بیشتر بدانید

چگونه لکه های چسب سیلیکونی و آکواریوم را از روی دست پاک کنیم؟

چسب های سیلیکونی به دلیل چسبندگی بالا، بسیار کارآمد بوده و در هر منزلی برای پر کردن ترک ها و درزها و ضد آب کردن بسیاری از وسایل مورد استفاده قرار می گیرد. اما متأسفانه اگر روی دست قرار گیرد، مشکل جدی را به بار می آورد. از طرفی چسب زدن بدون کمک دست هم امکان پذیر نمی باشد. پس لازم است بدانید که چگونه باید از شر چسب باقی مانده روی دست خلاص شوید.

چسبی که هنوز خیس است را با پلاستیک بردارید.

1- تا حد امکان، قبل از خشک شدن چسب، آن را از روی دست بردارید.

چسب های سیلیکونی بسیار سخت هستند، بنابراین هر چه زود تر بتوانید آن ها را قبل از خشک شدن، از روی دست بردارید کارتان آسان تر خواهد بود. پس به محض این که چسب روی دستتان ریخت، آن را با یک کیسه ی پلاستیکی یا پارچه ای کهنه از روی دست بردارید. بهتر است از کیسه ی پلاستیکی استفاده کنید. زیرا چسب ضد آب بوده و اگر از پارچه برای این کار استفاده کنید، از روی پارچه پاک نمی شود.

3 پاک کردن چسب سیلیکونی از روی دست

2- دستتان را زیر آب بگیرید.

همان طور که گفته شد، اگر چسب کاملاً خشک نشده باشد، باید بیشترین مقدار آن با یک پلاستیک برداشته شود و کوچکترین باقی مانده هم با گرفتن دست در زیر آب از بین برود. دست را زیر آب گرفته و با کمک پارچه ای تمام باقی مانده های چسب را از بین ببرید. می توانید از صابون هم استفاده کنید اما تأثیر چندانی نخواهد داشت.

3- دستان خود را کامل خشک کنید و اگر چسبی باقی مانده بود مجدداً مراحل را تکرار کنید.

زیرا خشک شدن کوچکترین باقی مانده ی چسب، به راحتی از بین نرفته و واقعا آزار دهنده است. پس سرعت عمل داشته باشید که این چسب ها معمولاً در عرض 24 ساعت خشک می شود.

6 پاک کردن چسب سیلیکونی از روی دست

4- اگر چسب خشک شد از روش های دیگر استفاده کنید.

در صورتی که تمام مراحل گفته شده را انجام داده و نتیجه ای یافت نشد و چسب هم خشک شده بود، راه های دیگر را امتحان کنید. از آن جایی که این چسب ضد آب می باشد، دیگر آب و پارچه و کیسه ی پلاستیکی به کارتان نمی آید و به نتیجه ای نخواهید رسید.

در ادامه شما را با روش های دیگری آشنا خواهیم کرد.

پاک کردن چسب خشک شده با استفاده از راه حل های خانگی

7 پاک کردن چسب سیلیکونی از روی دست

1- استون را امتحان کنید.

استون یکی از محلول های رایج برای پاک کردن چسب می باشد. این ماده حلال و پاک کننده ی لاک ناخن نیز می باشد. البته قابلیت استون در حل کردن و تضعیف بافت چسب های سیلیکونی، هنوز خیلی مشخص نشده ولی با این حال امتحان آن ضرری ندارد. مقداری از استون را روی پارچه ای زده، سپس روی دست و قسمت های چسبیِ دست قرار دهید و نگه دارید تا چسب، حل و پاک شود.

8 پاک کردن چسب سیلیکونی از روی دست

2- از سشوار استفاده کنید.

سیلیکون هم مانند تمام محصولات مشابه، در صورت قرار گرفتن در معرض طولانی مدت گرما، ضعیف می شود. به همین دلیل گفته می شود گرم کردن چسب روی دست آن را ضعیف کرده از بین می برد. پس روی چسب سشوار گرفته و زمانی که احساس کردید چسب گرم و شل شده است آن را با اسفنج یا پارچه ای پاک کنید.

9 پاک کردن چسب سیلیکونی از روی دست

3- از یک ساینده مثل سنگ پا استفاده کنید.

از راه های دیگری که می توانید امتحان کنید، ساییدن چسب با چیزی مانند سنگ پا است تا چسب کنده شود و از بین برود. اگر از این روش استفاده می کنید بسیار محتاط باشید، زیرا بافت سیلیکون از بافت پوست سخت تر است و باید مراقب باشید که پوستتان به جای چسب از بین نرود. سعی کنید از ساینده های خشن استفاده نکنید و سنگ پاهای نرم و نه چندان سخت و یا سیم ظرفشویی های نرم را بکار بگیرید.

10 پاک کردن چسب سیلیکونی از روی دست

4- اگر هیچکدام از روش ها مؤثر واقع نشد، صبور باشید.

به دلیل اینکه بدن مدام در حال جایگزین کردن پوست تازه و از بین بردن پوست مرده می باشد، بعد از مدتی چسب خود به خود ناپدید می شود و با جدا شدن پوست مرده، چسب هم از بین می رود. حدوداً 27 روز طول می کشد تا یک لایه ی پوست کاملاً از بین رفته و لایه ای جدید جایگرین شود. بنابراین چسب سیلیکونِ خشک شده ی دست شما، احتمالاً زمان کمتری برای از بین رفتن خواهد داشت.

11 پاک کردن چسب سیلیکونی از روی دست

5- به هیچ وجه از حلال های سخت و مواد شیمیایی استفاده نکنید.

همان طور که گفته شد، اگر هیچ اقدامی هم برای از بین بردن چسب انجام ندهید، پس از گذشت مدت زمانی هر چند طولانی، چسب، از بین می رود. پس اصلاً ارزش آن را ندارد که سلامتی خود را به خطر اندازید. حلال های قوی مانند وایتکس، جوهر نمک، آب قلیایی، تینر و اسیدهای قوی بسیار خطرناک بوده و می توانند پوست را سوزانده و یا از طریق استنشاق وارد بدن شوند که بسیار خطرناک است.

12 پاک کردن چسب سیلیکونی از روی دست

6- از کندن سیلیکون با ابزار تیز به شدت خودداری کنید.

این کار نه تنها مؤثر نخواهد بود، بلکه مشکل را چند برابر خواهد کرد. بریدگی حاصل از استفاده ی این ابزار تیز، مواد آلوده و شاید هم تکه های چسب را به راحتی وارد بدن کرده که بسیار خطرناک می باشد و منجر به عفونت خواهد شد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا