پوشاک

چگونه کمربند چرم سفت و خشک شده را نرم کنیم؟

یکی از ویژگی های مشترک کمربندهای چرم نو این است که سفت و غیر قابل انعطاف بوده و فرد در استفاده از آن ها احساس راحتی نمی کند. به علاوه اگر از چرم مراقبت های لازم انجام نشود، به راحتی خشک شده و ترک بر می دارد. با رعایت اصول نگهداری کمربندهای چرم و همچنین با استفاده از موادی جهت نرم کردن کمربند سفت ، می توان به بهترین شکل از آن ها استفاده کرد.

برای نرم کردن کمربند چرم سفت و خشک شده

1- از الکل استفاده کنید.

مقدار کمی الکل ایزوپروپیل را روی توپ پنبه ای ریخته و روی سرتاسر سطح کمربند بکشید. این کار باعث می شود سطح چرم تمیز شده و منافذ آن را باز کند. مطمئن شوید که الکل به صورت عمیق در سطح چرم نفوذ می کند. بنابراین ممکن است لازم باشد چند باری این کار را تکرار کرده و چند لایه الکل روی چرم بکشید.

– اگر توپ پنبه نداشتید، می توانید از حوله یا دستمال نخی تمیز نیز استفاده کنید. حتی با انگشت هم می توانید این کار را انجام دهید، ولی حواستان باشد که الکل پوست را خشک می کند.

1 نرم کردن کمربند چرم سفت و خشک

2- بعد از الکل وازلین بزنید.

با استفاده از نوک انگشتتان یا یک گوش پاک کن، تمام سطح کمربند را با وازلین چرب کنید. به طوری که وازلین تمام چرم را پوشش دهد. اجازه دهید وازلین در چرم نفوذ کند.

– توجه داشته باشید که به وازلین زیادی احتیاج ندارید، تنها یک لایه نازک و یک دست کافی است.

3- کمربند را تمیز کنید.

بعد از اینکه وازلین در چرم نفوذ کرد، دستمالی را روی سطح کار کشیده و اجازه دهید کمربند قبل از استفاده کاملاً خشک شود. برای خشک شدن سریع، می توانید چند دقیقه آن را در آفتاب بگذارید.

برای نرم کردن چرم می توانید از روغن های طبیعی استفاده کنید.

برای این کار:

1- در یک روز آفتابی، به مدت 10 دقیقه کمربند را زیر نور خورشید انداخته تا منافذ آن باز شده و آماده شود.

2 نرم کردن کمربند چرم سفت و خشک

2- روغنی را برای این کار انتخاب کنید.

روغن نارگیل (شکل ارگانیک آن، که برای پخت و پز استفاده می کنید) بهترین و آسان ترین ماده برای نرم کردن چرم و کمربند سفت و خشک است. با این حال روغن های آووکادو، جوجوبا، زیتون و بادام را نیز می توان استفاده کرد.

هر کدام که در دسترستان بوده و برای نرم کردن پوست از آن استفاده می کنید را انتخاب کنید. چرم نیز پوست خشک شده و کار شده ی گاو است، بنابراین اساساً از همان چیزهایی ساخته شده که پوست را تشکیل می دهد.

– دقت داشته باشید که به هیچ وجه از روغن های شیمیایی و روغن هایی که با نام تجاری روغن ذرت، آفتابگردان یا دیگر سبزیجات فروخته می شود، یا روغن پخت و پز و سرخ کردنی استفاده نکنید.

3- روغن را روی چرم بزنید.

به سادگی انگشتتان را به روغن آغشته کرده و روی تمام سطح کمربند بکشید. از چند لایه روغن استفاده کنید و چند باری این کار را تکرار کرده تا چرم به صورت کامل روغن را دریافت کرده و به طور موثرتری نرم شود. هر چه روغن بیشتری زده شود، چرم نرم تر می شود. در مورد استفاده ی زیاد روغن هم نگران نباشید؛ روغن های طبیعی آسیبی به چرم نمی رسانند.

3 نرم کردن کمربند چرم سفت و خشک

4- اجازه دهید روغن روی چرم خشک شود.

توجه داشته باشید که روغن (به خصوص روغن نارگیل) کمی رنگ چرم را تیره می کند. ولی در عوض کمربند سفت و خشک را بسیار نرم و قابل انعطاف خواهد کرد. اگر بعد از خشک شدن کمربند، متوجه شدید که کمربند به مقدار کافی نرم نشده است، می توانید پروسه را مجدداً تکرار کنید.

همچنین می توانید از نرم کننده های چرم تجاری که به صورت اسپری یا مایع به فروش می رسند نیز استفاده کنید، محصولاتی که با عنوان نرم کننده، تمیز کننده یا پولیش کفش و کمربند چرم در بازار وجود دارد. دستورالعمل استفاده از آن ها روی خود محصول ثبت شده که به همان شکل می توانید از آن استفاده کنید.

فن تریکس مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می دهد.

>>> نحوه مراقبت از وسایل چرمی <<<

 >>> نحوه مراقبت از شلوار چرم <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

مرسی از مطالب خوب و مفیدتون

دکمه بازگشت به بالا