زیبایی

طرز تهیه کرم سنجد وحشی خانگی برای درمان پوست های چرب

ساخت کرم سنجد وحشی برای درمان پوست های چرب

بسیاری از افراد هستند که پوستی چرب دارند و به دلیل چربی بیش از حد، صورتشان پر از آکنه و جوش می باشد. شاید بتوان گفت که اکثریت این افراد برای انتخاب کرم مناسب صورتشان که از چربی آن کاسته و باعث تسکین مشکلات پوستیشان شود و پوستی نرم و طبیعی و بدون مشکل را به ارمغان آورد، همیشه با مشکل مواجه بوده و اغلب هم شکست خورده اند.

1 طرز ساخت کرم سنجد وحشی

باید گفت که استفاده از امگا 3 و دریافت ویتامین D باعث ایجاد تغییری بزرگ خواهد شد. پوست و موی انسان ذاتاً با مواد طبیعی بیش از مواد مصنوعی انس می گیرد. به همین دلیل اغلب دانشمندان و محققان همیشه در تلاش اند برای مراقبت، درمان و زیبایی پوست و مو تا حد امکان از مواد طبیعی بهره بگیرند و روش های طبیعی که بسیار هم موثر هستند را جایگزین مواد شیمیایی کنند. همین امر باعث شد که یکی از پرطرفدارترین و موثرترین کرم های دست ساز مخصوص پوست های چرب در کل جهان غوغایی به پا کند و فوق العاده پرطرفدار شود.

وقتی پوست صورتتان چربی زیادی تولید می کند و در عین حال پوستی حساس و خشک همراه با خارش دارید، به نظرتان می رسد که رفع این مشکل تنها با مواد شیمیایی و داروهای این چنینی امکان پذیر است. اما جالب است بدانید روغن سنجد وحشی به اندازه ی داروهای شیمیایی موثر بوده و حتی گاهی قوی تر نیز می باشد که هیچگونه عوارضی هم ندارد. برای جلوگیری از پیری پوست و مبارزه با علائم آن عالی بوده و پوست های تحریک شده را درمان می کند.

انواع مختلف روغن سنجد وحشی

دو نوع روغن از این سنجد به دست می آید. روغنی که از میوه ی سنجد گرفته شده و روغنی که از هسته ی آن می گیرند.

روغنی که از میوه ی سنجد به دست می آید، سرشار از پالمیتولئیک و پالمیتولئیک اسید یا همان امگا 7 است. امگا 7 همان روغن طبیعی بوده که توسط غدد بدن تولید شده و 20 درصد از سبوم یا چربی طبیعی بدن را تشکیل می دهد. این روغن در همه بافت ها یافت می شود، به بهبود زخم کمک کرده و آن ها را از عفونت محافظت می کند. تولید این امگا اسید ضروری با افزایش سن، کاهش می یابد. به همین دلیل است که استفاده از آن روند پیری پوست را کاهش می دهد. روغن سنجد وحشی همچنین حاوی حدود 30 درصد اسید پالمیتیک بوده که 22 درصد از سبوم ما را تشکیل می دهد و به ایجاد یک مانع محافظ روی پوست کمک می کند.

روغنی که از هسته ی سنجد به دست می آید، سرشار از لینولئیک اسید یا همان امگا 6 است. امگا 6 اسید چربی است که نقش مهمی را در حفظ پوست داشته و مانند مانعی برای پوست عمل می کند. که به مواد مغذی اجازه می دهد وارد پوست شده و از ورود مواد مضر جلوگیری می کند. همچنین دارای مقدار زیادی امگا 3 می باشد که خواص ضد التهابی قوی و دیگر خواص مفید آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

به طور کلی روغن سنجد وحشی دارای اسیدهای چرب ضروری، فیتوسترول ها، آنتی اکسیدان ها و عناصر کمیاب مانند مس، آهن و سلنیوم می باشد. این مواد باعث گردش خون در پوست شده و التهاب را کاهش می دهد تا درد ناخوشایند از بین برود. همچنین به بازسازی پوست کمک می کند، پوست را نرم و لطیف نگه می دارد و علائم پیری را کند می کند. سنجد وحشی از لحاظ ویتامین E، آنتی اکسیدان و محافظت از پوست غنی است. این همان چیزی است که باعث شده رنگ روغن آن نارنجی باشد و وقتی کرم آن را می سازید گویی از زرد چوبه در آن استفاده کرده باشید.

طرز ساخت کرم

برای ساخت از روغن هسته ی انگور به عنوان روغن پایه استفاده می کنیم. روغنی سبک بوده و در کنار سنگینی روغن سنجد و موم عسل، تعادلی را به وجود می آورد. اسانس اسطوخدوس و شمعدانی نیز خواص بازسازی و آرام بخشی برای پوست دارند. اسانس شمعدانی همچنین علائم پیری را کاهش داده و به جلوگیری از چین و چروک ها کمک می کند.

مواد لازم:

یک قاشق غذاخوری روغن هسته ی سنجد وحشی
½ پیمانه روغن هسته ی انگور
یک قاشق غذاخوری به اضافه ی 2 قاشق چایخوری موم عدسی
2 قاشق چایخوری کره ی کاکائو
16 قطره روغن ویتامین E
12 قطره اسانس روغنی اسطوخدوس یا شمعدانی

روش ساخت:

در یک کاسه ی مقاوم به گرما، روغن هسته ی انگور، موم و کره ی کاکائو را اضافه کنید. ظرف آبی را روی حرارت بگذارید و کاسه را روی ظرف قرار دهید، تا مواد حرارت غیر مستقیم دریافت کنند.

مواد را هم بزنید تا کاملاً ذوب شده و در هم مخلوط شوند. سپس کاسه را از روی حرارت برداشته روغن هسته ی سنجد وحشی و روغن ویتامین E و اسانس های روغنی را اضافه کنید.

اجازه دهید کمی خنک شده و سپس آن را در یخچال بگذارید. کرم باید 25 دقیقه در یخچال باشد. نباید اجازه دهید بافت آن بسیار سفت و محکم شود و در واقع باید مانند کرم های معمولی به گونه ای باشد که بتوانید آن را روی صورت بزنید.

همچنین می توانید برای اطلاع از طرز ساخت کرم اصلاح برای آقایان به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> ساخت کرم اصلاح خانگی ویژه اقایان <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا