پوشاک

قارچ و کپک های درون کیف و روی لباس ها را چگونه از بین ببریم؟

اگر درون کیفتان خیس شود و رطوبت در آن باقی بماند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ شاید برایتان غیر منتظره باشد، اما  رطوبتِ درون کیف، به راحتی قارچ و کپک را به وجود می آورد. این قارچ و کپک هایی که در اثر رطوبت در فضایی تاریک به وجود می آیند، موجب گندیده شدن و ایجاد بوی نامطبوع می شوند. احتمالاً بیشتر افراد این مورد را تجربه کرده اند، زیرا تقریباً همه ی ما نسبت به رطوبت و مواد باقی مانده در کیف، بی توجه هستیم و مشکلات این چنینی به وجود می آید.

حتی ممکن است این اتفاق برای لباس های فراموش شده در لباسشویی یا حمام نیز افتاده باشد. با این حال عاقلانه نیست که لباس یا کیف خود را برای بود بد یا کپک دور بیندازید. این مشکل به راحتی و با  چند روش خانگی  کاملا بر طرف می شود. در ادامه به این روش هایی میپردازیم  که هم برای کیف و هم لباس های کپک زده بکار می رود.

استفاده از سرکه سفید

1- همه ی مواد داخل کیف را خالی کرده و تمام زیپ های آن را باز کنید.

2- کیف را درون ماشین لباسشویی بیندازید و روی شستشوی معمولی که با آن لباس ها را می شویید، تنظیم کنید. فقط از آب داغ استفاده کنید.

1 رفع کپک و قارچ کیف و لباس

3- اجازه دهید کیف به طور معمول شسته شود. سپس در مرحله ی آخر و زمان دور تند (spin) یک فنجان سرکه ی سفید به آن اضافه کنید.

4- کیف را در زیر نور مستقیم آفتاب به مدت 24 ساعت آویزان کنید.

5- اگر مایل به شستن کیف با لباسشویی نیستید، می توانید با دست هم آن را شسته و در مرحله ی آخر شستشو، سرکه را به آن اضافه کنید.

– در صورتی که به هر دلیلی نمی توانید و یا مایل نیستید کیف را بشویید، می توانید کیف را پشت و رو کرده و قسمت کپکی را با اسفنج آغشته به سرکه ی سفید، پاک کنید. سپس 24 ساعت در آفتاب آویزان کنید تا خشک شود.

2 رفع کپک و قارچ کیف و لباس

استفاده از جوش شیرین

1- کیف را کاملاً خالی کرده و به صورت پشت و رو به مدت 24 ساعت در نور مستقیم آفتاب قرار دهید.

3 رفع کپک و قارچ کیف و لباس

2- بعد از گذشت 24 ساعت کیف را برگردانده و ½ فنجان جوش شیرین در آن بریزید. توجه کنید که جوش شیرین باید تمام سطح درونی کیف را پوشش دهد. پس مقدار زیادی از جوش شیرین را به کار بگیرید.

4 رفع کپک و قارچ کیف و لباس

3- زیپ های کیف را بسته و کیف را به مدت یک شب در محیطی تاریک و خشک قرار دهید.

4- صبح روز بعد کیف را باز کرده و با اسفنجی مرطوب جوش شیرین ها را به همراه قارچ و کپک ها از سطح کیف پاک کنید. اگر هنوز کپک ها در کیف وجود داشتند و برای ماندن در کیف مقاومت کردند، مجدداً از مقداری جوش شیرین کمک بگیرید.

5 رفع کپک و قارچ کیف و لباس

5- پس از ازبین رفتن  تمامی کپک ها، کیف را سر و ته کرده و تمامی جوش شیرین ها را خالی کنید. سپس آن را با دست یا ماشین شسته و اجازه دهید در فضای آزاد به طور کامل خشک شود.

برای کیف های چرم

روش اول: استفاده از الکل

1- یک فنجان الکل را با یک فنجان آب مخلوط کرده تا محلولی به دست آید.

2- اسفنج یا پارچه ای را در محلول بزنید و خوب بفشارید تا آب آن گرفته شود.

6 رفع کپک و قارچ کیف و لباس

3- اسفنج را روی نقاط کپک زده و قارچی بکشید تا قارچ ها به طور کامل محو شوند.

7 رفع کپک و قارچ کیف و لباس

4- کیف را به مدت 25 دقیقه در خشک کن لباسشویی گذاشته یا به مدت 24 ساعت در هوای آزاد بگذارید تا خشک شود.

روش دوم: استفاده از پارافین چرم

1- حوله یا پارچه ای را خیس کنید.

2- بلافاصله پارچه ی خیس شده را به پارافین چرم بزنید و مقداری از پارافین را با حوله بردارید.

8 رفع کپک و قارچ کیف و لباس

3- حال پارچه ی پارافینی را روی قسمت های قارچی و کپک زده ی کیف بکشید، تا تمام کپک ها را با کشیدن پارچه ی پارافینی پاک کنید.

9 رفع کپک و قارچ کیف و لباس

4- با استفاده از پارچه ی تمیز دیگر، پارافین و کپک های مخلوط شده را از سطح کیف برداشته و تمیز کنید. سپس آن را به مدت 11 ساعت در هوای آزاد بگذارید.

10 رفع کپک و قارچ کیف و لباس

روش سوم: استفاده از فرچه

این روش مناسب کسانی است که دست زدن به کپک ها و قارچ ها برایشان آزار دهنده و در عین حال می خواهند قارچ ها را با تماس غیر مستقیمِ دست از بین ببرند. این روش به خوبی دو روش قبل نیست اما مشکل را برطرف میکند. برای این کار:

1- کیف را روی روزنامه ای قرار دهید، فرچه ای با موهای سفت را روی تمام قسمت های کپکی و قارچی کشیده تا تمامی کپک های روی کیف برداشته شده و روی روزنامه بریزند. این کار را به آرامی انجام دهید تا به چرم آسیبی نرسد. اما در عین حال دقت داشته باشید که کوچک ترین نقطه ی قارچ و کپک نیز باید از بین برود.

11 رفع کپک و قارچ کیف و لباس

2- بعد از این که همه ی کپک ها را از سطح کیف برداشتید، روزنامه را رول کرده و دور بیاندازید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
علی بشرویه

فقط برای کیف توضیح داده شده بود،پس سیاهی کپک لباس چی شد!!!!!؟؟؟؟؟

دکمه بازگشت به بالا