زیباییسلامت

اصول صحیح حمام کردن بعد از انجام تاتو یا خالکوبی

اگر به تازگی روی بدنتان را خالکوبی یا به قول معروف تاتو کرده و آن را بسیار دوست دارید، برای لذت بردن از آن تا آخر عمر رعایت نکاتی در رابطه با نحوه ی مراقبت صحیح و اصولی بسیار مهم است. چرا که هم پوست، سالم می ماند و هم تاتو همیشه ظاهری عالی و زیبا خواهد داشت.

خالکوبی به دلیل نحوه فرستادن جوهر و طریقه ی اعمال آن روی پوست، در روزهای اول زخمی باز محسوب می شود. بنابراین باید از آن به درستی مراقبت کرده تا به خوبی و بدون مشکل بهبود یابد. برای تمیز کردن تاتو باید بانداژ را باز کنید؛ و به طریقی که به شما توصیه شده است سه بار در روز و حداقل به مدت دو هفته آن را تمیز کنید. فقط دقت داشته باشید که در حمام از آب داغ و برخورد مستقیم فشار آب روی خالکوبی خودداری کنید.


برای اطلاع از “نحوه انتخاب محل مناسب برای خالکوبی” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونه محل مناسب تاتو را انتخاب کنیم <<<


قبل از حمام باید بانداژ باز شود.

1- بانداژ را حتماً در زمان مناسب باز کنید.

مدت زمان بهبودی تاتو بسته به میزان حساسیت پوست، بزرگی و عمق آن متفاوت است. فردی که تاتو را برایتان انجام می دهد، حتماً مدت زمانی که باید تاتو بانداژ داشته باشد را به شما خواهد گفت. اما به طور کلی تا قبل از گذشت دو تا سه ساعت به هیچ وجه نباید بانداژ باز شود. اگر تاتو بسیار بزرگ است، 6 ساعت زمان لازم دارد. این کار باعث می شود که زخم حاصل از آن در اولین دوش دچار مشکل نشود.

– فقط یادتان باشد که بیش از یک روز نباید بانداژ روی زخم باشد؛ بعد از سپری شدن زمان لازم در همان روز اول باید بانداژ را باز کنید. زیرا باکتری ها می توانند در محیط مرطوب زیر آن رشد کرده و مشکلات بعدی را به وجود آورند.

2- قبل از دوش گرفتن باید بانداژ را باز کرده و هرگز با بانداژ به حمام نروید.

آب در بانداژ نفوذ کرده و باقی می ماند؛ در نتیجه باعث تولید باکتری می گردد. لازم است قبل از باز کردن بانداژ، دست هایتان را به طور کامل با آب و صابون بشویید.

3- اگر بانداژ به زخم چسبیده و جدا نمی شود، به جای ور رفتن به آن و دردناک کردن زخمتان، آن را در زیر آب گرم غیر مستقیم گرفته و به راحتی آن را بردارید.

1 چگونگی حمام کردن بعد از انجام تاتو

برای حمام کردن بعد از انجام تاتو:

1- حداقل تا 24 ساعت بعد از انجام تاتو نباید به حمام بروید.

زمان دقیق حمام کردن را از تاتوکار خود بپرسید؛ اما به طور کلی 24 تا 48 ساعت حداقل زمانی بوده که نباید حمام کنید. زیرا پوست زمان بیشتری برای ایجاد پوشش روی سوراخ های ایجاد شده خالکوبی خواهد داشت.

2 چگونگی حمام کردن بعد از انجام تاتو

2- از آب ولرم استفاده کنید.

آب داغ باعث سوزش و احساس گزش در محل تاتو شده و باعث از دست رفتن رنگ و کمرنگ شدن آن می شود؛ زیرا منافذ خالکوبی هنوز به خوبی بسته نشده و آب داغ آن را باز تر می کند. به همین دلیل توصیه می شود در 30 ثانیه ی پایانی حمام، آب سرد را روی تاتو ریخته تا منافذ آن بسته شود.

3- با دستتان مقداری صابون (جامد یا مایع و یا حتی آنتی باکتریال) بسیار ملایم و بدون عطر روی تاتو بزنید.

یعنی صابون را به دست زده (به هیچ وجه از لیف استفاده نکنید که ناقل باکتری است) و بعد با انگشتانتان به نرمی روی تاتو بکشید. روی خالکوبی خون ها و آلودگی هایی خشک شده است که باید از بین برود؛ اما اصلاً لازم نیست روی آن فشار وارد کرده و اسکراب کنید، چون باعث خارش و درد می شود.

3 چگونگی حمام کردن بعد از انجام تاتو

4- صابون های روی تاتو را با آب فراوان آبکشی کنید.

مدت زمان دوش گرفتنتان باید بسیار کوتاه باشد. زیرا بخار آب، صابون و آب می تواند تاتو را تحریک کرده و موجب درد و خارش شود. همچنین سعی کنید حداقل تا یک هفته، زمانی که بقیه اجزای بدن را در حمام می شویید خالکوبی را از آب دور نگه دارید.

5- بعد از حمام حوله ای تمیز، خشک و نرم را روی تاتو گذاشته تا کاملاً خشک شود.

از کشیدن حوله روی تاتو خودداری کنید.

ممکن است تاتو کمی خونریزی کند که کاملاً طبیعی است.

4 چگونگی حمام کردن بعد از انجام تاتو

نکات مهم

1- در هفته ی اول انجام تاتو، آن را روزی سه بار به روشی که گفته شد شسته تا دائماً تمیز باشد. زمانی که خالکوبی در حال بهبودی است باید نهایت تمیزی و بهداشت رعایت شود؛ تا عفونتی به وجود نیاید.

2- هر زمان که احساس کردید پوست روی تاتو بسیار خشک است، از کرم مرطوب کننده بدون بو و ضد حساسیت استفاده کنید. بعد از گذشت یک هفته می توانید از لوسیون هم استفاده کنید.

3- اجازه دهید تاتو نفس بکشد. یعنی بعد از باز کردن بانداژ و حمام کردن، مجدداً آن را بانداژ نکنید.

4- در مدت زمان بهبودی به هیچ وجه از وان استفاده نکنید. در استخر و دریا نیز شنا نکنید. این آب ها حاوی باکتری بوده و تا بهبودی کامل باید از آن ها دوری کرد.

– مدت زمان بهبودی کامل خالکوبی بسته به اندازه ی آن معمولاً 45 روز تا 6 ماه است.

– از رفتن به باشگاه که موجب عرق و تولید باکتری می شود نیز خودداری کنید.

در پایان برای اطلاع از “نحوه درمان عفونت ناشی از خالکوبی” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونه عفونت ناشی از تاتو یا خالکوبی را درمان کنیم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
3 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
Mj

تا چند روز نباید باشگاه رفت بعد تتو؟

جاوید

چرت و پرته میگه شیش ماه باید بگذره تا تتو کامل خوب بشه باید کار زندگیمون ول کنیم برا ی تتو؟ الکیه تو روز اول اب نبینه روز سوم با اب صابون بشور برو باشگاه همش چرت و پرته

حسام

شنا هم میشه کرد؟استخر

دکمه بازگشت به بالا