زیبایی

چگونه خودمان روی دندان نگین بچسبانیم؟

نگین های دندانی که امروزه بسیار هم رواج پیدا کرده اند، اشیاء کوچکی هستند که زیبایی بزرگی را به لبخند شما هدیه می دهند. به همین دلیل بسیاری آن ها را دوست داشته و طرفدار آن ها می باشند. اما بسیاری از افراد به دلیل این که برای گذاشتن آنها روی دندان باید نزد دندانپزشک بروند، از علاقه خود صرف نظر می کنند. فن تریکس در این مقاله روش هایی را معرفی کرده است تا بتوانید به راحتی در خانه و بدون کمک پزشک این نگین های زیبا را روی دندان چسباند.

قبل از هر چیزی یادآور می شویم که تا حد امکان این کار را به دندانپزشک بسپارید. به خصوص اگر می خواهید نگین به مدت طولانی روی دندان بماند. توصیه می کنیم حتی اگر خودتان هم می خواهید این کار را انجام دهید، قبل از آن دندان هایتان را به دندانپزشک نشان داده و درباره امکان انجام آن از او مشورت بگیرید. زیرا دندان پوسیده یا روکش دار، ایمپلنت یا پروتز و یا هر مشکل دیگری که توسط پزشک قابل تشخیص باشد به هیچ وجه نباید نگین روی آن قرار گیرد. نگین تنها می تواند روی دندان طبیعی چسبیده شود. زمانی که مطمئن شدید نگین روی دندانتان قرار می گیرد، مراحل لازم برای چسباندن نگین را انجام دهید.

آماده سازی وسایل

1- وسایل مورد نیاز را تهیه کنید.

شما به یک یا چند عدد نگین احتیاج دارید که باید آن را به همراه وسایل مورد نیاز یعنی چسب خریداری کنید. این نگین ها را می توانید از داروخانه ها یا به صورت اینترنتی خریداری کنید.

1 چسباندن نگین روی دندان

2- مقداری کرم دست و صورت نیز آماده کنید.

یک کرم کاملاً معمولی برای چسبناک کردن نگین نیاز است تا وقتی آن را برمی دارید از دست نیفتد و گم نشود. از آن جایی که این نگین ها بسیار کوچک و البته کمی هم گران قیمت می باشند، فقط به مقدار بسیار کمی کرم نیاز است.

دندان هایتان را آماده کنید.

1- مسواک بزنید.

قبل از زدن نگین روی دندان، طبق معمول مسواک بزنید و دهان را به خوبی با آب بشویید تا هیچ گونه اثری از خمیر دندان در دهان و روی دندان ها نباشد.

2- دست هایتان را با آب ولرم و صابون بشویید.

دست هایی که نگین را لمس می کند باید کاملاً تمیز باشند. اگر فرد دیگری هم کمکتان می کند و به نگین دست می زند از او بخواهید دست هایش را خوب بشوید. ممکن است آلودگی روی نگین قرار گرفته، به دندان منتقل شود و به مرور زمان دندان را خراب کند.

3- دندان را در معرض هوا قرار دهید.

لبخند زده و دندانی که قصد چسباندن نگین روی آن دارید را در معرض هوا قرار دهید تا خشک شود. چند تکه پنبه برداشته، بین لب و دندان قرار دهید و بوسیله ی آن لب را بالا نگه داشته تا روی دندان نخورد و اجازه دهد که دندان کاملاً خشک شود.

4- بعد از گذشت چند دقیقه، پنبه ای برداشته و روی دندان مورد نظر بزنید.

با این کار هم از خشکی کامل آن مطمئن شده و هم اگر کمی خیس است پنبه آن را کاملاً خشک می کند. این مرحله بسیار مهم است زیرا برای این که چسب نگین روی دندان بچسبد، دندان باید کاملاً خشک باشد.

3 چسباندن نگین روی دندان

چسباندن نگین روی دندان

1- چسب را هم بزنید.

معمولاً چسب هایی که به همراه نگین فروخته می شود دارای یک اپلیکاتور و پالت کوچک می باشند. مقداری از چسب را داخل پالت ریخته و با اپلیکاتور به مدت 5 ثانیه هم بزنید.

4 چسباندن نگین روی دندان

2- چسب را روی دندان بزنید.

اکنون اپلیکاتور حاوی چسب شده است. آن را دقیقاً روی نقطه ای از دندان که می خواهید نگین روی آن باشد گذاشته و چسب را از اپلیکاتور به دندان منتقل کنید. توجه داشته باشید که فقط به مقدار بسیار کمی چسب احتیاج دارید. پس دقت کنید که چسبتان زیاد نشود.

5 چسباندن نگین روی دندان

3- اپلیکاتور را برگردانده و طرف دیگر را به کرمی که آماده کرده بودید بزنید.

کرم باعث می شود نگین به اپلیکاتور چسبیده و راحت تر بتوانید نگین را با آن بردارید. پس اپلیکاتور کرمی را به سطح غیر مسطح نگین زده، آن را برداشته و روی چسبی که روی دندان است بزنید و فشار دهید. نگین را به چپ و راست بکشیده، آن را صاف کرده و موقعیت نهایی آن را مشخص کنید.

– این مراحل را سریعاً و تا زمانی که چسب هنوز خشک نشده است انجام دهید.

– بعد از گذشت مدتی و خشک شدن چسب نگین، پنبه ها را از دهان در آورید.

6 چسباندن نگین روی دندان

4- اگر نگین به صورت محکم و اصولی روی دندان قرار گرفته باشد، در هنگام غذا خوردن، مسواک زدن و شستن دندان نباید جدا شود.

دقت داشته باشید که حتماً با قلموی کوچک اطراف و زیر آن را کامل تمیز کنید. زیرا در غیر این صورت پوسیدگی دندان در آن نقطه به وجود می آید.

– بهتر است از فرد دیگری کمک گرفته و از او بخواهید این کار را برایتان انجام دهد. زیرا نتیجه ی کار بهتر خواهد شد.

– برای برداشتن نگین می توانید از نخ دندان استفاده کنید. آن را چند باری زیر نگین بزنید و از زیر آن عبور دهید سپس نگین را بردارید. برای این کار می توانید به دندان پزشک هم مراجعه کنید.

7 چسباندن نگین روی دندان

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا