خانه و کاشانه

چگونه بوی نو بودن فرش و موکت را از بین ببریم؟

اگر چه خرید و پهن کردن یک فرش یا موکت نو در منزل حس بسیار خوب و خوشایندی دارد، اما بوی نو بودن آن گاهی می تواند انسان را به ستوه آورد. البته برخی افراد این بو را دوست دارند، اما برای برخی واقعاً آزار دهنده و غیر قابل تحمل است. بعضی افراد هم به دلیل اینکه نمی خواهند نوِ بودن فرش به چشم آید، درصدد از بین بردن بوی آن هستند.

بوی فرش و موکت نو به خاطر چسب ها و موادی است که در فرآیند تولید آن مورد استفاده قرار گرفته است و پس از مدتی خود به خود از بین می رود. با این حال می توانید با روش های بسیار آسان از شر این بو خلاص شوید. پس با فن تریکس همراه باشید.

برای این کار باید برای مدتی مرتباً هوای اتاق را تعویض کنید.

بنابراین:

1- تمامی درب ها و پنجره ها را برای چند روز باز بگذارید.

تهویه بهترین روش برای خلاص شدن از بوی فرش نو است. اسپری زدن در فضا و مخلوط کردن بوها در محیط هیچ تاثیری در از بین بردن بوی فرش نداشته و موقتاً بو را گم می کند. پس به جای اسپری زدن و خوشبو کردن هوا، تمامی درها و پنجره های منزل، حتی آن هایی که از فرش بسیار فاصله دارند را تا حداکثر زمان ممکن باز نگه دارید.

1 رفع بوی فرش و موکت نو

2- سیستم گرمایشی و سرمایشی (تهویه ی هوا) منزل را به طور هم زمان روشن کنید.

گرما باعث می شود که ملکول های بو سریع تر از فرش خارج شود و به از بین رفتن سریع بوی فرش بسیار کمک می کند. سیستم سرمایشی نیز کمک می کند هوا در منزل در جریان بوده و تهویه صورت گیرد. بنابراین بو سریع تر از منزل خارج می شود.

2 رفع بوی فرش و موکت نو

3- از پنکه استفاده کنید.

اگر کولر یا سیستم تهویه ندارید و یا در از بین بردن بو بسیار عجله دارید، پنکه ای را روی فرش یا موکت گذاشته و روشن کنید. دقت داشته باشید که پنکه باید روی فرش و دقیقاً رو به روی پنجره باشد. این امر باعث می شود پنکه بو را به بیرون هدایت کند.

4- حداقل مدت زمان لازم برای انجام کارهای گفته شده، 72 ساعت است.

از بین رفتن کامل بوی فرش و موکت نو مدت زیادی طول می کشد. اما با روش های گفته شده می توانید این مدت زمان را کاهش دهید. برای این کار باید مراحل بالا را حداقل به مدت 72 ساعت و حداکثر تا بیشترین زمانی که ممکن است، انجام شود. با این روش درصد بسیار بالایی از بو از بین می رود.

3 رفع بوی فرش و موکت نو

اما اگر امکان انجام مراحل بالا را ندارید، با روش دیگر هم می توانید بوی فرش و موکت نو را از بین ببرید.

پس:

1- تا جایی که می توانید فرش و موکت را دائماً جارو بزنید.

مرتباً فرش و موکت را جارو بزنید، حتی اگر کاملاً تمیز بوده و هیچ آشغالی روی آن دیده نمی شود. این کار در کاهش بوی نو آن بسیار تاثیر دارد. سعی کنید روزی چند بار فرش یا موکت را جارو زده و تاثیر آن را مشاهده کنید. اگر این روش اثر داشت، آن قدر ادامه دهید تا بو از بین برود.

4 رفع بوی فرش و موکت نو

2- همچنین می توانید از جوش شیرین استفاده کنید.

جوش شیرین در از بین بردن بو بسیار موثر است. پس اگر بوی فرش ناراحتتان می کند یا از روش های گفته شده نتیجه ای نگرفتید، روی کل فرش یک لایه جوش شیرین ریخته و اجازه دهید یک تا دو روز بماند. سپس آن را جارو کنید. اگر باز هم بو به مشام می رسید، دوباره این کار را تکرار کنید.

5 رفع بوی فرش و موکت نو

3- از بخار شو استفاده کنید.

یکی دیگر از روش هایی که می توانید در جهت از بین بردن بوی فرش نو به کار بگیرید، استفاده از بخارشو است. البته از این روش زمانی استفاده کنید که تمامی روش های گفته شده افاقه نکند. بخار را با فشار روی فرش اسپری کنید تا بوها را بلند کرده و بخار کند. سپس درب ها و پنجره ها را باز کرده و سیستم تهویه و گرمایشی را روشن کنید. اجازه دهید فرش خشک شده و با خشک شدن بوی آن از بین برود.

به یاد داشته باشید که این روش باید به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار گیرد. توصیه می کنیم در صورتی که از بین رفتن بو برایتان اهمیت بسیاری ندارد از این روش استفاده نکنید. زیرا بخار داغ و خیس شدن فرش، از نو بودن آن می کاهد.

6 رفع بوی فرش و موکت نو

نکات زیر را در هنگام از بین بردن بوی فرش نو در نظر داشته باشید.

1- هیچ گاه از مواد شوینده برای از بین بردن بوی فرش نو استفاده نکنید.

مواد شوینده در بافت فرش و موکت باقی مانده و به آن آسیب می زنند.

2- صبور باشید.

هیچ چیزی وجود ندارد که بتواند به طور کامل بوی فرش نو را از بین ببرد. از بین رفتن کامل بو مدتی طول می کشد. پس بهتر است صبور باشید و به آن فرصت دهید. اگر بو واقعا آزارتان می دهد، سعی کنید بعد از انجام این مراحل، چند روزی در مکانی که فرش پهن است رفت و آمد نکنید تا بو کامل از بین برود.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
آرش

عالی بود. واقعا از بوی موکت نو داشتم اذیت میشدم

دکمه بازگشت به بالا