بیشتر بدانید

چگونه پمپ هوا و حباب ساز آکواریوم را تمیز کنیم؟

پمپ هوا یکی از اجزای آکواریوم بوده که حباب های کوچکی را به صورت آبشاری تولید می کند. همچنین اجازه می دهد که سیستم فیلتراسیون آکواریوم بهتر کار کند. این پمپ های هوا معمولاً از سنگ های خلخالی همانند سنگ های آتش فشانی، سنگ پا یا لوله های دراز استفاده کرده تا حباب های کوچک را ایجاد کنند. ماهی ها این حباب های ایجاد شده را بسیار دوست دارند. پمپ هوا بعد از گذشت چند ماه، با لجن، باکتری و انواع کثافت و آلودگی انسداد پیدا می کند. اما خوشبختانه تمیز کردن آن ها برای جلوگیری از خراب شدن پمپ و آلودگی آب آکواریوم، بسیار راحت است.

تمیز کردن پمپ هوا و حباب ساز آکواریوم

1- ابتدا همه ی پمپ های هوا و سیستم فیلتراسیون آکواریوم را از برق بیرون بکشید.

سپس اگر پمپ در زیر شن، گیاهان یا لجن های آکواریوم پنهان شده است، با توری ماهیگری مواد را با دقت و با احتیاط از روی پمپ کنار بزنید. تمامی اتصالات و لوله ها را از روی پمپ باز کرده و آن را از داخل آکواریوم درآورید.

1 تمیز کردن و شستن حباب ساز آکواریوم

2- قطعه های انتهایی حباب ساز را درآورید.

در دو انتهای حباب ساز قطعه ای است که قابل جدا شدن (مانند تصویر) بوده و باید آن را درآورید؛ تا محلول شستشو بتواند به داخل پمپ وارد شده و کاملاً آن را تمیز کند. فقط هنگام در آوردن آن، دقت داشته باشید که بدون آسیب رساندن آن را در آورده و کنار بگذارید. زیرا ممکن است در ابتدا سفت بوده و گیر کرده باشد، که باید سعی کنید به آرامی و با عقب و جلو کردن، آن را بیرون بکشید.

2 تمیز کردن و شستن حباب ساز آکواریوم

3- محلول شوینده بسازید.

30 میلی لیتر وایتکس و 270 میلی لیتر آب را در ظرفی مخلوط کنید. میزان آب و وایتکسی که استفاده می کنید، به بزرگی و تعداد دستگاه حباب ساز بستگی دارد. زیرا محلول باید همه ی قطعات را در بر بگیرد. اما نسبت آب به وایتکس باید 9 به 1 باشد.

4- تمام اجزای پمپ هوا و حباب ساز آکواریوم که از هم جدا کرده اید، یعنی لوله ها و قطعات کثیف را به مدت 2 تا 3 ساعت در محلول آب و وایتکس بخیسانید.

سپس قبل از اینکه حباب ساز را از ظرف درآورید، آن در محلول بچرخانید تا تمام آلودگی هایی که بعد از 2 تا 3 ساعت خیس خوردن شل شده اند، به طور کامل از پمپ هواساز جدا شوند.

بعد از آن دستکشی پوشیده و دیگر قطعات موجود در محلول را چند باری در آن غلتانده، بشویید و از آب درآورید.

5- تمامی قطعات پمپ و دستگاه هوا ساز را زیر شیر آب گرم بشویید. سپس حوله ای را نزدیک به پنجره ای که سمت خورشید باشد پهن کرده و به مدت 2 تا 3 ساعت قطعات پمپ را روی حوله بگذارید تا خشک شود.

– هرگز سعی نکنید با کشیدن حوله روی قطعات، آن ها را خشک کنید. زیرا ممکن است قطعات ظریف و شکننده ی آن آسیب دیده و از بین بروند.

3 تمیز کردن و شستن حباب ساز آکواریوم

نحوه قرار دادن پمپ هوا‌ در آکواریوم

1- مقداری خمیر یا چسب سیلیکون را در دو انتهای لوله ی پمپ هوا زده تا بتوانید دو قطعه ای که از انتهای لوله درآوردید را مجدداً متصل کنید. اینگونه هوا از دو انتهای لوله خارج نشده و با فشار از رویه ی لوله و از لا به لای سنگ ها به صورت حباب بیرون می آید.

4 تمیز کردن و شستن حباب ساز آکواریوم

2- بعد از زدن خمیر سیلیکون، قطعه ی انتهایی که در مراحل قبل در آوردید را مجدداً در آن بگذارید.

با فشار قطعه به داخل، مقداری خمیر بیرون ریخته که باید آن را با دستمال پاک کنید.

– قبل از گذاشتن قطعات و پمپ در آکواریوم، اجازه دهید چسب سیلیکون کاملاً خشک شود.

5 نحوه شستن حباب ساز آکواریوم

3- پمپ هوا و حباب ساز را به همان شکلی که قبلاً بود، به آکواریوم برگردانده و هر 2 تا 3 ماه یکبار، به شکلی که گفته شد آن را تمیز کنید.

یک حباب ساز تمیز، حباب های کوچک و منظمی را از تمام سطح حباب ساز تولید می کند. اما حباب سازی که کثیف و مسدود شده باشد، حباب هایه بزرگی ساخته و حباب ها را تنها از یک نقطه بیرون می دهد.

6 نحوه شستن حباب ساز آکواریوم

در پایان برای اطلاع از نحوه استفاده از خمیر آب بندی و درزگیری لوله، به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه استفاده از خمیر آب بندی و درزگیری لوله <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا