زیبایی

طرز تهیه لوسیون مرطوب کننده و خنک کننده تابستانه

تهیه لوسیون خنک کننده و مرطوب کننده

در فصل تابستان هر کسی به دنبال روشی برای خنک کردن پوست و بدن خود می باشد. خوشبختانه امروزه اسپری های خنک کننده ی زیادی را می توان در منزل تهیه کرده و یا در بازار خریداری کرد. اما علاوه بر اسپری ها، لوسیون ها هم می توانند با خنک کردن و از همه مهمتر مرطوب نگه داشتن بدن، مانع از خشکی و سوختگی پوست شده و رنج گرمای فصل تابستان و اثرات بد آن بر روی پوست را از بین ببرند.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا لوسیون ها را به شکل گل های بسیار زیبای سفید و صورتی تهیه کرده و پوست را برای فصل تابستان آماده کنیم. این لوسیون ها به شکل جامد اند اما زمانی که در تماس با پوست و حرارت بدن قرار بگیرند روی پوست ذوب می شوند. ترکیب موم عسل، روغن نارگیل، کره شیا و روغن بادام شیرین، یک راه عالی برای مرطوب کردن و نرم شدن پوست است. به علاوه اضافه کردن روغن گریپ فروت نیز به آن عطر و بوی تازگی و طراوت می بخشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه ی لوسیون خنک کننده و مرطوب کننده

موم عدسی سفید
روغن نارگیل
روغن بادام شیرین
کاسه ی شیشه ای
تابه
رژ لب قرمز
قالب های تزئینی
سرنگ (دلخواه)
اسانس روغنی
قیچی
چسب دوطرفه
پارچه ی موم (اپیلاسیون)

مرحله ی اول

کار را با ذوب کردن نصف قاشق غذاخوری موم عدسی سفید، نصف قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق چایخوری کره ی شیا، 1/8 قاشق چایخوری روغن بادام شیرین آغاز کنید. همه ی مواد گفته شده را در کاسه ی شیشه ای ریخته و در تابه ای که آب در آن در حال جوشیدن است، قرار دهید تا مواد به روش بن ماری ذوب شوند. می توانید مقداری رژ لب قرمز را برای تغییر رنگ لوسیون داخل مواد بریزید و هم بزنید تا کاملاً مخلوط شود.

1 تهیه لوسیون مرطوب و خنک کننده بدن

مرحله ی دوم

حال باید مواد مخلوط شده را در قالب های تزئینی بریزید. برای راحتی کار می توانید از سرنگ نیز استفاده کنید.

2 تهیه لوسیون مرطوب و خنک کننده بدن

مرحله ی سوم

برای این که قسمت رویه ی لوسیون های شما به شکل گل باشد، تنها بخش کوچکی از کف قالب ها را با مواد پر کرده و اجازه دهید لایه ی صورتی رنگ سفت شود و خودش را بگیرد.

3 تهیه لوسیون مرطوب و خنک کننده بدن

مرحله ی چهارم

اکنون باید 2 قاشق غذاخوری موم عدسی سفید را با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 1 قاشق چایخوری کره ی شیا و ¼ قاشق چایخوری روغن بادام شیرین را در یک کاسه ی شیشه ای ریخته و به همان روشی که در مرحله ی قبل گفته شد، داخل تابه ی در حال جوش و به روش بن ماری ذوب کنید. سپس از روی حرارت برداشته و هم بزنید تا مواد کاملا در هم مخلوط شوند. در صورت دلخواه 10 قطره اسانس روغنی نیز به آن اضافه کنید.

فقط بسیار سریع عمل کرده و مواد را در قالب ها تقسیم کنید. همه ی قالب ها را برای چند دقیقه در فریزر گذاشته تا مواد سفت شده و خود را بگیرند. سپس آن ها را از فریزر در آورده، برگردانید و بر پشت قالب ها ضربه بزنید تا لوسیون ها از قالب جدا شوند.

4 تهیه لوسیون مرطوب و خنک کننده بدن

مرحله ی پنجم

پدهای اپیلاسیون بهترین و راحت ترین روش نگهداری لوسیون های ساخته شده است. مقداری از این پدها را برش زده و با استفاده از چسب دوطرفه یا مایع، پاکت هایی را مانند تصویر زیر تهیه کنید.

5 تهیه لوسیون مرطوب و خنک کننده بدن

مرحله ی ششم

لوسیون ها را درون پاکت ها گذاشته و لبه های آن را با استفاده از چسب پارچه ای بچسبانید.

برای استفاده از این لوسیون ها، آن ها را روی پوست خشک یا آفتاب زده بکشید. لوسیون بر اثر مالش و حرارت بدن ذوب شده و در پوست نفوذ می کند و به پوست خاصیت مرطوبی و خنک کنندگی می دهد.

به یاد داشته باشید که این لوسیون ها را در مکانی سرد مثل یخچال نگهداری شود و هرگز زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.

6 تهیه لوسیون مرطوب و خنک کننده بدن

توجه داشته باشید که در صورت داشتن حساسیت های پوستی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا