تغذیه

طرز تهیه کاپ کیک گلدانی بسیار زیبا و خوشمزه با قیف بستنی

تهیه کاپ کیک گلدانی

اگر دوست دارید کودک خود را با یک کیک جدید سورپرایز کنید، به شما توصیه می کنیم که این مقاله را تا پایان دنبال کنید. در این مقاله طرز تهیه یک کاپ کیک شکلاتی گلدانی بسیار خوشمزه، زیبا و جدید را آموزش خواهیم داد. این کاپ کیک در گلدان سفالی درست نمی شود، بلکه در قیف های بستنی تهیه می گردند، تا کاملاً خوردنی و دلچسب باشند. در کنار تمام این ویژگی ها، ساده بودن روش کار را نیز باید اضافه کرد. چرا که ساده درست شدن و زود آماده شدن کیک، بسیار اهمیت دارد.

1 تهیه کاپ کیک گلدانی

مواد مورد نیاز

مواد مورد نیاز خمیربرای 5 عدد کاپ کیک

• 2 عدد تخم مرغ

• سه قاشق غذاخوری شکر

• یک چهارم قاشق چایخوری وانیل

• چهار قاشق غذاخوری روغن

• چهار قاشق غذاخوری آرد

• یک قاشق مرباخوری بکینگ پودر

• حدود یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو

• سه قاشق غذاخوری شیر

مواد مورد نیاز برای کاپ کیک گلدانی

• چند عدد قیف بستنی (نوعی که انتهای آن ها صاف باشد و روی میز قرار بگیرد نه قیف هایی که انتهای مخروطی شکل دارند)

• 1 فنجان کرم کره ای شکلاتی (buttercream)

• 1 بسته کیک یا ویفر شکلاتی یا بیسکویت اوریو

• خمیر فوندانت به مقدار لازم

• چند رنگ خوراکی

زمان آماده سازی: 25 دقیقه

کل زمان: 50 دقیقه

روش کار (طرز تهیه)

آماده کردن خمیر کاپ کیک: شکر، تخم مرغ و وانیل را در ظرفی خوب هم بزنید تا کاملاً کف کند. سپس روغن را به مواد اضافه کنید. در ظرفی جداگانه، آرد، بکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط کرده و سه بار الک کنید. این مخلوط را به ترکیب شکر و تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید. در نهایت شیر را به مخلوط اضافه کرده و بسیار آرام در یک جهت هم بزنید تا تمام مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. خمیر کاپ کیکتان به همین راحتی آماده است.

آماده کردن گل های شکری تزئینی

مقداری خمیر فوندانت بردارید و آن را به چند قسمت، تقسیم کنید. هر قسمت را با رنگ خوراکی مختلف نظیر آبی، قرمز، سبز، زرد و … مخلوط کنید تا رنگ خمیرتان تغییر کند. شش دایره کوچک از خمیر فوندانت با رنگ های مختلف درست کنید و آن ها را به شکل دایره های مسطح درآورید. این گلبرگ های گل های روی کاپ کیکتان هستند. البته برای درست کردن گل ها و برگ های کاپ کیک گلدانی، می توانید هر نوع طرحی را آماده کنید. این کار کاملاً سلیقه ای است. پس از درست کردن گل ها با خمیر فوندانت، آن ها را در یک جای مناسب بگذارید تا خشک شوند.


همچنین می توانید خمیر فوندانت را براق کنید. برای اطلاع از نحوه براق کردن خمیر فوندانت به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> براق کردن خمیر فوندانت برای تزئین کیک <<<


آماده سازی کاپ کیک ها

مرحله اول

فر را قبل از شروع کار روشن کرده و روی درجه حرارت 175 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. قیف های بستنی را درون قالب های کیک مافین یا سینی مافین قرار دهید. این قالب ها به طور استاندارد 12 تایی هستند.

مرحله دوم

خمیر کاپ کیک را درون هر قیف بستنی بریزید. به طوری که قیف ها خیلی پر نشوند. زیرا در طی فرایند پخت با پف کردن مواد درون قیف، احتمال سرریز شدن آن ها وجود دارد.

مرحله سوم

سپس سینی مافین حاوی کاپ کیک را درون فر قرار داده و 20 تا 25 دقیقه صبر کنید. برای مطمئن شدن از پخت کامل کیک ها، می توانید یک خلال دندان درون هر کیک فرو کنید، اگر چیزی به آن نچسبید به این معنی است که کیک کاملاً پخته است. پس از پخت کامل کاپ کیک ها، سینی مافین را خارج کرده و اجازه دهید کاپ کیک ها کاملاً سرد شوند.

مرحله چهارم

در یک ظرف متوسط، بیسکویت ها یا کیک های شکلاتی خریداری شده را کاملا ریز و خرد کنید. پس از سرد شدن کامل کاپ کیک ها، هر کدام از آن ها را به صورت وارونه و از سمت کیک ها، درون کرم کره ای شکلاتی و سپس در بیسکویت های خرد شده قرار دهید و کمی بغلتانید. سپس کاپ کیک ها را روی بیسکویت های خرد شده کمی فشار داده و یک گودی روی بیسکویت های هر کاپ کیک درست کنید. در نهایت گل هایی را که از قبل آماده کرده اید را روی کیک های فنجانی، قرار دهید. کاپ کیک های گلدانی شما آماده است.

نوش جان!

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realsimple




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا