خانه و کاشانه

چگونه بندکشی های رنگی کاشی و سرامیک را تمیز نگه داریم؟

دوغاب رنگی به منظور هماهنگی بیشتر بندکشی با رنگ سرامیک ها استفاده می شود. برای حفظ زیبایی و کارآمدی دوغاب، صرف نظر از رنگ آن باید نکاتی را رعایت کرد. یکی از نکات، تمیز نگه داشتن دوغاب ریخته شده در درز های بین سرامیک ها و به کار بردن روکش آب بند روی آن است. در ادامه با وب سایت فن تریکس همراه باشید تا نکاتی برای نگهداری و تمیز کردن دوغاب رنگی بیاموزید.


برای اطلاع از نحوه پاک کردن لکه های دوغاب تازه روی کاشی و سرامیک به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه پاک کردن لکه دوغاب <<<


انتخاب روش شستشوی بندکشی رنگی سرامیک

1- استفاده از بخار شوی

بخار شوی ها برای از بین بردن لکه ها، از حرارت و فشار بالا استفاده می کنند. برای این کار بخارشوی را گرم کرده و آن را در امتداد خطوط بندکشی ها حرکت دهید؛ تا گرد و غبار و کثیفی ها را از بین برده و تمیز کند.

اگر دوغاب ریخته شده ی شما بسیار قدیمی و یا آسیب دیده است، نباید از بخار شوی استفاده کرد، چرا که باعث آسیب دیدگی بیشتر آن می شود.

1 تمیز کردن بند رنگی کاشی و سرامیک

2- استفاده از یک محلول پاک کننده

بهتر است ابتدا از محلول های پاک کننده ی ضعیف استفاده کنید، چرا که احتمال کمتری برای آسیب رسیدن به بندکشی رنگی سرامیک ها وجود خواهد داشت. برای مثال می توانید از سرکه و یا جوش شیرین استفاده کنید. اگر این مواد اثر چندانی نداشتند، از هیدروژن پراکسید استفاده کرده که به مراتب قوی تر است. اگر دوغاب ریخته شده بیش از حد کثیف باشد، برای تمیز کردن آن ها باید از سدیم پرکربنات استفاده کرد. اما در حالت کلی از به کار بردن سفید کننده های حاوی کلر اجتناب کنید.

سفید کننده های کلری باعث از بین رفتن رنگ بندکشی های سرامیک می شوند. بنابراین به جای آن باید از هیدروژن پراکسید و یا سدیم پرکربنات استفاده کرد.

اگر روی بندکشی های مجاور ماشین ظرفشویی و یا سینک ظرفشویی، رسوباتی ناشی از آب سخت (آب حاوی مقادیر زیاد منیزیم و کلسیم) ایجاد شده است، برای تمیز کردن آن ها از محلول آب و سرکه استفاده کنید. نسبت های برابر از آب و سرکه را در یک بطری ترکیب کرده و روی بندکشی بین سرامیک اسپری کنید. سپس به وسیله ی یک برس دوغاب، آن ها را تمیز کنید. اگر برس دوغاب ندارید، می توانید از یک مسواک برای این کار استفاده کنید.

برای پاک کنندگی بیشتر، می توانید جوش شیرین را در کنار محلول آب و سرکه به کار ببرید. ابتدا به کمک کمی آب، خمیری از جوش شیرین تهیه کرده و روی خطوط دوغاب بکشید. سپس محلول آب و سرکه را روی آن ها اسپری کرده و بعد از اینکه حباب کردن آن متوقف شد، به کمک یک برس دوغاب ها را تمیز کنید و در انتها نیز با آب شستشو دهید.

2 تمیز کردن بند رنگی کاشی و سرامیک

3- استفاده از هیدروژن پراکسید

استفاده ی زیاد از محلول هیدروژن پراکسید، در نهایت باعث پاک شدن رنگ دوغاب ها خواهد شد، چرا که این محلول حاوی مقداری کلر است. مزیت هیدروژن پراکسید این است که نیاز زیادی به برس کشیدن ندارد و هیچ کفی هم تولید نمی کند. هدروژن پراکسید در بیشتر فروشگاه های لوازم بهداشتی، لوازم خانگی و ابزار فروشی ها در دسترس می باشد.

3 تمیز کردن بند رنگی کاشی و سرامیک

به کار بردن محلول پاک کننده و برس

1- گرد و غبار روی سرامیک ها را پاک کنید.

ابتدا کاشی ها را جارو زده و آبکشی کنید؛ تا گرد و غبار روی سطح سرامیک ها و بندکشی ها پاک شود.

2- محلول پاک کننده را با آب گرم ترکیب کنید.

به نسبت گفته شده روی برچسب پاک کننده، آن را با آب ترکیب کنید.

3- محلول را روی خطوط دوغاب بریزید.

پس از ریختن محلول، حداقل 15 دقیقه باید صبر کرده تا محلول روی لکه ها اثر کند.

4 تمیز کردن بند رنگی کاشی و سرامیک

4- بند های سرامیک را با برس تمیز کنید.

پس از گذشت حدود 15 دقیقه از ریختن محلول پاک کننده، به راحتی می توان لکه ها و کثیفی ها را به کمک یک برس از بین برد.

5 تمیز کردن بند رنگی کاشی و سرامیک

5- با استفاده از محلول پاک کننده، کف سالن را تی بکشید.

هنگام تی کشیدن کف سالن، می توانید کمی محلول پاک کننده مثل سرکه یا هیدروژن پراکسید به آب درون سطل اضافه کنید. دقت کنید که به مقدار زیاد و کافی از محلول های پاک کننده استفاده کنید تا نتیجه ی دلخواه را بگیرید. پس از تی کشیدن کف سالن، حدود 30 دقیقه صبر کرده و سپس آبکشی نمایید.

در صورت استفاده از سرکه، باید نسبت های برابری از سرکه و آب را درون سطل بریزید.

6 تمیز کردن بند رنگی کاشی

اقدامات پیش گیرانه

1- به کار بردن پوشش آب بند روی بندکشی های کاشی

استفاده از یک پوشش نفوذ ناپذیر، سطح دوغاب ها را ضد لک خواهد کرد. بسته به کیفیت و نوع این پوشش، باید آن را هر یک یا دو سال یکبار تجدید کنید.

برای اطمینان از اجرای صحیح پوشش دوغاب، مقداری آب روی بند های دوغاب بریزید. اگر آب روی سطح پوشش باقی ماند و دوغاب را خیس نکرد، به معنای اجرای صحیح روکش است.

حین خرید پوشش های نفوذ ناپذیر، دقت کنید که علاوه بر ضد آب بودن، ضد چربی نیز باشد.

7 تمیز کردن بند رنگی کاشی

2- در صورت ریختن قهوه، نوشابه و یا هر ماده ی دیگری روی سرامیک ها، بلافاصله آن را تمیز کرده تا لکه ها روی بند های دوغاب باقی نمانند.

3- بعد از دوش گرفتن، کاشی های دیوار را تِی کشیده تا رسوبات آهک یا صابون روی بندکشی ایجاد نشود.

8 تمیز کردن بند رنگی کاشی

همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با “نحوه جداسازی کاشی و سرامیک از دیوار” آشنا شوید.

>>> چگونه کاشی و سرامیک ها را از دیوار جدا کنیم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا