تغذیهزیبایی

فواید کره کاکائو برای پوست و نحوه استفاده از آن

کره کاکائو چیست؟

کره کاکائو نوعی روغن گیاهی است که از دانه کاکائو گرفته می شود. این دانه ها درون غلاف میوه کاکائو وجود دارند که میوه آن روی درخت کاکائو رشد می کند.

1 فواید کره کاکائو

میوه کاکائو یک میوه بزرگ و کدویی شکل است که درون آن حدود 30 تا 40 دانه کاکائو وجود دارد. برای روغن گیری از این دانه، ابتدا دانه ها را خشک می کنند، سپس تفت می دهند و بعد برای روغن گیری، فشرده می شوند. چربی استخراج شده از دانه های کاکائو، همان چیزی است که ما آن را به عنوان کره کاکائو می شناسیم.

کره کاکائو در دمای اتاق جامد است و نقطه ذوب پایینی دارد. همچنین ماندگاری آن بسیار بالا بوده و در حدود 2 تا 5 سال می باشد.

فواید کره کاکائو برای پوست

1- داشتن آنتی اکسیدان

کره کاکائو دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزادی که به پوست آسیب می رسانند، مقابله می کنند. رادیکال های آزاد منجر به پیری پوست، ایجاد لکه ها و تیرگی پوست می شود. برای داشتن پوست سالم و جوان، باید از پوست در برابر رادیکال های آزاد، محافظت نمود. کره کاکائو با داشتن آنتی اکسیدان های فراوان و نیز خاصیت ضد التهابی، یک ترکیب مناسب برای سلامت و عنصر ضد پیری برای پوست است.


برای اطلاع از مواد غذایی دارای آنتی اکسیدان به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> مواد غذایی دارای آنتی اکسیدان <<<


2- کاهش ترک ها و کشیدگی های پوستی

بنابر عقیده بسیاری از زنان، استفاده منظم از کره کاکائو می تواند سبب کاهش ترک ها و کشیدگی های پوستی در زمان بارداری و پس از زایمان شود. همچنین بسیاری از افراد در مورد بهبود و التیام زخم ها و تسریع روند بهبود آن ها با استفاده از کره کاکائو، صحبت می کنند.

3- هیدراسیون عمیق پوست

کره کاکائو، حاوی اسیدهای چرب سالم و زیادی است و پوست را عمیقاً هیدراته و آبرسانی می کند. به همین دلیل، مرطوب کننده بسیار مناسبی برای بدن و لب هاست. کره کاکائو حاوی اولئیک اسید (oleic acid)، پالمیتیک اسید (palmitic acid) و اسید سیتریک (stearic acid) است که به تغذیه پوست کمک می کنند.

4- بهبود و تقویت پوست های حساس

کره کاکائو به دلیل ترکیباتی که دارد می تواند سبب بهبود پوست های حساس و کاهش تحریکات پوستی نظیر اگزما و درماتیت های پوستی (درماتیت یعنی التهاب، قرمز شدن و خارش پوست) شود.

کره کاکائو دو نوعِ اصلی دارد.

1- کره کاکائوی خالص و تصفیه نشده

کره کاکائوی تصفیه نشده، زرد رنگ بوده و خام ترین فرمِ کره کاکائو است. پیدا کردن و تهیه کره کاکائوی خالص و تصفیه نشده، کار سختی نیست. کره کاکائوی تصفیه نشده تمام فواید ذکر شده را به همراه دارد. بوی این نوع کره کاکائو بسیار قوی تر از شکلات بوده و بسیاری از تولید کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی، به دلیل داشتن رایحه خوب کره کاکائو، در تولیداتشان از آن استفاده می کنند. البته همه ی تولید کنندگان هم از این بو و رایحه استقبال نکرده و از کره کاکائوی تصفیه نشده در محصولات شان استفاده نمی کنند.

2- کره کاکائوی تصفیه شده

در کره کاکائوی تصفیه شده، رنگ و رایحه کره کاکائوی خام، گرفته می شود. با این کار کره کاکائوی تصفیه شده در بین بسیاری از تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی، محبوب تر شده است. البته گفته شده است که حذف رنگ و بوی کره کاکائوی خام و تبدیل آن به کره تصفیه شده، سبب از بین رفتن بسیاری از ترکیبات آن شده و خواص و فواید آن را کاهش داده است.

نحوه استفاده از کره کاکائو

کره کاکائو روی پوست (در دمای پوست) ذوب می شود. اما در دماهای پایین جامدتر و سفت تر می گردد. اگر یک تکه کره کاکائوی جامد را روی کف دست قرار دهید خیلی زود آب می شود. همین امر، یکی از دلایلی است که سبب شده از کره کاکائو در محصولات آرایشی نظیر چرب لب ها و لوسیون های بدن استفاده شود. کره کاکائو زمانی که روی لب قرار می گیرد، خیلی زود ذوب شده و به بافت لب نفوذ می کند. با این کار، لب را مرطوب و حجیم می کند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
byrdie




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربر ناشناس

سلام.این کره رو از کجا باید تهیه کنیم

کاربر ناشناس

احتمالاً عطاری ها داشته باشند….

دکمه بازگشت به بالا