تغذیه

چگونه گردو را بو داده و مزه دار کنیم؟

بو دادن همه ی انواع آجیل ها تأثیر زیادی در خوشمزه و خوش عطر شدنشان دارد. گردو جزء مغزهایی است که طعم آن با مزه دار کردن و بو دادن واقعاً عوض شده و فوق العاده می شود. دقیقاً همان تفاوت عجیبی که گردوی خیس با گردوی خشک دارد! احتمالاً، گردو به دلیل خشک بودن و حس بدی که در دهان به وجود می آورد، پرطرفدار نبوده و بسیاری از افراد، خود را از این آجیل پرخاصیت و مقوی محروم می کنند. اما با روشی که در این مقاله در اختیارتان می گذاریم، حتی اگر اهل گردو خوردن هم نباشید، از طرفدار آن می شوید. همچنین می توانید این گردوها را در کیک ها و یا دیگر مواد مورد استفاده قرار دهید. پس با ما همراه باشید.

مواد لازم

گردو

کره

بطری اسپری

مزه دار کردن گردوها

1- گردو را مغز کرده و حاضر کنید.

سعی کنید هنگام مغز کردن، گردوها خرد نشده و همه ی مغز ها سالم باشند. زیرا برای این کار مغزهای سالم نتیجه ی بهتری خواهد داشت.

2- گردوها را با کره ی آب شده که کمی نمک هم به آن اضافه کرده اید مخلوط کنید.

نمک آن را خوش طعم کرده و کره هم باعث می شود هنگام بود دادن، گردوها به تابه نچسبند. همچنین در صورت تمایل، می توانید در همین مرحله از ادویه ها و چاشنی های دیگری برای مزه دار کردن استفاده کنید تا به گردوها چسبیده و تثبیت شود. می توانید به جای کره از روغن پخت و پز هم استفاده کنید.

اکنون که مزه دار کردن گردو به پایان رسید، از دو روش برای بو دادن آنها می توان استفاده کرد که در ادامه به این روش ها پرداخته ایم.

1 بو دادن و مزه دار کردن گردو

بو دادن در ماهیتابه

1- اگر فرصتتان محدود است و روش دیگری برای بو دادن گردو ها مد نظرتان نیست، تنها به یک اجاق گاز و یک تابه نیاز دارید.

2 بو دادن و مزه دار کردن گردو

2- تابه ای نچسب انتخاب کرده و آن را روی حرارت داغ کنید. بعد از این که تابه کاملاً داغ شد، حرارت را کم کرده و گردوها را در آن بریزید.

3 بو دادن و مزه دار کردن گردو

3- مقداری روغن درون اسپری ریخته و مادامی که گردوها خشک شده و به تابه چسبیدند کمی روغن روی آن اسپری کنید. از کره ی ذوب شده هم می توانید استفاده کنید. اما چون قبلا با کره مزه دار شده بودند، لازم نیست.

4 بو دادن و مزه دار کردن گردو


بهتر است برای خوش مزه تر شدن آن از روغن گردو استفاده کنید. برای اطلاع از روش تهیه روغن گردو در خانه به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> طرز تهیه روغن گردو در خانه <<<


4- به صورت مداوم گردوها را هم بزنید تا خوب پخته شده اما نسوزند. زمانی که رنگشان کمی تیره تر شد و بوی خوبی استشمام کردید یعنی گردوهایتان پخته و بو داده شده و آماده است. اجازه دهید خنک شود و نوش جان کنید.

5 بو دادن و مزه دار کردن گردو

بو دادن گردو در فر

1- فر را با دمای 300 تا 325 درجه گرم کنید.

2- روی سینی فر روغن ریخته و سطح سینی را چرب کنید، یا یک کاغذ روغنی روی آن پهن کرده و تمام گردو ها را به طوری که مغزها روی هم قرار نگیرند، روی سطح سینی پخش کنید.

6 بو دادن و مزه دار کردن گردو

3- سینی را به مدت 10 تا 15 دقیقه داخل فر گذاشته و بعد از گذشت 5 تا 7 دقیقه، یعنی زمانی که گردوها تغییر رنگ دادند، آن ها را با کفگیر برگردانده و اجازه دهید عمل پخت ادامه پیدا کند.

4- زمانی که بوی خوش گردوی بو داده به مشامتان رسید یعنی گردوها آماده است. آن ها را از فر در آورده و روی دستمال آشپزخانه به گونه ای بریزید که مغزها روی هم نیایند و جدا باشند. زیرا مغزهای بو داده چسبنده بوده و اگر روی هم قرار گیرند به صورت چسبیده سرد می شوند و به همان حالت باقی می مانند.

7 بو دادن و مزه دار کردن گردو

گردوها را بعد از خنک شدن نوش جان کرده و لذت ببرید.

 برای آموزش روش های دیگر مزه دار کردن گردو می توانید به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> روش های مزه دار کردن گردو <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربر ناشناس

گردوهایش یک شکل عجیبی دارند .

دکمه بازگشت به بالا