خانه و کاشانه

چگونه صدای مایکروویو را برای همیشه قطع کنیم؟

بی صدا کردن مایکروویو

زندگی های امروزی به گونه ای شده است که صرفه جویی در زمان را بیش از هر چیزی می طلبد. شاغل بودن خانم ها و هماهنگ نبودن تایم شام و نهار خوردن اعضای خانواده، باعث شده که اکثر خانواده ها لزوم وجود دستگاهی به نام مایکروویو را احساس کنند. یعنی دستگاهی را برای رفاه و آسایش در منزل داشته باشند. اما ویژگی بدی که اکثر خانواده ها را از وجود مایکروویو به ستوه آورده است، صدای بوق بوق بی وقفه و پی در پی مایکروویو می باشد. به خصوص این که با وجود تنظیمات پیچیده و گیج کننده ی اغلب مایکروویوهای امروزی، کمتر کسی است که بداند چگونه باید این صدا را قطع کرده و برای همیشه از دست آن راحت شد.

2 بی صدا کردن مایکروویو

از طرفی از آن جایی که این بوق هشدار بسیار مهم بوده، روش قطع کردن این صدا و بی صدا شدن مایکروویو در اغلب دفترچه ها عنوان نمی شود. اما بعضی واقعاً آن را دوست نداشته و مایلند برای همیشه از شر آن خلاص شوند. اگر شما هم جزء این افراد هستید، با فن تریکس همراه شده تا مایکروویو را برای همیشه سایلنت و بی صدا کنید.

مایکروویوها مدل های متفاوت با تنظیمات و عملکردهای مختلف دارند. اما در اغلب مدل ها یا با فشار دادن کلید 1 بلافاصله دستگاه برای یک دقیقه شروع به کار می کند. باید کلید 1 را یک ثانیه نگه داشته و بعد کلید 0 را دوبار زده تا دستگاه به مدت 1 دقیقه شروع به کار کند.

صدای بوق در همه ی مدل ها وجود دارد. برخی به محض این که تایمر صفر شد، بوق زدن را تا باز کردن درب مایکروویو ادامه می دهند. برخی چند باری بوق زده و ساکت می شوند. برخی هم اگر دکمه ای از مایکروویو زده شود، صدایشان دو برابر می شود! به هر حال تنها چیز مهم این است که بوق مایکروویو از هر نوعی که باشد آزار دهنده است.

قبل از انجام هر کاری دفترچه ی راهنمای مایکروویو را مطالعه کنید. برخی مایکروویوها به هیچ وجه قابلیت بی صدا کردن را ندارند. برخی هم عملکرد ساکت کردن را در دفترچه ذکر می کنند. می توان گفت که اغلب مایکروویو ها می توانند بی صدا شده بدون آنکه در دفترچه ذکر شوند.

مایکروویو های بدون راهنما برای سایلنت

روی کنترل پنل دستگاه خیره شده و با دقت به آن نگاه کنید. عملکرد mute و ساکت کردن دستگاه، در یکی از دکمه ها به عنوان عملکرد ثانویه ی دکمه قرار داده شده که تقریباً پنهان است.

برای یافتن و فعال کردن آن:

– روی پنل دستگاه و در کنار هر دکمه ای خیره شده تا آیکون بلندگو یا گزینه ی Sound را که ممکن است به صورت پنهان در کنار دکمه ای به عنوان عملکرد دوم قرار داده شده باشد را بیابید. دکمه را چند ثانیه فشار داده تا عملکرد دوم دکمه فعال شده و مایکروویوتان بی صدا شود.

– اگر این گزینه را نیافتید، کلید 1 یا 0 را فشار داده و نگه دارید. اغلب تولید کنندگان مایکروویو عملکرد بی صدا کردن آن را در این دو کلید تعریف کرده ولی پنهان می کنند.

در صورتی که این راه کارها مؤثر واقع نشد:

– کلید Stop یا Cancel را فشار داده و نگه دارید. ممکن است عملکرد بی صدا شدن در این دو دکمه پنهان شده باشد.

اغلب مایکروویوها با این دستورات بی صدا شده و همزمان قفل کودکشان نیز فعال می شود. قفل کودک به این معنا نیست که درب مایکروویو قفل شود، بلکه کنترل پنل دستگاه تا زمانی که مجدداً همان دکمه را فشار داده و تقریباً سه ثانیه نگه دارید، قفل می شود.

اگر همه ی این دکمه ها را امتحان کردید و دستگاه سایلنت نشد دو حالت وجود دارد. یا دستگاه شما به طور کلی امکان بی صدا شدن را ندارد یا این عملکرد در زدن دو دکمه به صورت همزمان با هم، پنهان شده است. برای این کار یا باید خودتان همه ی دکمه ها را امتحان کرده و بیابید، یا مدل دستگاه را در سایت شرکت سازنده جستجو کرده و اطلاعاتی را در مورد آن به دست آورید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
cnet




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا