خانه و کاشانه

اصول شستن و تمیز کردن وافل ساز

شاید وافل ساز یکی از دستگاه های مورد استفاده روزمره خانه شما نباشد و ممکن است فقط در تعطیلات یا مناسبت های خاص از آن استفاده کنید. اما باید بدانید که صفحه فلزی وافل ساز حتی اگر مورد استفاده قرار نگیرد هم کثیف می شود و ممکن است موقع استفاده از آن کلاً شما را از انجام آن کار پشیمان کند. تمیز کردن لکه های روغن سوخته و تکه های چسبیده آرد می تواند کار سختی باشد. با فن تریکس همراه باشید تا نحوه صحیح تمیز کردن وافل ساز را به شما آموزش دهیم.


آموزش تهیه وافل رنگین کمانی را از طریق لینک زیر در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> طرز تهیه وافل رنگین کمانی <<<


نکته: توضیحاتی که در ادامه داده شده است، مخصوص تمیز کردن وافل سازهایی با صفحه فلزی نچسب هستند.

نحوه تمیز کردن وافل ساز

1- وافل ساز را از پریز بیرون کشیده تا خنک شود.

اگر تازه کار خود را با وافل ساز به پایان رسانده اید، آن را از پریز بیرون کشیده و صبر کنید تا کاملاً سرد شود.

2- خرده نان ها را پاک کنید.

از یک فرچه نرم یا دستمال کاغذی خشک برای پاک کردن خرده نان هایی که خشک شده و روی سطح نچسبیده اند استفاده کنید. به غیر از موارد گفته شده از وسیله دیگری برای از بین بردن خرده نان ها استفاده نکنید، زیرا صفحه آسیب می بیند.

1 طرز صحیح شستن و تمیز کردن وافل ساز

3- روغن و چربی های اضافه را از بین ببرید.

با دستمال کاغذی خشک روغن های باقی مانده روی سطح فلزی را از بین ببرید. در صورت لزوم دستمال کاغذی را تا زده و حاشیه ها را هم تمیز کنید.

4- یک پارچه آماده کنید.

پارچه ای آماده کنید که کمی بافت داشته باشد (مثل پارچه میکروفایبر). پارچه را نمدار کرده و کمی مایع ظرفشویی روی آن بریزید.

5- صفحه فلزی وافل ساز را تمیز کنید.

دستمال را روی سطح فلزی کشیده و سعیتان را بکنید تا تمام حاشیه ها را تمیز کنید.

2 طرز صحیح شستن و تمیز کردن وافل ساز

6- یک خمیر درست کنید.

اگر مراحل را تا الان دنبال کردید و لکه های خشک شده یا لکه های چربی از بین نرفتند، با استفاده از هیدروژن پراکسید و جوش شیرین یک خمیر تهیه کنید.

7- خمیر را روی سطح فلزی وافل ساز بزنید.

خمیر را روی لکه ها و یا برای تمیزی بیشتر و بهتر روی کل سطح فلزی پخش کنید و بگذارید تا حداقل برای چند ساعت آنجا باقی بماند.

8- خمیر را پاک کنید.

بعد از گذشت چند دقیقه مشاهده می کنید که خمیر درست شده از هیدروژن پراکسید و جوش شیرین در حین جذب جرم و کثیفی ها و لکه های روغن چسبیده و سوخته کم کم به رنگ قهوه ای در می آید. بعد از چند ساعت خمیر را با یک دستمال تمیز و خیس از روی صفحه فلزی پاک کنید. دستمال را آبکشی کرده و دوباره آن را روی صفحه فلزی بکشید. آنقدر این کار را ادامه دهید تا کل خمیر و صابون باقی مانده از روی صفحه پاک شوند.

– حتی اگر این کار خیلی طول بکشد هم باید آن را انجام دهید تا ذره ای از خمیر و ماده شوینده روی صفحه فلزی باقی نماند.

3 طرز صحیح شستن و تمیز کردن وافل ساز

9- سایر نقاط را هم تمیز کنید.

با یک خلال دندان تکه های گیر کرده خرده نان را از حاشیه های ظرف بیرون بکشید. اگر لازم شد برای از بین بردن چربی های سایر نقاط هم از یک دستمال نمدار و کمی مایع ظرفشویی کمک بگیرید. سپس با یک دستمال خیس تا جایی که باقی مانده های صابون از بین بروند، دستگاه را تمیز کنید.

4 طرز صحیح شستن و تمیزکردن وافلساز

10- صفحه فلزی را خشک کنید.

با یک دستمال خشک و تمیز صفحه را خشک کنید. قبل از استفاده از وافل ساز یا کنار گذاشتن آن باید حتماً صفحه را خشک کنید.

نکته ها:

– اگر صفحه وافل سازتان از دستگاه جدا می شود، آن را جدا کنید و در آب گرم و مایع ظرفشویی بخیسانید. بعد از آبکشی و خشک کردن، صفحه را دوباره به دستگاه متصل کنید.

– برای تمیز کردن صفحه های نچسب، به هیچ وجه از تمیز کننده سطوح آشپزخانه استفاده نکنید. در گذر زمان این اسپری ها لایه چسبنده ای را روی صفحه فلزی به وجود می آورند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا