سرگرمی و اوقات فراغت

آموزش طرز دوخت تی بگ یا کیسه چای کیسه ای

آموزش دوخت تی بگ یا کیسه چای کیسه ای

چای یکی از نوشیدنی ها و میان وعده هایی است که از سال های دور و درازی به عنوان نوشیدنی اصلی برای یک میان وعده استفاده می شده است. امروزه در بسیاری از آیین ها و کشورهای مختلف، چای به بخش جدایی ناپذیر زندگی روزمره در سرتاسر جهان تبدیل شده که ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. ایرانی ها علاوه بر اینکه به چای علاقه ی خاصی دارند، در کنار آن برای دمنوش های گیاهی نیز جایگاه ویژه ای قائل اند. خواص فراوان گیاهان باعث شده است که بسیاری از افراد با ترکیب کردن انواع گیاهان و با توجه به هدفشان از استفاده و بهره بردن از خواص آن ها، انواع مختلفی از دمنوش های گیاهی را تهیه کنند. در این میان وجود تی بگ یا کیسه ای که بتوان این ترکیبات گیاهی را در آن ها ریخته و با قرار دادن آن در فنجان آب داغ، دمنوش یا گرم نوشی عالی تهیه کرد، کار را راحت تر و لذت بخش تر خواهد کرد.

پس با ما در فن تریکس همراه باشید تا با نحوه ی دوخت تی بگ یا کیسه ی چای کیسه ای (تی بگ یک بار مصرف نیست) آشنا شده و هر بار هوس نوشیدن چای خانگی یا دمنوش دست سازتان را کردید، به راحتی با ریختن آن در تی بگ از نوشیدن دمنوش لذت برده و به هنر دست خود بنازید.

ابزار و سایلی که نیاز خواهید داشت:

– یک تکه پارچه ی چیت یا گاز با ابعاد 3×4 اینچ (هر اینچ معادل 2.5 سانتی متر است).
– دو عدد دکمه، مهره یا دانه ی تسبیح
– 12 اینچ نخ قلاب بافی
– نخ و سوزن
– سوزن ته گرد

مرحله اول دوخت تی بگ:

انتهای نخ قلاب بافی را گره زده و از یک دکمه یا مهره رد کنید؛ سر نخ را نیز از دکمه ی دیگر رد کرده و گره بزنید. به طوری که در دو سر نخ، دکمه یا مهره باشد.

مرحله دوم دوخت تی بگ:

پارچه ی چیت را پشت و رو کنید، به گونه ای که پشت پارچه رو به رویتان باشد. نخ دکمه دار را روی طول مستطیل (پارچه) گذاشته و نیم سانتی متر از لبه را به سمت داخل تا زده و با سوزن ته گرد ثابت کنید. سپس آن را با چرخ خیاطی بدوزید. دقت داشته باشید که نخ باید در آن آزاد باشد و در حین دوخت زیر چرخ قرار نگیرد.

مرحله سوم دوخت تی بگ:

پارچه را برگردانید، به گونه ای که روی پارچه رو به رویتان باشد. حال آن را از وسط به سمت راست تا کرده و دو طرف باز پارچه را با سوزن ته گرد ثابت کنید؛ تا بتوانید آن را با چرخ خیاطی بدوزید. هنگام دوخت دقت داشته باشید که دوخت، زیر نخ دکمه دار قرار گرفته و از روی نخ عبور نکند. نخ باید آزاد باشد.

مرحله چهارم دوخت تی بگ:

کیسه یا تی بگ به دست آمده را برگردانده و گوشه های آن را با کمک یک خلال دندان بیرون بکشید.

9 طرز دوخت تی بگ

مرحله پنجم دوخت تی بگ:

کیسه ی چای شما آماده است. می توانید هرنوع چای گیاهی که دوست دارید را در آن ریخته و با کشیدن بندها آن را ببندید. سپس تی بگ را در یک فنجان آب داغ گذاشته و از دمنوش گیاهیتان لذت ببرید. تی بگ شما نه تنها چای خوشمزه ای به شما می دهد، بلکه بسیار هم زیباست. از آن لذت ببرید!

در پایان و بعد از دوخت تی بگ ، می توانید با مراجعه به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس نحوه دوخت روکش فرمان و دستگیره برای تابه را فراگیرید.

>>> آموزش دوخت روکش فرمان <<<

>>> آموزش دوخت دستگیره برای دسته تابه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا