زیبایی

چگونه یک کانسیلر و هایلایتر طبیعی و خانگی بسازیم؟

نحوه ساخت کانسیلر طبیعی و خانگی

وقتی پوست در معرض تابش پرتو های آفتاب قرار بگیرد، تولید سلول‌ هایی به نام «ملانوسیت» افزایش می‌ یابد. این امر موجب افزایش ملانین در پوست می‌ شود. نتیجه ‌ی این اتفاق ایجاد لکه‌ هایی بر روی پوست بوده که با عنوان‌ هایی چون لکه های قهوه ای یا لکه‌ های پیری، لکه‌ های تیره، لکه ‌های آفتاب‌ سوختگی و لکه ‌های کبدی شناخته می ‌شوند. برای از بین بردن این لکه ها می توان از لوازم آرایشی مختلف موجود در بازار استفاده کرد که ممکن است عوارض جانبی زیادی برای پوست داشته باشند. همچنین برای از بین بردن این لکه ها خودتان می توانید در خانه یک لکه گیر طبیعی بسازید. در ادامه با وب سایت فن تریکس همراه باشید تا طرز تهیه ی این کانسیلر و هایلایتر را بیاموزید.

1 ساخت کانسیلر و هایلایتر طبیعی و خانگی

مواد لازم برای تهیه ی کانسیلر طبیعی و خانگی:

– دو قاشق چای خوری روغن درخت شی
– دو قاشق چای خوری فندق افسون گر
– دو قاشق چای خوری روغن ارقان و یا روغن جوجوبا
– نصف قاشق چای خوری واکس امولسیونی گیاهی
– یک قاشق غذا خوری ژل آلوورا

مواد لازم برای ایجاد رنگ و سایه ی دلخواه:

– نصف قاشق چای خوری رس کائولینیت یا یک نوع رس ریز دیگر
– دو قاشق غذاخوری پودر اکسید روی (غیر نانو)
– یک چهارم تا نصف قاشق چای خوری پودر طبیعی کاکائو

اگر نمی خواهید این کانسیلر خانگی را خودتان درست کرده و می خواهید از یک لوسیون آماده استفاده کنید، می توانید از یک لوسیون کاملاً طبیعی و ضد جوش به عنوان مبنا استفاده کرده و رنگ و مواد معدنی را برای حصول رنگ دلخواه به آن اضافه کنید.

در این صورت به جای استفاده از مواد لازم برای تهیه لوسیون، از سه قاشق غذاخوری لوسیون آماده استفاده کنید.

چگونه یک سایه صورت طبیعی درست کنیم؟

اگر از لوسیون آماده استفاده می کنید، همه ی پودر های دیگر را به لوسیون اضافه کرده و مخلوط کنید تا رنگ و چسبندگی مناسب حاصل شود.

اگر قصد دارید کانسیلر را خودتان درست کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- روغن درخت شی، روغن ارقان و واکس امولسیونی را در یک ماهی تابه بریزید تا ذوب شده و ترکیب شوند.

2- ژل آلوورا و فندق را اضافه کرده و به خوبی هم بزنید؛ تا یک ترکیب نرم و یک دست ایجاد شود.

3- شعله را خاموش کنید.

4- اکسید روی و رس را به مواد اضافه کنید.

5- پودر کاکائو را کم کم اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید؛ تا به رنگ دلخواهتان برسد. دقت داشته باشید که سایه صورت باید روشن تر از پوست صورتتان باشد، تا وقتی آن را روی پوست می کشید، کمی رنگ صورتتان را روشن تر کرده و لکه ها را از بین ببرد. اگر مخلوط کانسیلر را بیش از حد تیره کنید، لکه های تیره رنگی روی پوست صورتتان باقی خواهد گذاشت.

6- حدود 1 تا 2 دقیقه منتظر بمانید تا ترکیب سرد شود. سپس مقدار کمی از کانسیلر را روی پیشانی یا بازوی دستتان زده تا رنگ و پوشش آن را تست کنید. همچنین مطمئن شوید که رنگ مناسب پوستتان را آماده کرده اید و پوشش دلخواهتان را دارد.

7- ترکیب کانسیلر را درون یک ظرف ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

تذکرات مهم:

اضافه کردن پودر اکسید روی بیشتر، باعث ضخیم تر شدن پوشش می شود. با استفاده ی کمتر از اکسید روی، پوشش نازک تر شده و برای های لایت کردن صورت بسیار مناسب است. برای لکه های تیره تر صورت، به اضافه کردن مقدار زیادی اکسید روی نیازی نبوده و باید پودر کاکائوی بیشتری اضافه کنید. برای از بین بردن لکه های پوستتان، یک پودر معدنی به رنگ پوست صورتتان می تواند به این ترکیب اضافه شود.

های لایت کردن:

از این ترکیب می توان برای ایجاد های لایت روی صورت نیز استفاده کرد. در این روش، با استفاده از این ترکیب روی پوست صورت، اجزای صورت برجسته تر خواهند شد و در نتیجه به زیبایی بیشتر صورت شما کمک خواهد کرد.

همچنین در پایان برای اطلاع از “تهیه لوسیون مرطوب کننده و خنک کننده تابستانه” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>>طرز تهیه لوسیون مرطوب کننده و خنک کننده تابستانه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
Faeze

درود بر شما این مواد هایی که شما برای درست کردن کانسیلر گفته شده واقعا ما نمی توانیم این مواد را تهیه کنیم سپاسگزارم 🙏 لطفاً موادی بگین که در دسترس ما باشه سپاسگزارم از توجه و آموزش های عاااالی 👌 شما

دکمه بازگشت به بالا