خانه و کاشانهسرگرمی و اوقات فراغت

چگونه برای انواع ظرف غذا و کاسه ها، روکش و درب بسازیم؟

آموزش ساخت درب برای ظروف و کاسه های بدون درب

برای همه ی ما خانم های خانه بارها پیش آمده است که غذایی داخل ظرفی بوده که می خواستیم آن را در یخچال نگهداری کنیم، اما به خاطر اینکه کاسه ی محتوای غذا درب نداشته، مجبور شده ایم غذا را به ظرف درب داری منتقل کنیم یا با پلاستیک فریزر و سلفون روی آن را پوشش دهیم و داخل یخچال بگذاریم. در مواردی هم که روکش مناسب برای ظرف نمیابیم، به دنبال درب ظرف ها و قابلمه های دیگر می گردیم تا هر کدام که با ظرف مورد نظر تطابق داشت را روی آن گذاشته و داخل یخچال بگذاریم.

می توان گفت این اتفاق تقریباً هر روز در زندگیمان تکرار شده و تا حدودی هم دردسر ساز است. همچنین دائماً مجبوریم مقدار زیادی پلاستیک و سلفون را برای این کار مصرف کنیم. اما خوشبختانه به راحتی می توان برای ظروفی که دائماً مورد استفاده مان بوده و درب ندارند، به جای پلاستیک و پوشش های یکبار مصرف، پوششی بسازیم که مانند یک درب واقعی از آن استفاده کرده و هر روز با دردسرهای گفته شده سر و کله نزنیم.
با فن تریکس همراه باشید و برای تمام ظروفتان، به راحتی درب و روکش بسازید.

1 ساخت روکش برای ظروف بدون درب

ابزار و مواد لازم برای ساخت درب ظرف:

– پارچه ی 100% نخی
– قیچی دالبر
– موم عدسی
– زرین اپوکسی جامد ( دلخواه)
– روغن جوجوبا (دلخواه)
– قاشق های اندازه گیری
– فرچه
– کاغذ روغنی

طرز ساخت:

مرحله اول:

متناسب با سایز ظرفی که می خواهید برای آن درب بسازید، مربعی را روی پارچه ی نخی بکشید و برش بزنید. برای برش دورتا دور پارچه، از یک قیچی دالبر استفاده کنید؛ تا هم کارتان زیبا شود و هم لبه های پارچه ریش ریش نشود. معمولاً با مربع هایی با سایزهای 20 در 20 سانتی متر، 28 در 28 سانتی متر و 35 در 35 سانتی متر درب های مناسبی برای انواع کاسه به دست می آید. اما باز سایز مربع بسته به ظرف مورد نظرتان دارد.

2 ساخت روکش برای ظروف بدون درب

مرحله دوم:

برای ساخت این نوع درب ظروف ، می توانید فقط از موم عدسی استفاده کرده که در نهایت کار عالی از آب درمی آید. زیرا وقتی پارچه را در دست گرفته تا با آن ظرف را پوشش دهید، حرارت دستتان روی پارچه دارای موم باعث می شود پارچه دقیقاً قالب ظرف شده و روی ظرف را کامل پوشش دهد. با این حال برای انعطاف پذیری بیشتر و پوشش بهتر، در کنار موم عدسی، بهتر است از رزین و روغن جوجوبا نیز استفاده کنید.

برای یک مربع 28 در 28 سانتی متر، یک قاشق غذاخوری به اضافه ی یک قاشق چایخوری موم عدسی را با یک قاشق غذاخوری و یک قاشق چایخوری رزین و یک قاشق چایخوری روغن جوجوبا مخلوط کرده و خوب هم بزنید؛ تا مواد کاملاً در هم مخلوط شوند.

3 ساخت روکش برای ظروف بدون درب

مرحله سوم:

یک عدد کاغذ روغنی را روی سینی فر پهن کرده و روی آن مربع پارچه ای که برش زده اید را قرار دهید. موادی که با هم مخلوط کرده بودید را به صورت یکنواخت روی سطح پارچه ریخته و پهن کنید.

4 ساختن در و روکش کاسه

مرحله چهارم:

ابتدا فر را گرم کرده و به دمای 225 درجه ی فارنهایت (107 درجه سانتی گراد) برسانید. سپس سینی و پارچه را به مدت 15 تا 20 دقیقه داخل فر گذاشته تا موادی که روی آن ریخته اید به طور کامل ذوب شود. بعد از آن سینی را از فر در آورید و با فرچه مواد ذوب شده را به طور کامل روی پارچه پهن کنید. اگر مواد به طور کامل ذوب نشده بودند، مجدداً سینی را 5 دقیقه ی دیگر در فر گذاشته و بعد مرحله ی گفته شده را انجام دهید. بعد از آن به کمک یک انبر پارچه را از روی کاغذ روغنی بردارید و اجازه دهید چند دقیقه ای خنک شود.

5 ساختن در و روکش کاسه

مرحله پنجم:

بعد از اینکه پارچه کمی خنک شد، می توانید از این کاور زیبا برای پوشش دادن هر ظرفی استفاده کنید. حتی میوه، لقمه ی نان، ساندویچ و موارد این چنینی را نیز می توانید در آن بپیچید. این کاور را می توان با آب سرد و مایع ظرفشویی ملایم شسته و بارها و بارها از آن استفاده کرد.

در پایان فن تریکس مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می دهد.

>>> نحوه ساخت ظروف اشتها آور برای کودکان <<<

>>> معرفی بهترین ظروف نگهدارنده برای غذای کودک <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا