راهنمای خرید

چگونه تخته گوشت مناسب انتخاب کنیم؟

امروزه تخته گوشت های بسیار متنوعی در بازار موجود می باشند که از جنس های مختلفی چون شیشه، چوب، بامبو و پلاستیک ساخته شده اند. که مسلماً از نظر کیفی دارای تفاوت هایی می باشند و اغلب افراد در انتخاب این تنوع از محصولات تردید دارند. گفته می شود تنوع در تخته های گوشت به خاطر کاربری آن هاست و باید در نظر داشت که برای چه مواد و استفاده هایی تخته را تهیه می کنید. گاهی لازم است دو تخته گوشت متفاوت در خانه داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در فن تریکس همراه باشید.

انتخاب مناسب ترین تخته گوشت

1- حدالامکان تخته های شیشه ای خریداری نکنید.

تخته های شیشه ای از آنجایی که نمای جالبی به آشپزخانه داده و زیبا هستند بسیار محبوب و پرطرفدارند. تخته های شیشه ای بعد از مدتی مات و تیره شده و دیده شده است که در مدت زمانی بسیار کوتاه چاقوهایی که برای برش روی این تخته ها استفاده می شود را کند می کنند. پس بهتر است یا از این تخته ها استفاده نکنید یا در صورت استفاده از آن ها فقط به عنوان سینی یا برش موادی مثل پنیر که به چاقوی تیز احتیاج ندارند استفاده کنید.

1 راهنمای خرید تخته گوشت

2- در مورد تخته های پلاستیکی بهترین نوع را انتخاب کنید.

تخته های پلاستیکی گزینه های خوبی هستند زیرا هم مقرون به صرفه بوده، هم به راحتی تمیز می شوند و هم به چاقوها آسیبی نمی رسانند. با این وجود همه ی تخته های پلاستیکی شبیه به هم نبوده و همه ی آن ها از مواد مشابه و مرغوبی ساخته نشده اند.

– تخته هایی که سطح صاف و صیقل داده شده دارند را خریداری نکنید. این تخته ها هم چاقو را کند کرده و هم در اثر ضربه ی چاقو شیارهایی برداشته که باعث تجمع آلودگی و مواد غذایی می شوند و به راحتی نیز تمیز نمی شوند.

– تخته گوشت های آکریلیک نیز به همان اندازه ی تخته ی شیشه ای به چاقوها آسیب می زنند.

– تخته گوشت های پلاستیکی عاج دار تهیه شده از پلاستیک مرغوب بهترین گزینه ها می باشند.

2 راهنمای خرید تخته گوشت

3- تخته های چوبی

تخته های چوبی از قدیم الایام در بین مردم رواج داشته اند و نوعی تخته های کلاسیک محسوب می شوند. این نوع تخته ها برای آشپزهای حرفه ای و برخی خانم های خانه بهترین و محبوترین تخته ها به حساب می آیند. تخته های چوبی از آن جایی که عمری طولانی داشته و به چاقو نیز آسیب نمی زنند می توان گفت تخته هایی دوست داشنتی می باشند. امروزه تخته های چوبی از چوب های منوع و بسیار مرغوب چون افرا، ساج و بلوط ساخته می شوند که هم عمری طولانی داشته و هم آب کمتری را جذب می کنند و از نظر بهداشتی نیز ایمن می باشند.

3 راهنمای خرید تخته گوشت

4- تخته های بامبو را به عنوان تخته های مادام العمر بخرید.

تخته های بامبو بسیار شبیه به تخته های چوبی می باشند. عمری بسیار طولانی داشته و به چاقوها هیچ آسیبی نمی رسانند. از نظر بهداشتی سالم و ایمن بوده و ظاهری زیبا نیز دارند. به طوری که می توان آن ها را به صورت تزئینی در محیط آشپزخانه قرار داد. به علاوه سازگار با محیط زیست نیز بوده و زمانی که آن را دور می اندازید به زودی تجزیه می شود. نسبت به تخته های چوبی وزن کمتری داشته و برخلاف آن ها نیاز به روغن کاری ندارد.

