هایی که موجب از بین رفتن سریعشان می شود را جذب نمی کنند.

3- گلدان را با آب سرد پر کنید.

آب سرد باعث می شود گل های لاله تازه، پر زرق و برق و با طراوت بمانند، در حالی که آب گرم آن ها را ضعیف، بی حال و پژمرده می کند.

4- گل ها را در گلدان بچینید؛ به گونه ای که هر شاخه فضای مناسبی در اطراف خود داشته باشد و بر شاخه های دیگر برخورد یا تکیه نکند.

این کار باعث می شود که گل ها یگدیگر را له نکرده، منجر به پاره و پژمرده شدن گل ها نشوند و از عمر گل کاسته نشود.

5- همیشه گلدان را با آب تازه، پر نگه دارید.

لاله آب زیادی می خورد، بنابراین هرگز آب گلدان کم یا تمام نشود؛ زیرا به سرعت خم شده و پلاسیده می شود.

6- غذای گل یا نگهدارنده ی گل را از گل فروشی ها تهیه کرده و بعد از اضافه کردن آب، طبق دستورالعمل ثبت شده روی محصول، آن را در گلدان بریزید.

این ماده عمر گل ها را تا حد زیادی افزایش داده و آن ها را تازه و سرپا نگه می دارد. می توانید به جای غذا، مقداری آب لیمو و سرکه نیز در گلدان بریزید. برخی معتقدند که راه حلی عملی است اما غذای گل بسیار موثر تر می باشد.

7- گلدان را به دور از نور خورشید و گرما بگذارید.

لاله در هوای گرم از بین می رود.

8- گل لاله را با گل های خانواده نرگس یا نرگسیان نگهداری نکنید. گل نرگس و دیگر گل های این خانواده ماده ای را تولید می کنند که باعث می شود گل سریع تر از بین برود. گل های لاله را در گلدانی مجزا نگهداری کنید.

در پایان برای آشنایی بیشتر با پرورش انواع گل و گیاه مقالات زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> چگونگی پرورش گل گلایول <<<

>>> نحوه تکثیر گل فلوکس یا گل آتشی <<<

>>> چگونگی پرورش کاکتوس عید پاک <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا