خانه و کاشانه

طرز ساخت تینر لیمو و روغن بزرک و رقیق کردن رنگ

رنگ ها معمولاً با گذشت زمان، رطوبت خود را از دست می دهند و برای مصرف کردن دوباره کارایی لازم را نداشته و بیش از حد سفت می شوند. در این شرایط ممکن است بعضی از شما وسوسه شده و رنگ های سفت شده را دور بریزید. اما این کار می تواند بسیار پرهزینه باشد. دانستن این موضوع که چگونه می توان رنگ های سفت شده را در خانه به راحتی رقیق کنیم، نه تنها بسیار ساده است بلکه باعث صرفه جویی در پول و وقت شما نیز می شود. در این مقاله ما به شما نحوه ساخت تینرهای خانگی را آموزش خواهیم داد. اما قبل از هر کاری توجه داشته باشید که رنگ سفت شده را در دمای اتاق قرار داده تا کمی رقیق تر شود. زیرا رنگ سرد ممکن است از حالت نرمال خود سفت تر باشد.

رقیق کردن رنگ روغن با لیمو و روغن بزرک

1- از روغن بزرک و لیمو برای رقیق کردن رنگ استفاده کنید.

¼ فنجان (59 میلی لیتر) روغن لیمو و یک فنجان (237 میلی لیتر) روغن بزرک را در یک ظرف مناسب ریخته و سپس مخلوط کنید. مواد تشکیل دهنده را به آهستگی هم بزنید.

1 طرز ساخت تینر رنگ

2- رنگ را با مخلوط کردن لیمو و روغن بزرک رقیق کنید.

مخلوط را کم کم به رنگ اضافه کنید. همزمان که این کار را انجام می دهید رنگ را هم‌ بزنید. پس از اضافه کردن حدود نیمی از فنجان مخلوط لیمو / روغن بزرک (118 میلی لیتر)، اجازه دهید که رنگ چند دقیقه بماند.

3- به رنگ اجازه دهید تا به مدت 3 تا 5 دقیقه بماند.

اجازه ندهید که رنگ بیش از حد با تینر مخلوط شود. بلکه پس از 3 تا 5 دقیقه مجدداً به اضافه کردن تینر ادامه دهید تا زمانی که به قوام طبیعی خود برسد. این کار را تا زمانی ادامه دهید که رنگ به صورت قطره قطره از همزن شما چکه کند. این حالت نشان می دهد که رنگ به اندازه ی کافی هم زده و آماده مصرف شده است.

2 طرز ساخت تینر رنگ

برای رقیق کردن رنگ از بنزین یا استون استفاده کنید.

1- هر دوی این محصولات می توانند برای رقیق کردن رنگ روغن استفاده شوند.

اگر هیچکدام از این مواد در دسترس شما نیست، می توانید هر دو را از مراکز فروش مربوطه خریداری کنید.

2- از ماسک صورت، عینک ایمنی و دستکش های پلاستیکی استفاده کنید.

مواد معدنی و استون، هر دو گازهای مضر را خنثی می کنند و کاملاً خطرناک هستند، هر چند که شدت آنها از تربانتین کمتر است. اگر از چکیدن تینر یا رنگ بر روی لباس هایتان نگران هستید از لباس های قدیمی خود استفاده کنید.

3 طرز ساخت تینر رنگ

3- این کار را در مکان های باز و با جریان هوای مناسب انجام دهید.

بخار بنزین و استون، هر چند با مقدار متوسط، می تواند خطرناک باشد. به همین دلیل همیشه رنگ را در مکانی که دارای تهویه ی هوای خوب و مناسب است رقیق کنید. در صورت لزوم درب ها و پنجره ها را باز کنید. جریان هوای مکان مورد نظر خود را می توان با قرار دادن پنکه و یا فن های مناسب بهبود بخشید. همچنین قبل از روشن کردن فن و جلوگیری از کثیف شدن و نشستن گرد و غبار بر روی رنگ از تمیز بودن اتاقی که در آن کار می کنید، مطمئن شوید.

4 طرز ساخت تینر رنگ

4- هنگام رقیق کردن رنگ، تکه های ضخیم رنگ را بیرون بکشید.

زمانی که رنگ خود را درون سطل می ریزید، ممکن است قطعات ضخیم و جامد رنگ را پیدا کنید. اینها به سختی نازک می شوند. ساده ترین کار این است که آنها را با دست بیرون بکشید و دور بریزید.

5 طرز ساخت تینر رنگ

5- بنزین و استون را به نسبت 1:3 درون رنگ بریزید.

به طور کلی سعی کنید 1 قسمت از تینر را به 3 قسمت رنگ اضافه کنید، این بدین معنی است که برای 3 گالن (11 لیتر) رنگ، شما 1 گالن (3.7 لیتر) تینر اضافه خواهید کرد. مراحل مخلوط کردن باید به این صورت باشد که نیمی از رنگ را در یک سطل تمیز بریزید، سپس نصف تینر را به آن اضافه کنید. دوباره رنگ باقی مانده را در مخلوط بریزید و تینر باقیمانده را اضافه کنید.

– بسته به ضخامت رنگ شما، میزان تینر لازم برای اضافه کردن رنگ می تواند متفاوت باشد.

– میزان تینری که استفاده می کنید حتماً نباید دقیق باشد. تخمین میزان مورد نیاز تینر با چشم هم کافی است.

6 طرز ساخت تینر رنگ

6- رنگ رقیق را کاملاً مخلوط کنید.

رنگ را خوب هم بزنید و سپس به مدت چند دقیقه به حال خود رها کنید. بعد از مدت کوتاهی دوباره شروع به هم زدن آن کنید. اگر نیاز بود، تینر بیشتری را آرام آرام اضافه کنید، و رنگ را هم بزنید تا به یک قوام و غلظت ایده آل برسد. بیشتر رنگ ها زمانی به غلظت ایده آل خود می رسند که رنگ به همزن چسبیده، اما هنوز قطره قطره می چکد. در نهایت رنگ را روی یک سطح مناسب به کار ببرید و آن را تست کنید. اگر رنگ به آرامی به روی سطح خوابید، احتمالاً رقیق شده و قابل استفاده است.

7 طرز ساخت تینر رنگ

برای رنگ هایی که پایه ی آنها آب است می توانید برای رقیق کردن از آب استفاده کنید.

1- از یک سطل بزرگ برای رقیق کردن رنگ ها استفاده کنید.

رقیق کردن رنگ ها در یک حجم بزرگ کیفیت کار را تضمین می کند. اگر کار شما طوری است که به چند سطل کوچک نیاز دارید بهتر است تمامی رنگ مورد نیاز خود را در یک سطل بزرگتر آماده کرده و سپس آن را به سطل های کوچکتر منتقل کنید. این کار به یک دست بودن رنگ شما کمک خواهد کرد.

2- نیمی از رنگ را به سطل منتقل کنید.

همانطور که رنگ را درون سطل خود می ریزید، هر قطعه ی ضخیمی را که می بینید بیرون بکشید. برای هر گالن رنگ در سطل، نصف فنجان (118 میلی لیتر) آب ولرم را نیز به آن اضافه کنید.

8 طرز ساخت تینر رنگ

3- رنگ و آب باقی مانده را به سطل اضافه کنید و هم بزنید.

تمامی رنگ باقی مانده را به سطل اضافه کنید. البته توجه داشته باشید که طبق دستورالعمل ارائه شده در بند قبل تناسب بین مقدار رنگ و آب را رعایت کنید. سپس مخلوط را به خوبی هم بزنید.

9 طرز ساخت تینر رنگ

4- غلظت رنگ را با کاپ ویسکوزیته به دست آورید.

کاپ ویسکوزیته را از رنگ پر می کنیم، آن را بالای سطل نگه می داریم و شروع به خالی کردن آن می کنیم تا ببینیم چقدر زمان می برد تا کاپ ویسکوزیته کاملاً خالی شود. این مدت زمان برای همه رنگ ها باید یکسان باشد. فنجان های ویسکوزیته را می توان در اکثر فروشگاه ها، مراکز خانگی و رنگ فروشی ها خریداری کرد.

10 طرز ساخت تینر رنگ

5- با اضافه کردن مقادیر کمی آب یا رنگ، غلظت را تا حد نیاز تنظیم کنید.

برخی از رنگ ها ممکن است به میزان آب هم دما با دمای اتاق، بیشتری نیاز داشته باشند، رنگ های رقیق شده به یک فنجان کامل یا بیشتر از این آب نیاز دارند. هنگامی که آب را به رنگ اضافه می کنید زمان را در نظر داشته باشید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر از آب زیادی برای این کار استفاده کردید ممکن است دیگر نیازی به رقیق کردن رنگ نباشد.

فن تریکس مقالات زیر را نیز برای اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد می دهد.

>>> نحوه رنگ کردن ورق های گالوانیزه <<<

>>> رنگ کردن وسایل فایبر گلاس در خانه <<<

>>> رنگ کردن ابزار و وسایل پلی استری و پلاستیکی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا