فضای مجازیموبایل و تبلت

چگونه استوری اینستاگرام را برای همیشه نگهداریم؟

ذخیره سازی استوری اینستاگرام

حتماً می دانید که این روزها اینستاگرام محبوبیت خاصی در بین شبکه های اجتماعی پیدا کرده است و منبع خوبی برای یافتن اطلاعات و باخبر شدن از اتفاقات مهم است. اینستاگرام از ویژگی های زیادی برخوردار است که یکی از آن ها گذاشتن استوری بر روی صفحه خود است.

1 ذخیره استوری اینستاگرام

حتماً می دانید یکی از اصلی ترین ویژگی های استوری اینستاگرام این است که پست ها بعد از 24 ساعت از بین می روند. یعنی بسیار گذرا و کوتاه است.

اما فن تریکس قصد دارد به شما کمک کند تا از این ویژگی خلاص شوید. تنها راه چاره ذخیره کردن پست های استوری در حافظه است.

ظاهراً اینستاگرام هم، مشکل همه ی کاربران را حس کرده و یک فضای بایگانی برای سیو کردن تمام پست های مورد علاقه طراحی کرده است. که ما به شما می گوییم چگونه باید از آن استفاده کرد؟

Stories Archive یا همان بایگانی استوری، استوری اینستاگرام را به صورت اتوماتیک در حافظه ذخیره می کند. نکته ی قابل توجه این است که برای انجام این کار اصلاً لازم نیست خودتان کاری انجام دهید. زیرا زمانی که استوری در حال منقضی شدن باشد، اینستاگرام به صورت اتوماتیک با یک آپدیت کردن آن را ذخیره می کند.

برای مشاهده ی بایگانی و موارد ذخیره شده در این قسمت، در پیج پروفایلتان روی آیکون Archive که شبیه ساعت است بزنید. که در این قسمت آرشیو پست هایتان و آرشیو استوری شما با هم دیگر قرار گرفته اند و هر زمان که بخواهید می توانید بین هر کدام یکی را انتخاب کرده، باز کنید و لذت ببرید.

استفاده از آرشیو بسیار آسان است. فقط باید روی هر کدام از استوری هایی که آرشیو و بایگانی شده است بزنید تا بتوانید آن را تماشا کنید. در پایین صفحه حتماً آیکونی به نام Share وجود دارد که با استفاده از آن می توانید هر چیزی را که می خواهید به اشتراک بگذارید. با استفاده از منو نیز می توانید استوری های گذشته را به استوری فعلی خود اضافه کنید.

همچنین می توانید بعضی از استوری های قدیمی را با استفاده از ویژگی Highligh مجدداً پست کرده و نشان دهید. تنها چیز آزار دهنده این قسمت این است که جدیدترین استوری ها به جای اینکه در بالای صفحه موبایل شما نمایش داده شود به پایین صفحه می روند. بنابراین اگر بخواهید استوری را مجدداً به اشتراک بگذارید باید اسکرول داون کرده، یعنی به پایین صفحه حرکت کنید و آن را ببینید. تنها مزیت خوبی که وجود دارد این است که هر کدام از استوری ها تاریخ دارند که یافتن آن ها را تا حدودی آسان تر می کند.

اگر استوری جالبی ندارید اصلاً نگران نباشید. شما به راحتی می توانید آن را از بین برده و اصلاً ذخیره هم نکنید. هیچ کسی غیر از خودتان نمی تواند آرشیو و بایگانی استوریتان را ببیند. پس اگر به دلیل بیمزه و مسخره بودن استوریتان، مایل به ذخیره کردن آن نیستید، می توانید آن را غیر فعال کنید. فقط کافیست به قسمت تنظیمات پروفایل خود رفته و گزینه ی Auto-archiving را غیر فعال کنید.

