خانه و کاشانه

چگونه رنگ و لکه زردچوبه را از دستانمان پاک کنیم؟

پاک کردن لکه زردچوبه

زرد چوبه از جمله ادویه هایی بوده که اگر بتوان آن را به صورت تازه خریداری کرده و به جای پودر، ریشه ی آن را مصرف کرد، بسیار بهتر و خواص آن نیز بیشتر است؛ دقیقا مانند زنجبیل. اما زردچوبه ی تازه در کنار خواص بسیار زیاد، رنگ دهی بالایی نیز دارد. اگر ریشه ی زردچوبه را تهیه و در غذاها از آن استفاده کنید، رنگ زرد و گاهی نارنجی آن تا چندین روز روی دست ها و زیر ناخن ها باقی می ماند. البته قطعاً این مسئله را هنگام استفاده از پودر زردچوبه هم تجربه کرده اید. خصوصاً در غذاهایی مانند ماهی که زردچوبه را باید با دست روی ماده ی غذایی زد.

از آن جایی که این مشکل کمی ناخوشایند بوده و با شستشو هم برطرف نمی شود، چند راه حل خانگی را برای رفع این مشکل پیشنهاد می کنیم. پس ادامه ی این مقاله را مطالعه کنید.

سه روش که شامل ساخت یک خمیر با استفاده از جوش شیرین و لیمو، تهیه ی یک اسکراب سرکه و شکر و یا مخلوط چند قطره آب لیمو با آب و همچنین ماده ی تمیز و ضد عفونی کننده ی میوه و سبزیجات، بوده که در این مقاله به آن اشاره می شود. این روش ها توسط برنستن یکی از آشپزهای مطرح دنیا پیشنهاد داده شده است.

بی دردسر ترین و راحت ترین روشی که فن تریکس پیشنهاد می کند، تهیه ی یک جفت دستکش آشپزخانه و استفاده از آن هنگام آشپزی با زرد چوبه بوده که از زرد شدن دست هایتان جلوگیری می کند.

اما اگر دست های شما با زرد چوبه زرد شده، مطالب زیر را مطالعه کرده و طبق آن عمل کنید.

1 پاک کردن لکه زردچوبه

جوش شیرین به اضافه ی لیمو

جوش شیرین جز مواد های پرکاربردی می باشد که در موارد متعددی می توان از آن استفاده کرد. در واقع هر جایی که با بو یا لکه ای روبه رو شده و یا به شوینده ای ارگانیک نیاز دارید، جوش شیرین به کارتان آمده می آید. برای پاک کردن دستان زرد چوبه ای خود، مقداری جوش شیرین را با آب و کمی صابون مایع مخلوط کرده و خمیری را تهیه کنید. سپس خمیر را روی دستانتان بکشید تا رنگ زردی از روی دست ها به همراه خمیر از بین برود.

همچنین می توانید به جای آب و صابون مقداری آب لیمو هم به جوش شیرین اضافه کرده و خمیر به دست آمده را با همان روش قبلی بر روی دست های خود اسکراب کنید. فقط به یاد داشته باشید که مقدار آب لیمو زیاد نباشد. زیرا استفاده ی زیاد از آب لیمو باعث زخم و سوزاندن دست ها می شود. با رعایت کردن این نکته دست های نرم و لطیفی خواهید داشت.

سرکه و شکر

در صورتی که رنگ کمی روی دست ها باقی مانده، می توانید ازاسکراب سرکه و شکر استفاده کنید. این مواد تاثیر کم تری نسبت به جوش شیرین دارند. از این اسکراب باید در سه مرحله استفاده کنید. توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این اسکراب ها، خصوصاً اسکراب شکر و سرکه، بریدگی و خراش یا زخمی روی دستتان نباشد. زیرا با برخورد اسکراب به آن، فوق العاده می سوزد و باعث ایجاد درد می شود.

در صورتی که از این سه پاک کننده استفاده کرده و نتیجه ای دریافت نکردید، باید به فکر ساخت پاک کننده ی قوی تری باشید.

بنابراین شوینده ی خود را با ترکیبات زیر بسازید:

ترکیب آبلیمو، آب و ماده ی شوینده ی میوه و سیزیجات را تهیه کنید.

ترکیب این مواد و استفاده از آن، صد در صد برای شستن دست ها مؤثر خواهد بود. بعد از استفاده از آن دست ها را با آب و صابون بشویید و از دست های تمیز و بی رنگتان لذت ببرید.

2 پاک کردن لکه زردچوبه

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا