سرگرمی و اوقات فراغت

آموزش ساخت پاکت و کیسه پارچه ای مناسب پاپ کورن و حبوبات

طرز ساخت پاکت پارچه مناسب پاپ کورن

پاپ کورن یا همان ذرت بو داده از جمله تنقلات مفید، بی ضرر، سالم، مغذی و خوشمزه ای است که می توان گفت اغلب کودکان و حتی بزرگ ترها عاشق آن بوده و کمتر کسی است که آن را دوست نداشته باشد. پاپ کورن از جمله بهترین تنقلات برای تماشای فیلم یا بازی تیم مورد علاقه در کنار اعضای خانواده و یا حتی دوستان بوده و بهانه ی خوبی برای یک دورهمی دوست داشتنی و البته خوشمزه است. اما اگر سعی کنید که آن را سالم تر، تمیز تر و بدون ریخت و پاش و شلختگی بخورید، مسلماً خیلی بهتر خواهد بود. کیسه یا پاکت های پاپ کورن یکی از بهترین وسیله ها برای این هدف است. چرا که قابل استفاده در مایکروفر بوده و می توان از آن به عنوان ظرف برای سرو پاپ کورن نیز استفاده کرد. به علاوه مانند جعبه ها و باکس های مقوایی یکبار مصرف نبوده، از نظر اقتصادی به صرفه تر است و تولید زباله ی کمتری می کند. همچنین زیبا، جذاب، متفاوت، دوست داشتنی و شاید هم برای کودکان اشتها آور باشد. برای آشنایی با نحوه ساخت آن با ما در فن تریکس همراه باشید.


فن تریکس مطالعه مقالات “روش دوخت کیسه چای“، “طرز ساخت قالب کاپ کیک” و “نحوه ساخت روکش برای ظروف بدون درب” را به شما پیشنهاد می دهد.


مواد و ابزار مورد نیاز:

– دو تکه پارچه ی 100 درصد نخی به ابعاد 12×22 اینچ (هر اینچ معادل 2.5 سانتی متر است).
– سوزن ته گرد
– قیچی تیز
– متر

مرحله اول ساخت کیسه پاپ کورن:

دو تکه پارچه را دقیقاً روی هم بیندازید؛ به گونه ای که قسمت روی پارچه ها روی هم قرار گیرند. دور تا دور پارچه را سوزن ته گرد زده و بدوزید؛ تنها 3 اینچ در یکی از ضلع های بزرگ را باز بگذارید.

مرحله دوم ساخت کیسه پاپ کورن:

مانند تصویر گوشه های کار را قیچی کرده و از طریق 3 اینچی که باز گذاشتید، پارچه را برگردانید. گوشه های کار را با انگشت، مداد، نوک قیچی یا هر وسیله ای مانند آن بیرون بکشید.

مرحله سوم ساخت کیسه پاپ کورن:

لبه ی قسمتی از کار که باز بوده و دوخته نشده را به سمت داخل تا زده و اتو بکشید. سپس روی لبه تازده شده سوزن ته گرد زده و آن را زیر چرخ بدوزید. دوخت را ادامه داده و چهار طرف پارچه را بدوزید.

مرحله چهارم ساخت کیسه پاپ کورن:

دو اینچ از لبه ی بالایی کار را به سمت داخل تا زده و با سوزن ته گرد آن را ثابت کنید. حال لبه ی پایینی پارچه را بالا آورده و روی لبه ی تا خورده بگذارید. دو ضلع طرفین پارچه را سوزن ته گرد زده و بدوزید. اما اجازه دهید بالای کار باز باشد.

مرحله پنجم ساخت کیسه پاپ کورن:

برای اینکه گوشه های پاکتی شکلی ایجاد کنید، دهانه ی پارچه را باز کرده و دو دوخت کناری آن را روی هم بگذارید. ته کار را به سمت داخل تا زده تا مثلثی مانند تصویر به دست آید. 1.5 اینچ از راس مثلث به دست آمده را اندازه زده و با رد کردن سوزن ته گرد آن را مشخص کنید. بعد از آن دوختی در کنار سوزن ته گرد زده تا 1.5 اینچ از راس مثلث دوخته شود. برای مثلث دیگر نیز همین کار را تکرار کنید.

مرحله ششم ساخت کیسه پاپ کورن:

کیسه را برگردانده و گوشه ها را بیرون بکشید. لبه های بالایی آن را نیز به سمت بیرون تا کرده تا کیسه یا پاکت پارچه ای به دست آید.

مرحله آخر ساخت کیسه پاپ کورن:

برای ساخت پاپ کورن در این کیسه، ½ پیمانه ذرت در آن بریزید. درب کیسه را تا حدودی بسته و آن را به مدت 2.5 دقیقه در مایکروفر بگذارید.

در پایان برای اطلاع از نحوه کاشت و پرورش ذرت مناسب برای پاپ کورن و چگونگی استفاده از دستگاه ساخت پاپ کورن مقلات زیر را در وب سایت فن تریکس بخوانید.

>>> پرورش ذرت مناسب پاپ کورن <<<

>>> طرز تهیه پاپ کورن با دستگاه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا