حیوانات و جانوران

روغن نارگیل چه خواص و فوایدی برای حیوانات خانگی دارد؟

فواید روغن نارگیل برای حیوانات خانگی

همه ی ما با روغن نارگیل آشنا و از فواید، مزایا و البته کاربردهای فراوان آن مطلع هستیم. جالب است بدانید بسیاری از فوایدی که روغن نارگیل برای انسان دارد در حیوانات نیز مشترک است.

1 فواید روغن نارگیل برای حیوانات خانگی

– نارگیل منبع غنی از مواد مغذی بوده که علاوه بر روغن و آب آن، خود میوه هم برای سلامتی بسیار مفید است. اما گفته می شود روغن نارگیل مغذی ترین نوع استفاده از نارگیل بوده و دارای مزایای سلامتی و بهداشتی بسیار بیشتری نسبت به میوه ی آن است. روغن نارگیل دارای بیش از 90 درصد چربی اشباع شده که خواص ضد میکروبی، ضد باکتری و ضد قارچی می باشد. خواص آنتی اکسیدانی آن نیز در جذب سایر مواد معدنی کمک می کند.

– روغن نارگیل یک منبع باور نکردنی از اسیدهای چرب متوسط (MCFAs) بوده که دارای خواص فراوانی برای سلامتی انسان می باشد.

– همچنین دیده شده که اسید لوریک موجود در روغن نارگیل در ترکیب با روغن اورگانو در مواجهه با باکتری های استافیلوکوک ها بسیار موثرتر از آنتی بیوتیک ها هستند. مطالعات نیز نشان داده اند که اسید لوریک از برخی سرطان ها پیشگیری می کند. روغن نارگیل که حاوی بیش از 40 درصد اسید لوریک بوده، منبعی غنی و کاملاً طبیعی از این ماده ی گرانبها به شمار می رود.

نحوه ی استفاده از روغن نارگیل برای حیوانات

سال های زیادی است که از روغن نارگیل برای حیوانات استفاده می شود. چرا که به هضم حیوانات کمک کرده، پوشش بدنشان را بهبود و از عفونت پیشگیری می کند. حیوانات گوشتخوار بیابانی و غیرخانگی مثل گربه ها و سگ ها، حجم بالایی از چربی های اشباع را از حیات وحش به دست می آورند. روغن نارگیل روش بسیار عالی برای تامین چربی های اشباع برای حیوانات خانگی بوده، که دسترسی به حیات وحش و تامین نیازشان را ندارند.

روغن نارگیل را، هم می توان به صورت خوراکی به حیوان داده و هم می توان برای درمان عفونت ها و بیماری های پوستی روی بدن حیوان زد. اینگونه، بدن حیوان ضدعفونی شده و سلامت کلی پوست و پوشش بدنش بهبود می یابد. زخم ها نیز با روغن نارگیل سریعتر بهبود می یابند. روغن نارگیل دئودرانتی طبیعی بوده و بوی بد تن حیوان و البته تحریکات و خارش های پوستی را نیز از بین می برد.

برخلاف برخی محصولات گیاهی که برای سلامتی حیوان مفید بوده اما خود حیوان آنها را دوست ندارد، روغن نارگیل به احتمال خیلی زیاد برایش دوست داشتنی بوده و اغلب حیوانات حس خوبی به آن دارد. روغن را با غذایشان مخلوط کرده و به او بدهید. خواهید دید که حیوان با ولع آن را می خورد.

بسیاری از دامپزشکان و محققان به صاحب حیوانات خانگی توصیه می کنند برای حفظ سلامت سگ یا دیگر حیوانات خانگی از روغن نارگیل به عنوان منبع عالی مواد مغذی به طور منظم استفاده کنند.

مقدار دوز مصرفی برای حیوان: به ازای هر 10 پوند وزن حیوان (هر پوند 453.56 گرم) یک قاشق چای خوری، و به ازای هر 30 پوند وزن حیوان یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مناسب است. ابتدا با ¼ مقدار گفته شده شروع کرده و در طی 3 تا 4 هفته مقدار را افزایش دهید تا به میزان مناسب برسد. رعایت نکردن این مسئله و عجله برای روغن دادن به حیوان شاید علائمی مانند آنفولانزا را در حیوان به وجود آورد.

در غذای حیوان می توانید روزانه روغن نارگیل را بگنجانید. اما برای استفاده روی پوست و پشم هایش هر چند هفته یک بار روغن را با برس روی بدن حیوان بزنید. مخصوصاً در فصل تابستان.

2 فواید روغن نارگیل برای حیوانات خانگی

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا