پوشاکراهنمای خرید

مقایسه فاکتورها و روش های انتخاب کت کتان و چرم برای آقایان

مقایسه فاکتورهای انتخاب کت چرم و کتان

امروزه یکی از فاکتورهای خوش تیپ شدن آقایان پوشیدن یک کت مناسب و شیک می باشد. اما همیشه بر سر انتخاب کت چرم و کت کتان رقابت بوده است و اغلب آقایان نمی دانند فرق این دو چیست و هنگام خرید کدام یک را باید انتخاب کنند. فن تریکس اکنون به میدان آمده تا به شما آقایان کمک کند انتخابی صحیح داشته باشید.

1 راهنمای خرید و ست کت چرم و کتان


برای اطلاع از روش های اصولی تیپ زدن رسمی مردانه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> روش های اصولی تیپ زدن رسمی مردانه <<<


کدام یک کاربرد بیشتری دارد؟ کت چرم یا کت جین و کتان؟

هر دوی این کت ها اگر با یک پیراهن زیبا، یک جفت بوت شیک و یک ساعت متناسب با تیپ پوشیده شوند بسیار فرد را خوش تیپ می کنند. البته این کت ها با تی شرت و کفش کتانی هم ست می شوند به شرطی که تی شرت گشاد نباشد.

کت های کتان را با هر شلواری نمیتوان پوشید.! تفاوت بسیار مهمی که کت چرم با کت کتان و جین دارد این است که، کت چرم را با هر نوع شلواری می توان پوشید؛ اما کت های کتان با هر نوع شلواری ست نمی شوند و برای هر کت کتان باید به دنبال شلوار مناسب آن رفت. شاید به خاطر همین موضوع است که کت چرم طرفداران بیشتری دارد. مثلاً کت جین آبی را به هیچ وجه نمی توان با شلوار جین آبی پوشید. اما با کت چرم هر نوع شلواری زیبا به نظر می رسد.

برای کت های کتان و جین، شلوار جین یا کتان مشکی و سفید مناسب است. در واقع رنگ کت کتان و جین باید با رنگ شلوار در تضاد باشند؛ البته نه هر نوع تضادی، تضادی که به زیبایی با هم ست شوند. اغلب شلوارهایی با رنگ زغالی، قهوه ای و سبز تیره برای این کت ها خوب و مناسب هستند. پس می توان گفت این کت چرم است که ساده و راحت تر ست می شود پس پرکاربرد تر بوده و از این نظر میدان رقابت قوی تری خواهد داشت.

2 راهنمای خرید و ست کت چرم و کتان

از نظر قیمت کدام یک پرطرفدار تر است؟

کت های کتان و جین بسیار ارزان تر از کت چرم می باشند. قیمت کت چرم تقریباً 5 برابر قیمت کت های کتان و جین است و شاید به همین خاطر است که عامه ی مردم، از کت های کتان و جین بیشتر از کت چرم استفاده می کنند. اما خب ناگفته نماند که چند برابری قیمت آن به خاطر چند برابری ماندگاری و با دوام بودن آن است. کت های چرم بسیار با دوام هستند و به جرأت می توان گفت تا آخر عمر برایتان می مانند و شاید حتی بتوان از آن برای فرزندانتان نیز استفاده کنید.

3 راهنمای خرید و ست کت چرم و کتان

مراقبت از کدام یک آسان تر است؟

کت های چرم به خودی خود بادوام تر هستند اما برای دوام هر چه بیشتر نیاز به مراقبت دارند. یعنی باید به صورت مرتب چرب شده و در مقابل گرمای شدید محافظت شوند. کت چرم را نمی توان شست بلکه باید آن را با دست تمیز کرد. اما کت های کتان و جین را به راحتی می توان در ماشین لباسشویی انداخته و بعد روی بند رخت، آویزان کرده تا خشک شود. پس از این نظر کت های کتان پرطرفدارترند.

از نظر آب و هوایی کدام یک پرکاربردتر است؟

کت های چرم در سرما و گرما و آب و هوای مرطوب بادوام تر هستند یا کت های کتان؟ کت های چرم بهترین مقاومت را در برابر باد و هوای سرد داشته و بسیار گرم هستند. مخصوصاً اگر تو پنبه ای یا خزی باشند. تنها چیزی که در مورد این کت ها نا خوشایند است این است که اگر هوا کمی گرم شود بدن در آن ها عرق می کند و نمی توان آن ها را در یک چنین شرایطی پوشید. در عوض کتان پارچه ای است که قابل تنفس بوده و هوا را از خود عبور می دهد پس می توان از کت های کتان بهاری در هوایی نه چندان سرد استفاده کرد. کت های کتان در انواع بهاری، تو پنبه ای و خزدار طراحی شده اند که در هر شرایط آب و هوایی می توان آن ها را پوشید. پس می توان گفت در انتخاب، از نظر آب و هوایی کت های کتان از کت های چرم جلوتر هستند؛ زیرا کت های کتان را می توان در هر نوع آب و هوایی پوشید اما کت های چرم را نه.

4 راهنمای خرید و ست کت چرم و کتان

البته ناگفته نماند که استفاده از کت های چرم برای آب و هوای برفی و بارانی بر کت های کتان ترجیح دارد. زیرا آن ها ضد آب هستند اما اغلبشان کلاه نداشته و از سرتان محافظت نمی کنند ولی با این حال وقتی حرف از برف و باران و ضد آب بودن لباس باشد، چرم در اولویت است.

از نظر تغییر ظاهر

همان طور که پیش تر هم گفته شد چرم بسیار با دوام است و هیچگاه تغییر رنگ نداده و پارچه و ظاهر آن کهنه نمی شود. یعنی دقیقاً عکس چیزی که در کتان و جین اتفاق می افتد. اگر چه ممکن است در اثر مراقبت نادرست پاره شود اما اگر از آن به درستی نگهداری کنید هیچ اتفاقی برایش نمی افتد. اما اگر چرم پاره شد و یا آسیب دید دیگر هیچ کاری نمی توان کرد و عملاً لباس چرم پاره شده به هیچ دردی نمی خورد و به سختی قابل ترمیم است این در حالی است که اگر برای کتان این مشکل به وجود آید به راحتی دوخته می شود.

5 راهنمای خرید و ست کت چرم و کتان

حال بعد از بررسی های انجام شده می توان گفت: انتخاب چرم یا کتان و جین نیاز به کمی تامل دارد. شاید کت های چرم برتری هایی نسبت به کتان داشته باشند و به دلیل اینکه بسیار با دوام بوده و مدت زمانی بسیار طولانی عمر می کنند مفید تر هستند اما توصیه می شود در کنار چرم برای ایجاد تنوع از کتان هم استفاده کنید.

به علاوه کت های چرم در افراد مسن کمتر مورد استقبال قرار می گیرد. پس نمی توان کتان را به کلی رد کرده و فقط چرم را تائید کرد. تصمیم گیری و انتخاب به خودتان، سلیقه و ترجیح شخصیتان بستگی دارد. موفق باشید.

مقالات پیشنهادی ما برای شما در وب سایت فن تریکس

>>> اصول صحیح اتو کردن کت و شلوار مردانه <<<

>>> راهنمای انتخاب بهترین نوع چوب لباسی برای لباس های مردانه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realmenrealstyle




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا