پوشاکراهنمای خرید

نحوه صحیح پوشیدن و اصول ست کردن بوت یا چکمه آگ Ugg

یکی از دلایلی که بوت های آگ بسیار پرطرفدار هستند راحت بودن آن هاست. در طول زمستان تقریباً همه ی افراد از پیر و جوان گرفته تا بچه ها و دانش آموزان برای گرم نگه داشتن پاهایشان از آن استقبال می کنند. بوت های آگ بوت های همه کاره ای هستند که در سبک ها و رنگ های مختلفی وجود داشته و با انواع لباس و تیپ ست می شوند. برای خوش تیپ و خوش استایل به نظر رسیدن با این بوت ها اصول پوشیدن و ست کردن آن ها را مرور خواهیم کرد.

نحوه انتخاب بوتهای آگ

1- مدل مناسبی را انتخاب کنید.

وقتی صحبت از بوت های آگ می شود، اولین تصویری که در ذهن می آید چکمه های نرم و راحت پشم گوسفندی یک رنگ است. بوت های آگ در دو سبک اصلی ارائه می شوند. بوت های ساقه بلند و بوت های کوتاه کلاسیک. با این حال انواع مختلف دیگر نیز مطابق با سلیقه و نیازهای مردم وجود دارد.

1 چکمه Ugg

برای انتخاب:

– اگر به دنبال بوتی می گردید که راحت و بسیار گرم باشد، سبک های ساق کوتاه کلاسیک را انتخاب کنید.

– اگر می خواهید آگ ضد آب بوده و در آب و هوای بسیار سخت و شدید زمستان دوام آورد، بوت های پوست گوسفندی که رویه ی آن چرم جیر و داخل آن پشم و شبیه انواع کلاسیک است را انتخاب کنید. این بوت ها هم زیبا و هم کارا هستند.

2- رنگ مناسبی انتخاب کنید.

رنگ بوت کاملاً سلیقه ای است و اجباری در انتخاب رنگ خاصی در آن وجود ندارد. با این حال هنگام انتخاب رنگ به موجودی لباس هایتان، رنگ پوست و چهره دقت کنید و رنگی را برای بوت انتخاب کنید که با دیگر آیتم ها در تیپتان هم خوانی داشته باشد. مثلاً رنگ پوست و موی روشن با بوت هایی با تن رنگ خاکی مثل بلوطی و قهوه ای بهتر ست می شوند. به عکس، برای موها و چهره ای تیره بوت هایی با رنگ مشکی، خاکستری و آبی انتخاب کنید.

– اگر ازلباس های قرمز، نارنجی و زرد بیشتر استفاده می کنید، بوت های برنز، شتری یا قهوه ای روشن بپوشید. ترکیب این رنگ های بوت با رنگ های گرم ظاهر زیبا و آراسته ای در شما ایجاد خواهد کرد. اگر در لباس هایتان از رنگ های خنثی (مشکی، خاکستری، آبی) استفاده می کنید رنگ بوت هم باید خنثی باشد تا استایلی شیک به وجود آورد.

3- جنس مناسبی انتخاب کنید.

برف و باران بوت های پشم گوسفندی را خراب می کند. از آنجایی که این نوع بوت ها ضد آب نیستند، تنها مناسب هوای سرد بوده و برای مناطقی که زمستان های سرد اما بدون برف و باران دارند به کار می آیند. برای مناطقی سرشار از برف و باران حتماً از بوت های ساخته شده از متریال ضد آب استفاده کنید.

2 اصول پوشیدن و ست کردن چکمه آگ

نحوه و اصول ست کردن بوت با لباس ها:

1- از آنجایی که ماهیت این بوت ها برای پوشیدن در هوای سرد است، با شلوارهای رنگ تیره، تنگ و جذب و با جنس پارچه گرم مناسب پاییز و زمستان (جین، مخمل، کبریتی و…) به بهترین شکل ست می شوند.

اگر می خواهید بوت ها مانند ستاره ای در تیپتان بدرخشد و بیشتر به چشم آید، آن ها را روی شلوار جین تیره بپوشید.

– در این سبک پوشش با بوت ها، شلوارهایی با تن رنگ های سبز و قرمز تیره به خوبی ست می شوند.

3 اصول پوشیدن و ست کردن چکمه آگ


با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با اصول ست کردن شلوار جین و بوت آشنا شوید.

>>> نحوه ست کردن شلوار جین و بوت <<< 


2- اگر از ساپورت بیشتر از شلوار استفاده می کنید، نگران نباشید.

بوت های آگ را با ساپورت هم می توان پوشید. فقط به یاد داشته باشید که ساپورت باید گرم و مناسب فصل سرد سال باشد.

3- اکسسوری را فراموش نکنید.

بوت ها زمانی در تیپتان به بهترین شکل خودنمایی می کنند که اکسسوری های مناسب و جالب توجهی در تیپ وجود داشته باشد. یک کاپشن جلیقه ای یا شال گردن کاموایی بلند، که هم گرم نگهتان دارد و هم خوش تیپتان کند را فراموش نکنید. از آنجایی که بوت ها تک رنگ هستند، تنوع رنگی دیگر اجزای لباس و اکسسوری مثل گردنبند، گل سر و کلیپس و حتی کلاه را فراموش نکنید.

4 اصول پوشیدن و ست کردن چکمه آگ

4- هرگز بوت ها را در هوای گرم نپوشید.

بدون توجه به اینکه بوت هایتان را تا چه اندازه دوست دارید و دائماً از پوشیدن آن لذت می بردید، باید بدانید که اصلاً مناسب هوای گرم نیستند. جدای از اینکه پوشیدن آن ها در این هوا غیر معقولانه و بد جلوه است، عرق پا خود موجب خراب شدن و از بین رفتن بوت می شود.

برای مراقبت و افزایش عمر بوت ها نکات زیر را در نظر داشته باشید:

1- حتماً قبل از پوشیدن بوت جوراب بپوشید.

اگر چه جنس بوت به گونه ای است که ممکن است پوشیدن آن بدون جوراب نیز چندان بد به نظر نرسد، اما توجه داشته باشید که عرق و باکتری پا از عمر بوت ها می کاهد. باکتری ها به بافت چرم نفوذ کرده و علاوه بر صدمه زدن به آن ها باعث ایجاد بوی بد در چرم می شوند.

اگر بوت ها بو گرفت، در آن جوش شیرین ریخته و اجازه دهید یک شب بماند. جوش شیرین باکتری ها را کشته و بوی بد را از بین می برد.

2- اجازه ندهید بوت ها خیس شوند.

متاسفانه اکثر بوت های آگ ضد آب نیستند. هرگز اجازه ندهید این نوع بوت ها خیس شوند، زیرا باعث تشکیل باکتری و بوی بد در آن ها می شود. در صورتی که فکر می کنید ممکن است بوت ها خیس شود، حتماً اسپری ضد آب به آن بزنید.

3- آلودگی ها و لکه ها را از بین برده و همیشه بوت را تمیز نگه دارید.

این کار به سادگی با شوینده های چرم و جیر ممکن است.

برای آشنایی با این کار و نحوه مراقبت از چرم به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونگی مراقبت از وسایل چرمی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا