سلامت

چگونه روکش یا کاور موقت دندان Snap On Smile را تمیز و ضدعفونی کنیم؟

کاورهای موقت دندان روکش هایی هستند که مانند لباس روی دندان قرار گرفته و آن را پوشش می دهند تا ظاهر دندان ها را مرتب کرده و لبخندی هر چه زیباتر را به فرد هدیه دهند. این وسیله که جایگزین موقتی برای ارتودنسی ها و روکش های دائمی است مناسب افرادی بوده که می خواهد به صورت موقت و در مکان ها و جلساتی دندان هایی زیبا داشته باشند. بنابراین روکش ها را به صورت موقت و برای چند ساعت روی دندان گذاشته و در می آورند. مهمترین اصلی که باید در استفاده از این وسیله رعایت شود، بهداشت دندان ها و البته کاور است که در سلامتی و عدم آسیب دیدن لثه و دندان ها بسیار اهمیت دارد. بنابراین تمیز و ضدعفونی کردن کاور و دندان ها قبل و بعد از استفاده از کاور ضروری است.

تمیز و ضدعفونی کردن کاور دندان

1 ضدعفونی کردن روکش موقت دندان

برای این کار:

1- کاور دندان را بعد از خارج کردن از دهان تمیز کنید.

بلافاصله بعد از این که کاور را از روی دندان برداشته و از دهان خارج کردید، با استفاده از مسواک نرمی و مقدار بسیار کمی خمیر دندان قسمت داخلی و خارجی کاور را با دقت و به طور کامل به آرامی مسواک بکشید. تا هرگونه مواد غذایی و آلودگی ها از بین برود و کاملاً تمیز گردد.

2- کاور را زیر شیر آب ولرم گرفته و بشویید تا تمامی خمیردندان ها از بین رفته و تمیز شود.

بعد از شستن، آن را روی حوله ی تمیزی گذاشته تا خشک شود. توجه داشته باشید که این مرحله را قبل از گذاشتن کاور در دهان نیز باید انجام دهید.

– شستشوی کاور را هرگز با آب داغ انجام ندهید. زیرا ذوب شده و از بین می رود.

– بسیاری از دندانپزشکان توصیه می کنند که در شستشوی کاور از خمیر دندان استفاده نکنید. زیرا حاوی مواد ساینده ای است که به مرور زمان باعث خراب شدن و از بین رفتن کاور می شود. بهتر است آن را تنها با آب و مسواک بشویید و در صورت نیاز از مایع ظرفشویی ملایم استفاده کنید.

4- بعد از خارج کردن کاور دندان از دهان از نخ دندان استفاده کرده و دندان ها را مسواک بزنید.

کاور ممکن است موجب آسیب به دندان و لثه ها شود و مثلاً مواد غذایی را در لای دندان پنهان کند که دیده نشود. با مراقبت از دندان ها و لثه هایتان بعد از استفاده از کاور از این آسیب ها جلوگیری کنید.


با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با ترفند های ساده تمیز کردن دندان آشنا شوید.

>>> ترفندهای تمیز کردن دندان <<<


5- قبل از استفاده از کاور نیز دندان ها را تمیز کرده و حتماً کاوری که از قبل شسته و خشک کرده اید را روی دندان های تمیز بگذارید.

از روش دیگری هم می توانید استفاده کنید.

1- برای از بین بردن باکتری ها و در واقع ضدعفونی کردن کاور، یک محلول هیدروژن پراکسید بسازید.

آب و هیدروژن پراکسید را با نسبت مساوی تقسیم کرده و کاور را به مدت 30 دقیقه در آن بخیسانید و بعد با آب ولرم آن را آبکشی کنید.

– توجه داشته باشید که هیدروژن پراکسید نمی تواند پلاک تشکیل شده روی کاور را از بین ببرد.

2- کاور را در محلول آب و سرکه بخیسانید.

اگر می خواهید پلاک نیز از بین برود کاور را در محلول آب و سرکه ای که با نسبت مساوی تهیه کرده اید به مدت 15 تا 30 دقیقه خیسانده سپس مسواکی روی آن کشیده و با آب ولرم آبکشی کنید. کاور کاملاً تمیز شده و بوی سرکه نیز به زودی از بین می رود.

در پایان می توانید با مطالعه مقاله ی زیر از اشتباهات در زمان شستن دندان ها جلوگیری کنید.

>>> اجتناب از اشتباهات شستن دندان <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا