آموزش های ویدئوییخانه و کاشانه

چگونه آب سرد کن را تمیز کنیم؟

اگر در منزل از آب سرد کن استفاده می کنید، باید بدانید که لازم است مرتباً آن را تمیز کنید. متخصصین بهداشت اعلام کرده اند که آب سرد کن باید بعد از هر بار تخلیه و تعویض بطری و یا هر 6 هفته یکبار تمیز شود؛ حتی اگر آب سرد کن نو باشد و یا برای اولین بار بخواهید از آن استفاده کنید. یکی از فاکتورهای بسیار مهم در افزایش طول عمر و ماندگاری آب سرد کن، نظافت منظم آن است. خوشبختانه تمیز کردن آب سرد کن بسیار آسان است و فقط احتیاج به کمی حوصله، زمان و مواد شوینده ی بسیار ساده ای مانند آب، سرکه و مقداری وایتکس دارد. برای انجام این کار با فن تریکس همراه باشید.


همچنین برای اطلاع از نحوه شستن و ضدعفونی کردن منبع آب به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه شستن و ضدعفونی کردن منبع آب <<<


محلول شوینده را آماده کنید.

1- یک گالن آب را درون سطلی بریزید.

چه بخواهید از سرکه استفاده کنید چه از وایتکس، این مرحله در هر دو مشابه است. پس در هر صورت سطلی دسته دار را آماده کرده و آن را با یک گالن آب پر کنید. بهتر است از سطل های عمیق استفاده کنید تا هم حمل و نقل آن آسان باشد و هم مطمئن شوید که وایتکس به لباس هایتان پاشیده نمی شود.

2- محلولی از آب و وایتکس درست کنید.

بعد از اینکه سطل را با یک گالن آب پرکردید، به اندازه ی یک قاشق غذا خوری وایتکس به آن اضافه کنید. بهتر است از وایتکس های مایع استفاده کنید و از نوع فومی آن خودداری کنید. زیرا مایع به راحتی با آب حل شده و از آب سرد کن خارج می شود.

• وایتکس را به آرامی با آب مخلوط کنید. بهتر است از دستکش های یکبار مصرف استفاده کرده و این کار را در محیطی انجام دهید که به راحتی بتوان دست کش ها را در آورده و از بین ببرید. همچنین به هیچ عنوان از وایتکس در فضایی بسیار بسته استفاده نکنید که بسیار خطرناک است.

3- محلول آب و سرکه بسازید.

برای مخلوط کردن آب و سرکه نیز همان طور که در بالا گفته شد به یک سطل و آب نیاز دارید. برای از بین بردن بوی تند سرکه می توانید از یک لیمو استفاده کرده و آب آن را در سطل آب بچکانید. نسبت مخلوط سرکه ی سفید با آب سه به یک می باشد. بنابراین با توجه به میزان آب و سطلی که استفاده می کنید میزان سرکه ی سفید را نیز مشخص کرده و آن را تهیه کنید. اگر مایلید از آب لیمو استفاده کنید، بعد از اینکه آب و سرکه کاملاً مخلوط شد، آب لیمو را به محلول اضافه کنید.

• گفتنی است که محلول آب و سرکه نیز تا حدودی به اندازه ی محلول آب و وایتکس (80 تا 90 درصد) مؤثر است. به دلیل اینکه آب بطری هایی که برای آب سرد کن استفاده می شود دارای حجم کمی از باکتری هستند و لازم نیست دائماً تمیز کاری شوند، بهتر است به طور مرتب از این روش استفاده کرده و همیشه آب سرد کن را تمیز نگه دارید.

تمیز کردن آب سرد کن

1- آب سرد کن را از برق در آورده و بطریِ روی آن را جدا کنید.

مطمئن شوید در اطراف محیطی که آب سرد کن را تمیز می کنید، هیچ گونه اتصال الکتریکی وجود ندارد. این کار خطر برخورد آب با برق را به صفر می رساند.

2- اسفنجی برداشته و آن را با محلولی که ساخته اید مرطوب و قسمت داخلی آب سرد کن را با آن تمیز کنید.

سپس محلول را درون آب سرد کن ریخته و اجازه دهید 2 تا 5 دقیقه در آن بماند و آن را از طریق یکی از شیرهای آب سرد کن خالی کرده و دور بریزید.

3- چهار بار آب سرد کن را با آب معمولی پر کرده و از طریق شیرِ آب گرم، آب سرد کن آن را خالی کنید تا مطمئن شوید که تمام آب و وایتکس یا آب و سرکه به طور کامل از آن خارج شده و مزه یا بویی در آب سرد کن باقی نمانده است.

4- سینی که محل چکه کردن شیر آب هایِ آب سرد کن است را جدا کرده و کاملاً بشویید.

سپس آن را خشک کنید و در جای مخصوص خود قرار دهید. اگر کامل خشک نشود، آب در درزهای آن باقی مانده و می گندد.

5- دستمالی تمیز برداشته و بطری آبی که تهیه کرده اید را کاملاً پاک کنید.

6- درپوش بطری را برداشته و آن را در آب سرد کن قرار دهید.

اطمینان حاصل کنید که بطری به درستی روی آب سرد کن قرار گرفته است. حباب های آبی که بالای بطری ایجاد می شود؛ نشان دهنده ی قرارگیری صحیح بطری روی آب سرد کن می باشد.

7- چک کنید که آب سرد کن به درستی کار کند.

خروجی آبِ آب سرد کن را از هر دو شیر آب تست کنید. آب را نیز مزه مزه کنید که هیچ گونه طعم غیر طبیعی و ناخوشایندی نداشته باشد، که اگر این گونه باشد باید مجدداً آب سردکن را با آب تمیز کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
عباس مرادی

باسلام ، خیلی خیلی ممنون از آموزش هاتون ، به امید روزی که آموزش در تمامی زندگی ما ایرانیها اصل بشه ، واستون موفقیت آرزو میکنم

دکمه بازگشت به بالا