راهنمای خرید

چگونه عینکی مناسب چهره خود بخریم؟

امروزه با آمدن عینک های شیک و زیبا به بازار گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد اما چیزی که اهمیت دارد انتخاب عینکی مناسب چهره است که هم آن را دوست بدارید و هم به شما اعتماد به نفس دهد. عینکی می تواند مناسب باشد که ویژگی های چهره شما را برجسته کرده و رنگ و چهره ی شما را تکمیل کند. با ما باشید تا بتوانید بهترین فرم عینک را برای صورتتان برگزینید و چهره ای جذاب و پر زرق و برق داشته باشید.

ابتدا باید حالت صورت خود را بشناسید.

۱- اگر چه افراد چهره های متفاوتی دارند اما به طور کلی فقط هفت نوع چهره وجود دارد: گرد، قلبی، مثلثی (قاعده مثلث پایین)، مربع، مستطیل، لوزی، بیضی.

1 چگونه عینکی مناسب چهره خود بخریم

– افراد دارای چهره های گرد هم گونه های پر و گرد و هم پیشانی و چانه ی پری دارند.

– عبارت “چهره قلبی” کمی گمراه کننده است. منظور چهره ای است که شکل آن همانند قلب باشد. مانند یک مثلث برعکس. این نوع چهره می تواند کشیده و لاغر بوده و یا گرد و تپل تر باشد. اما هر دو دارای گونه های بلند و زاویه ای هستند.

– چهره های مثلثی، برعکس چهره ی قلبی، دارای پیشانی باریک و فک قوی و بزرگی هستند. در این چهره ها فک صورت اغلب زاویه دار است.

– چهره های مربعی دارای پیشانی و چانه ای پهن هستند. همچنین طول و عرض چهره ی آن ها متناسب و به یک اندازه است.

– چهره های مستطیلی نیز بسیار شبیه به چهره های مربعی هستند. با این تفاوت که طول چهره از عرض آن بیشتر است.

– صورت های بیضی و لوزی نیز بسیار شبیه به هم هستند. هر دو گرد و تپل می باشند اما صورت های بیضی چانه های بزرگتری دارند.

۲- برای تشخیص حالت صورتتان نگاهی به آینه بیاندازید. موهایتان را کامل عقب بزنید تا صورت شکل خود را به راحتی نشان دهد.

بیشتر چهره ها را نمی توان به یکی از این هفت حالت تشبیه کرد. این گونه چهره ها در واقع از تمامی حالات ویژگی هایی را به ارث برده اند. چنین افرادی در انتخاب عینک خوش شانس تر بوده و به راحتی می توانند عینک های مربوط به انواع حالت صورت را استفاده کنند.

۳- جلوی آینه ایستاده و خطی را به دور صورت روی آینه بکشید. دور گونه ها و چانه را به آرامی و با دقت پر رنگ کنید. اما وارد گوش ها نشوید.

2 چگونه عینکی مناسب چهره خود بخریم

– بدون اینکه چهره ی خود را از روی خطوط حرکت دهید لبخندی بزنید که دندان هایتان نمایان شود و دوباره دور تا دور چهرتان خط بکشید.

– این دو مجموعه خط، به شما نشان می دهد که شکل چهره شما هنگام لبخند تا چه حد تغییر می کند. به عنوان مثال، برخی از افراد با چهره ای بیضی در حالت معمولی، ممکن است در هنگام لبخند چهره ی قلبی بگیرند؛ و یا در حالت عادی یک چهره کاملاً مستطیلی داشته باشند که در لبخند کاملاً به چهره ی قلبی تبدیل می شود. حال اگر بسیار می خندید عینکی مناسب چهره ی خندانتان بردارید در غیر این صورت اگر چهره تان همیشه معمولی است به عینکی مناسب چهره ی معمولیتان نیاز است.

۴- مشخص کنید آیا چهرتان زاویه دار است یا نه. در بسیاری موارد یکی از مهمترین گزینه ها در انتخاب عینک همین مورد است.

با استفاده از خطوطی که روی آینه کشیده اید، باید بدانید که چهره شما دارای لبه ها و زاویه های سخت است یا منحنی تر و ظریف و زنانه تر می باشد.

3 چگونه عینکی مناسب چهره خود بخریم

– بیشتر افرادی که دارای چهره های قوی و بزرگ هستند این زوایا را در قسمت های فک و شقیقه ها دارند. اما یک چانه ی بزرگ و قوی نیز چهره ای زاویه دار است. مستطیل، مربع، قلب و بعضی از بیضی ها در دسته ی چهره های زاویه ای قرار دارند.

– گرد، مثلثی، مستطیل و بعضی از بیضی ها به دسته چهره های بدون زاویه تقسیم بندی می شوند.

عینک را دقیقاً متناسب با حالت صورت خود انتخاب کنید.

۱- به طور کلی، فرم های عینک جذابیت چشم ها را بیشتر می کنند. مخصوصاً اگر با چهره ی طبیعی شما در تضاد باشند. این موضوع نه تنها چهره را از یک حالت کارتونی دور کرده بلکه متشخص تر نیز می کنند. پس می توان گفت بیشتر چهره های گرد با عینک های زاویه ای بهتر به نظر می رسند، در حالی که چهره های زاویه ای بیشتر با عینک های گرد زیبا تر دیده می شوند.

4 چگونه عینکی مناسب چهره خود بخریم

– چهره های گرد و توپر با قاب های دارای زاویه های سخت، مانند مربع یا مستطیل، بهتر دیده می شوند. چرا که این فرم های عینک صورت را کشیده تر کرده و تپلی صورت را از بین می برند. اگر چهره ای بسیار تپل دارید، فرم های مستطیل افقی را در نظر بگیرید که باعث می شود چهره ظریف تر شود.

– چهره های مستطیل با فرم هایی که خطوط سخت چهره را متعادل می سازند، بهتر می شوند، بنابراین باید به دنبال فرم های گرد یا بیضی رفت. برای به حداقل رساندن بزرگی و حجیمی استخوان فک به دنبال یک چارچوبی با قاب نازک و ظریف (ساخته شده از سیم و در رنگی شبیه به پوست خودتان) باشید تا حجم بیشتری به چهره اضافه نشود. عینک ها باید نسبت به گونه کمی پهن تر باشند تا بتوانند به درستی روی صورت قرار گیرند.

– چهره های قلبی شکل معمولاً با فرم هایی که در پایین گسترده تر و یا دارای نیمه ی پایینی برجسته تر هستند، بهتر به نظر می رسند. فرم ها برای انطباق بیشتر روی اینگونه چهره ها باید نسبت به استخوان پیشانی پهن تر باشند.

– صورت های مثلثی با فرم هایی که نیمه ی بالایی قابشان برجسته تر نشان داده می شود مانند عینک های دارای حاشیه بالا یا عینک های گربه ای یا آن هایی که در قسمت پایین و بالا حاشیه دارند اما حاشیه ی بالایی پر رنگ ترند، سازگارند. به دلیل اینکه چهره های مثلثی استخوان فک را برجسته تر نشان می دهد باید مطمئن شوید که پهنای عینک از پهنای فک بیشتر باشد تا چهره متعادل به نظر برسد.

– فرم های گرد و منحنی دار برای چهره های لوزی مناسب ترند. عینک هایی را بردارید که حاشیه ی بالا و پایین آن به یک اندازه باشند؛ چرا که کشیدگی و طول صورت را کم و عرض صورت را برجسته نشان می دهد.

– چهره های بیضی در تمامی انواع فرم ها عالی به نظر می رسند. بنابراین چیزی را انتخاب کنید که متناسب با شخصیت شما باشد. پس می توانید رنگ ها و سبک های مختلفی را که متناسب با خلق و خوی و سلیقه تان است را انتخاب کنید. شما هم می توانید آخرین مد را در اختیار داشته باشید و هم مطمئن باشید که قدیمی ترین و کلاسیک ترین عینک هم روی صورت شما در نوع خود بهترین است.

۲- سایز عینک را متناسب با سایز صورتتان انتخاب کنید.

5 چگونه عینکی مناسب چهره خود بخریم

چهره ها در همه ابعاد ظاهر می شوند و عینک هم باید متناسب با سایز صورت باشد تا چهره غیر طبیعی به نظر نرسد.

– مطمئن شوید که عینکتان نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک است. عینک هایی که برای صورت بسیار بزرگ باشند کل صورت را پوشش داده و چهره را کارتونی می کنند. عینک هایی هم که بسیار کوچک هستند چهره شما را غیر طبیعی و مانند یک نقاشی قدیمی می کنند.

– حاشیه ی بالایی فرم باید زیر خط ابرو باشد اگر ابرو ها به راحتی بالای فرم دیده شود چهره بسیار خوب به نظر می رسد. در غیر این صورت چهره گنک و مبهم خواهد بود.

۳- رنگی را انتخاب کنید که چهرتان را تکمیل کند.

6 چگونه عینکی مناسب چهره خود بخریم

بسته به رنگ پوست، مو و چشمانتان، رنگ فرم می تواند زیباییتان را تکمیل کرده و آن را بیشتر به رخ بکشد.

۴- سرد و یا گرم بودن رنگ پوستتان را مشخص کنید.

اگر پوستتان دارای رنگ سرد است (چشمانی آبی، پوست سفید بسیار روشن، رگ های آبی) یک فرم با رنگی سرد زیباییتان را تکمیل خواهد کرد. مانند رنگهای نقره ای، زمردی یا رنگ یاقوت کبود.

اما اگر پوستی با رنگ گرم دارید (چشمان قهوه ای، پوست برنزه و رگ های سبز) شما با فرم هایی با رنگ های گرم بهتر به نظر می رسید. رنگ های بژ، نارنجی، زرد و خردلی جزء رنگ های گرم هستند. چهره هایی با رنگ طبیعی می توانند از هر رنگ فرمی استفاده کنند.

اما چه زمانی قوانین گفته شده نقض می شود؟

۱- عینک را مطابق با نیازتان انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید عینک هم می تواند جزو وسایلی باشد که در حیطه ی مد قرار بگیرد و از نظر زیبایی و مد مهم واقع شود. اما برای بیشتر مردم فقط کارایی آن مهم است و آن هم کمک به بینایی است.

برای شروع از فروشنده بخواهید تا در انتخاب فرم متناسب با شماره چشم، و به طبع ضخامت شیشه یاریتان کند. برای مثال آن دسته از افرادی که شیشه ی عینکشان ضخیم است باید فرم های با ضخامت انتخاب کنند که بتواند شیشه را نگه دارد. فرم های نازک برای این افراد توصیه نمی شود. در چنین شرایطی دیگر نمی توان معیار انتخاب فرم را تناسب با چهره قرار داد.

از فروشنده بخواهید که با توجه به شرایط، مثلاً سنگینی شیشه و یا مدت زمان استفاده و … فرمی را برایتان برگزیند که موقع استفاده کاملاً احساس راحتی کرده و مشکلی نداشته باشید.

۲- همیشه خاص باشید حتی اگر قرار باشد قوانین را نقض کنید.

7 چگونه عینکی مناسب چهره خود بخریم

گاهی می توانید این قوانین را کاملاً نقض کنید. ممکن است دارای حالات چهره ی متفاوتی باشید؛ و یا علایق شما بسیار خاص و متفاوت از علایق دیگران باشد. می توانید مطابق میل خود رفتار کنید و فرم های دلخواه خودتان را داشته باشید.

۳- به جای اینکه از این قوانین استفاده کنید ببینید که چه پارامترهایی از این قوانین برای شما مهم است و اینکه کدام یک از قوانین و پارامترها را راحت تر می توانید با هم تلفیق کنید.

8 چگونه عینکی مناسب چهره خود بخریم

به طور مثال اگر صورتی گرد و تپل دارید به جای اینکه کلاً از فرم های گرد فراری باشید به سایز آن توجه کرده و فرم های کوچک را کنار بگذارید. تمام فرم های گرد می توانند روی صورت های گرد و تپل زیبا به نظر برسند به غیر از سایزهای کوچک که روی صورت گم می شوند. فرم های برجسته انتخاب کنید تا جذابتر شوید.

یا مثلاً اگر یک چهره زاویه ای دارید، به جای اجتناب از عینک های زاویه ای، سعی کنید یک عینک زاویه ای با یک قاب نازک یا ظریف انتخاب کنید، نه یک عینک مربع بزرگ با قاب پلاستیکی ضخیم. شما حتی می توانید یک رنگ مانند برنز یا مس را برای کمک به ترکیب آن با پوست خود انتخاب کنید.

در نهایت امیدواریم با مطالب گفته شده زیباترین، مناسب ترین و البته راحت ترین عینک را برگزینید.

در پایان می توانید مقاله زیر را نیز مطالعه کنید.

>>> روند پیشرفت عینک های سه بعدی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
علی

اتفاقا میخام عینکمو عوض کنم…برا راهنمایی کردن دنبال مطالب کامل میگشتم.خیلی کامل بود

عباسی

نکات جالبی بود

دکمه بازگشت به بالا