4 راهنمای خرید تخته گوشت

برای برش مواد مختلف از تخته های مناسب همان مواد استفاده کنید.

1- در هنگام خرید همیشه دو عدد تخته بخرید.

اکثر آشپزهای حرفه ای برای حفظ سلامت و ماندگاری تخته ها و چاقوها از دو نوع تخته گوشت استفاده می کنند. تخته ی چوبی و پلاستیکی. این امر باعث می شود تا پروتئین خام گوشت ها را از میوه ها و سبزیجات دور نگه دارید و در واقع از هم متمایز کنید و همیشه محیط کاری بهداشتی، سالم و ایمن داشته باشید.

5 راهنمای خرید تخته گوشت

2- از تخته های پلاستیکی برای گوشت و ماهی استفاده کنید.

این کار باعث می شود که باکتری های خام گوشت ها از سبزیجات و میوه هایتان دور بمانند. به علاوه روغن گوشت و ماهی می تواند به تخته های چوبی نفوذ کرده و بوی پایداری را در تخته ایجاد کند. بنابراین بهتر است تخته ی گوشت از تخته ی سبزیجات جدا بوده و از تخته ی چوبی برای سبزیجات و تخته ی پلاستیکی برای گوشت ها استفاده شود.

6 راهنمای خرید تخته گوشت

3- از تخته ی بامبو هم برای گوشت و هم برای سبزیجات می توانید استفاده کنید.

این تخته ها به بهترین شکل و برای استفاده ی مادام العمر ساخته شده اند و برش هر موادی با هر چاقویی مشکلی را به وجود نمی آورد. حتی می توان گوشت را برای کوبیده کردن روی آن ها کوبید.

7 راهنمای خرید تخته گوشت

نکاتی مهم در مورد تخته های گوشت

1- حدالامکان از تخته های پایه دار استفاده نکنید.

برای افزایش عمر تخته ها بهتر است از دو طرف تخته استفاده کنید. تخته های پایه دار این امکان را از شما می گیرند.

8 راهنمای خرید تخته گوشت

2- سایز مناسبی را انتخاب کنید.

سرآشپزهای حرفه ای پیشنهاد می کنند که سایز مناسبی را برای تخته های خود انتخاب کنید. تا در هنگام استفاده از تخته و حین کار مشکلی برایتان پیش نیاید. سایز مناسب تخته برای مصارف خانگی 38 تا 50 سانتی متر است.

9 راهنمای خرید تخته گوشت

3- تخته های چوبی دو نوع چارخونه و راه راه دارند که مختار به انتخاب هر کدام از آن ها هستید.

اما به یاد اشته باشید که در مورد تخته های بامبو، آن هایی که به صورت چارخونه می باشند استحکام بیشتری داشته و مقاوم ترند و همچنین عمر طولانی تری نیز دارند.

– در مورد تخته های چوبی راه راه و چارخونه باید گفت که برش روی تخته های راه راه، راحت تر صورت می گیرد.

10 راهنمای خرید تخته گوشت

4- نوع مراقبت های لازم در مورد تخته ها را نیز در نظر داشته باشید.

به طور کلی تخته های چوبی و بامبو بهترین انتخاب از نظر دوام، زیبایی و محافظت از چاقو می باشند. اما گاهی شستشوی آن ها به دلیل حجیم و سنگین بودنشان کمی دشوار است. به علاوه باید مرتباً روغن کاری شوند. (بامبو به روغن کاری احتیاج ندارد). از طرفی تخته های پلاستیکی احتیاج به مراقبتی نداشته و اغلب در ماشین ظرفشویی هم می توان آنها را شست. پس در هنگام خرید به این نکات دقت داشته باشید و اگر نمی توانید مراقبت های لازم از چوب را انجام دهید تخته ی پلاستیکی مناسبتان خواهد بود.

11 راهنمای خرید تخته گوشت

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا