بیشتر بدانید

چگونه چسب دندان مصنوعی را از روی لثه جدا کنیم؟

امروزه اغلب دندان مصنوعی ها به همراه چسب در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد تا لقی آن را در دهان از بین برده و دندان را سر جای خودش نگه دارد. وسیله ای کارآمد که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته و به صورت پودری، نواری، مایع یا خمیری به فروش می رسد. دانستن نحوه ی استفاده از چسب دندان مصنوعی و چگونه در آوردن و جا انداختن دندان با استفاده از این چسب ها بسیار اهمیت دارد. زیرا چسب دندان گاهی به لثه و خود دندان مصنوعی چسبیده و کندن آن ها دردسرهایی را به وجود می آورد.

اما نگران نباشید. با فن تریکس همراه شوید تا چگونگی کنار آمدن با این مشکل را فرا گیرید.

برای در آوردن دندان مصنوعی

1- قبل از هر چیزی اجازه دهید که چسب به صورت طبیعی و بدون مداخله جدا شده و دندان از لثه رها شود.

1 جدا کردن چسب دندان مصنوعی از لثه

خاصیت این چسب ها به گونه ای است که به صورت طبیعی با آب و رطوبت از بین می روند. به همین دلیل چسب های دندان مصنوعی حاوی ماده ای است که بزاق دهان را برای جلوگیری از مرطوب شدن دهان و از بین رفتن چسب دندان مصنوعی جذب می کنند که برای ساعاتی از روز کارایی داشته اما در نهایت ظرفیت جذب بزاق آن تکمیل شده و چسب به صورت طبیعی شروع به شل شدن و جدا شدن می کند. بنابراین جدا کردن دندان از لثه باید بسیار آسان صورت گیرد. اما گاهی به دلیل خشکی دهان و عدم رسیدن آب کافی به چسب، استفاده ی بیش از حد از چسب و… کندن آن و در آوردن دندان کمی مشکل می شود. در چنین مواقعی:

2- دهان را مداوم با آب گرم بشویید و آنقدر آب و رطوبت به چسب برسانید تا جدا شود.

هر بار باید آب به مدت 30 ثانیه در دهان قرقره شود تا رطوبت کافی برای شل شدن چسب به آن برسد. در واقع هر چه بیشتر آب در دهان باشد چسب راحت تر جدا می شود. اکثر چسب ها با تکرار چند بار این روش از بین می روند.

با این حال اگر باز هم چسب مقاوم بود:

3- از دهانشویه استفاده کنید.

2 جدا کردن چسب دندان مصنوعی از لثه

دهانشویه از آنجایی که برای تمیزی دندان و لثه ها ساخته شده است رطوبت و مواد شیمیایی بیشتری را به لثه ها رسانده و در از بین بردن چسب روی دندان بسیار موثر است. به علاوه این که دهان را نیز ضدعفونی کرده و نفسی تازه و با طراوت را به شما هدیه می دهد. البته اگر دسترسی به دهانشویه نداشتید، آب نمک نیز به اندازه ی دهانشویه کارآمد است. می توانید از آب نمک نیز استفاده کنید.

بعد از کنده شدن چسب دندان

1- دندان های بالایی را با کمی تکان دادن به سمت طرفین و فشاری بسیار ملایم در آورید.

3 جدا کردن چسب دندان مصنوعی از لثه

چسب اگر کنده شده باشد دندان بدون کوچکترین زحمتی در می آید. دندان های پایینی نیز به راحتی در آمده و نیازی به انجام کار خاصی ندارند.

2- بعد از این که دندان ها را در آوردید مقداری چسب روی لثه ها باقی می ماند.

4 جدا کردن چسب دندان مصنوعی از لثه

پارچه ای تمیز برداشته آن را به آب گرم آغشته کرده و به صورت حرکات دورانی روی لثه ها بکشید تا رطوبت و مالش باعث شود چسب های باقی مانده روی لثه ها از بین برود. فقط به یاد داشته باشید که این مرحله را بدون فشار روی لثه و با حرکاتی بسیار ملایم انجام دهید.

3- به جای پارچه از مسواک هم می توانید استفاده کنید.

مقداری خمیر دندان روی مسواک زده و بسیار نرم و با حرکاتی ملایم، لثه ها را مسواک کنید. توجه داشته باشید که لثه به هیچ وجه نباید زخم شود. زیرا روی زخم نمی توان چسب زده و دندان گذاشت.

– استفاده از مسواک به جای پارچه بسیار توصیه می شود. زیرا علاوه بر از بین بردن کامل چسب باعث ارتقا سلامت لثه نیز می گردد.

– تمیز کردن و مسواک زدن روزانه به عنوان بخشی از بهداشت دهان و دندان توصیه می شود.

4- از انگشتانتان استفاده کنید.

5 جدا کردن چسب دندان مصنوعی از لثه

بعد از مسواک زدن با استفاده از انگشت تمیز، لثه ها را ماساژ دهید تا اگر چسب های باقی مانده آن را بکنید. به علاوه ماساژ لثه باعث افزایش گردش خون به لثه ها شده و آن ها را سالم نگه می دارد.

حال دندان ها را در دهان بگذارید.

1- اگر چسب های خمیری استفاده می کنید، قبل از گذاشتن دندان ها در دهان، سه تا چهار توپ کوچک از چسب را روی هر دو دندان بزنید.

6 جدا کردن چسب دندان مصنوعی از لثه

به یاد داشته باشید که اگر می خواهید بعداً به راحتی دندان را از دهان درآورید بیش از مقدار گفته شده، چسب استفاده نکنید.

2- چسب های پودری، همان طور که گفته شد از دیگر انواع چسب ها برای دندان مصنوعی چسب های پودری است.

7 جدا کردن چسب دندان مصنوعی از لثه

این چسب ها را روی کل سطح هر دو دندان پاشیده و دندان ها را تکان دهید تا پودر به اطراف گسترش یافته و تمام سطح دندان را پوشش دهد.

3- در هنگام استفاده از چسب دقت لازم را داشته و احتیاط کنید.

8 جدا کردن چسب دندان مصنوعی از لثه

استفاده ی بیش از حد از چسب هیچ مزیتی نداشته و باعث نمی شود دندان محکم تر یا مدت زمان بیشتری روی لثه بچسبد. پس دستورالعمل نوشته شده روی چسب را مطالعه کرده و طبق آن عمل کنید. همچنین از چسب ها بیش از یک بار در روز استفاده نکنید. با دندان ساز نیز در مورد امکان استفاده از چسب روی دندان هایتان حتماً مشورت کنید. زیرا روی دندان های ضعیف نمی توان چسب زد.

اگر احساس کردید که دندان به خوبی حتی با چسب سر جای خود نمی ایستد و لق شده است، حتماً به پزشک مراجعه کنید. زیرا لثه هایی که به مدت طولانی دندان نداشته باشند به مرور زمان تحلیل رفته و محو می شوند و همین باعث می شود که دندان مصنوعی بعد از مدتی برای لثه هایتان لق شود.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید رضاابوالفتحی

دست طراح وسازندش دردنکنه عالیه خداقوت

دکمه بازگشت به بالا