خانه و کاشانه

چگونه بوی بد کابینت ها را از بین ببریم؟

چگونگی از بین بردن بوی بد کابینت

آشپزخانه قلب خانه است. مکانی که خانم ها بیشترین وقت خود را در آن صرف کرده و نسبت به عالی بودن آن از هر نظر بسیار حساس می باشند. از آن جایی که تمامی مواد غذایی، پخت و پز، شستشو و تهیه ی غذا در آشپزخانه صورت می گیرد و می توان گفت اکثر مواد فاسد شدنی نیز در دل آشپزخانه قرار دارد، معمولاً آشپزخانه محیطی است که به راحتی کثیف شده و بو می گیرد. به طوری که همیشه میزان کثیفی آشپزخانه چندین برابر دیگر محیط ها و اتاق های خانه بوده و انرژی که صرف آن می شود نیز به مراتب بیشتر است. در کنار تمامی وسایل موجود در آشپزخانه که بو گرفتن آن ها کاملاً طبیعی بوده و همه ی ما اکثراً با بوی فاضلاب و سینک ظرفشویی، یخچال، اجاق گاز، ظروف و حتی لباسشویی و ظرفشویی مواجه شده و آن ها را به راحتی از بین برده ایم، اما بوی کابینت کمی عجیب به نظر می رسد. بوی کابینت می تواند به دیگر مواد و وسایل موجود در آن نیز نفوذ کرده و شرایط بسیار بدی را ایجاد کند. به طوری که گاهی مجبور می شوید برخی مواد خوراکی را دور ریخته و یا تمامی وسایل موجود در آن را بشویید.

1 از بین بردن بوی بد کابینت

حال اگر بوی کابینت با انجام این کارها از بین نرود مشکل چند برابر می شود. به همین دلیل است که از بین بردن بوی کابینت همیشه برای خانم های خانه دغدغه بوده و چالش برانگیز است.

در این مقاله تصمیم گرفتیم این مشکل خانم ها را تنها با راه حل بسیار ساده از بین برده و در هرچه بهتر اداره کردن خانه یاریشان کنیم. پس با ما در فن تریکس همراه باشید.

برای از بین بردن بوی بد کابینتتان موارد زیر لازم می باشد. پس آن ها را آماده کنید.

کیسه های پلاستیک فریزر
وایتکس
اسفنج یا پارچه ای نخی
سرکه
جوش شیرین
وانیل
دانه های قهوه
زغال

برای شروع کار تمامی محتوای کابینت را یک یکی بیرون آورده تا بتوانید منبع بو را بیابید. مواد را تک تک بو کرده و آن هایی که بو داشته و یا مسبب بو هستند را در صورت امکان دور بیندازید. فقط به یاد داشته باشید که آن ها را داخل کیسه های پلاستیکی گذاشته و درب کیسه ها را محکم ببندید تا سطل زباله نیز بو نگیرد. موادی مثل خوراکی های خشک، ادویه جات و ترشیجات را نیز باید دور ریخته شوند. زیرا این مواد بوها را به خود جذب کرده اند و اگر این کار را نکنید حتی با تمیز کردن کابینت و وسایل آن باز بو از بین نخواهد رفت.

تمامی ظرف هایی که از کابینت در آوردید را در لگنی پر از آب گرم و مقداری وایتکس بخیسانید تا جرم ها و موادی که ایجاد بو می کنند از بین برود.

محلولی از آب و سرکه با نسبت مساوی تهیه کرده و اسفنج یا پارچه ی نخی را به آن آغشته کنید. سپس آن را به تمامی سطح داخلی کابینت بمالید و قسمت داخلی را با دقت و خوب تمیز کنید. پارچه را قبل از زدن دوباره ی آن به محلول آب و سرکه کاملا شسته و آن گاه دوباره آن را به محلول آب و سرکه آغشته کرده و مجدداً تمیزکاری داخلی کابینت را انجام دهید.

داخل کابینت را جوش شیرین بپاشید تا تمام بوهای باقی مانده را جذب کند. اجازه دهید جوش شیرین 24 ساعت در کابینت بماند. درب های آن را نیز باز بگذارید تا هوا در آن جریان داشته باشد. پس از اتمام زمان لازم، اسفنج یا پارچه ی نخی را در محلول آب و سرکه زده و با آن جوش شیرین ها را پاک کنید.

یک ظرف پر از سرکه را بدون درب، درون کابینت گذاشته تا بوهایی که هنوز باقی مانده است را جذب کند. اگر باز هم بو باقی مانده بود در ظرفی درب باز دانه های قهوه ریخته و در کابینت بگذارید. اگر باز هم بو از بین نرفت و هیچ کدام از استراتژی ها کار ساز نبود، مقداری زغال در کابینت بگذارید.

توجه داشته باشید که اگر به هیچ وجه نتوانستید بوی کابینت را از بین ببرید، کابینت کهنه شده و باید آن را عوض کنید. شاید بو در مواد شیمیایی مورد استفاده برای ساخت کابینت نفوذ کرده که هیچ گونه از بین نمی روند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
نسیم

سرکه همیشه و همه جا کاربرد داشته. تقریبا توی بحث نظافت، سلامتی و … داره از سرکه استفاده میشه

دکمه بازگشت به بالا