چگونه از ویژگی Stories Highlights استفاده کنیم؟

2 ذخیره استوری اینستاگرام

و اما برای استفاده از ویژگی Highligh که پیشتر هم در مورد آن گفتیم که برای پست کردن مجدد استوری های قدیمی استفاده می شود، روی دایره ی New که در سمت چپ صفحه ی پروفایلتان قرار دارد بزنید. سپس در قسمت آرشیو روی لیست استوری هایتان زده و استوری ای را انتخاب کنید که می خواهید ویژگی هایلایت را در آن بکار ببرید. با انتخاب آن تیک آبی رنگی در کنار آن نشان داده می شود که با دوباره زدن روی آن تیک برداشته می شود. زمانی که استوری مورد نظر انتخاب شد روی Next زده و یک عکس مناسب هم برای هایلایتتان انتخاب کنید. سپس Add را بزنید.

هایلایت جدید در پایین بیوگرافیتان (Bio) در صفحه ی پروفایل نمایش داده می شود. جالب است بدانید که هیچ محدودیتی هم در اضافه کردن تعداد هایلایت ها وجود ندارد. اما اگر از هایلایتی خسته شدید می توانید یا آن را حذف کرده و یا ویرایش کنید. فقط کافیست انگشتتان را چند ثانیه روی آن نگه دارید تا منو باز شود و بعد برای ویرایش گزینه ی Edit Highlight و برای حذف استوری گزینه ی Delete را بزنید.

اگر می خواهید عکس خاصی را در هایلایت پاک کنید، گزینه ی Edit Highlight را زده و به پایین صفحه به سمت عکس بروید و زمانی که عکس مورد نظر را یافتید روی آیکون Menu که در سمت راست پایین صفحه قرار دارد بزنید و بعد Remove from Highlight را انتخاب کنید.

برای اضافه کردن عکس یا ویدئوی جدید به هایلاتتان نیز همین رویه را باید تکرار کنید یعنی عکس یا ویدئو مورد نظر را یافته و روی گزینه ی Menu که در سمت راست و پایین صفحه قرار دارد زده و سپس Edit Highlight را انتخاب کنید.

همچنین با مطالعه مقاله زیر در وب سایت فن تریکس با نحوه فعال و غیرفعال کردن اعلانات اینستاگرام آشنا شوید.

>>> نحوه فعال و غیرفعال کردن اعلانات اینستاگرام <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
cnet




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
11 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
سیمرغ

سلام چرا استوری ها توی آرشیو ذخیره نمیشه؟؟؟

کاربر ناشناس

منم همین مشکلو دارم لطفا پاسخ بدید

کاربر ناشناس

چگونه میشود بایگانی استوری هارو پاک کرد

Amir

گوشه بالا سمت راست بغل اون سه خط ی حالت ساعت ماننده اونو بزن میره تو ستوری هات بعد رو هرکدوم ک خواستی بازش کنو دلت بزن واس همیشه حذف میشه.

Hassan

لطفا جواب سوال دوستان که سوال منم هست بدین

Z.z

اینستا گرامم رو با اینکه آپدیت کردم.اما ویژگی هایلایت رو نداره…حتی تو پروفایل دیگران هم نمیتونم ببینم.
اما با اکانت دیگم این قابلیتو داره.
لطفا راهنمایی کنید مشکل کجاست؟

کاربر ناشناس

برای منم همینطوره

sanaz

سلام من دو تا اکانت دارم تو یکیش میتونم استوریارو ذخیره کنم ولی یکی دیگه اصلا این شرایطو نداره،حتی تو تنطیمات استوری هم همچین چیزی نمیاره میشه کمک کنین؟

تكتم

سلام منم همين مشگل رو دارم
براي شما حل شد ؟؟

مرسا

مال من اکانتم اصلن اینا توش نمیاد نشون داده نمیشه با این که آپدیت هم هست . از‌ یه اکانتم میشه ولی اون یکی اصن مثل آپیدیت قبلی و اینا توش نشون داده نمیشه ‌. چیکار باید کرد ؟

Mhpr

سلام ، من هم همین مشکل رو دارم

دکمه بازگشت به بالا