پوشاک

کت و شلوار مردانه را چگونه اتو کنیم؟

اصول اتو کردن کت و شلوار مردانه

اتو کشی یکی از بخش های مهم مراقبت از لباس است که در زیبایی ظاهری و آراستگی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. بنابراین همه ی ما به گونه ای مجبوریم نحوه ی اتو کشی لباس هایمان را جهت حفظ زیبایی تیپ و ظاهرمان بدانیم. اما اتوکشی همه ی لباس ها مثل هم نبوده و انجام این کار در مورد برخی از لباس ها مثل کت و شلوار مردانه بسیار سخت است.

1 اصول صحیح اتو کشی کت و شلوار مردانه

همه ی ما می دانیم و دیده ایم که کت و شلوار بی‌ اتو وجهه ی بسیار بدی داشته و اگر کت و شلواری که خود موجب خوش پوشی و رسمیت فرد است، چروک پوشیده شود، اصلاً جالب نیست. از طرفی چون خودمان نمی توانیم آن را اتو کنیم، اغلب مجبوریم آن ها را به اتوشویی بسپاریم.

اما اگر جزو افرادی هستید که دائماً یا اغلب اوقات کت و شلوار می پوشید و این لباس رسمی و شیک نقش مهمی در زندگیتان دارد، هر بار اتو کردن کت و شلوارتان توسط اتوشویی کار پر زحمت و سختی بوده و از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه نیست. پس با ما همراه باشید تا به راحتی و با یادگیری دو روشی که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم، خودتان به راحتی از چین و چروک های کت و شلوارتان خلاص شده و آن ها را اتو کنید و نیازی به سپردن لباس ها به اتوشویی نداشته باشید.


همچنین در لینک زیر می توانید نحوه از بین بردن چین و چروک پارچه های ابریشمی را مطالعه کنید.

>>> نحوه رفع چین و چروک پارچه ابریشمی <<<


1- اتو کردن کت و شلوار با اتوی دستی

برای اتو کردن و رفع چین و چروک کت و شلوار از هر نوع اتویی می توانید استفاده کنید. اتوی دستی، اتو بخار ایستاده، اتو پرس و حتی بخار شوی. برای اتو کردن با اتوی دستی (یا بخارشو و اتوی ایستاده) اصلا لازم نیست اتو را روی کت کشیده و مانند دیگر لباس ها اتو کنید. فقط کافی است کت را روی میز اتو پهن کرده، اتوی داغ را در فاصله ی نزدیک کت نگه داشته و با پمپاژ مداوم بخار، چین و چروک آن را برطرف کنید. سپس کت را چرخانده و همه ی قسمت های چروک را بدین گونه صاف کنید. برای قسمت هایی که روی میز اتو، مسطح نمی شوند، مثل سرشانه و یقه، بالشتک اتو را زیر آن گذاشته و در یک دست نگه دارید، سپس با دستی دیگر بخار را اعمال کنید. اگر در قسمت هایی از لباس چروک بر طرف نشد، اتو را با یک حرکت خیلی سریع روی قسمت چروک بکشید.

توجه داشته باشید که فقط در قسمت هایی از پارچه که دارای چروک است، بخار بزنید. مقدار بخار را حدالامکان و تا جایی که چروک را برطرف می کند، کم کنید. بخار زیاد و با فاصله کم به بافت پارچه و به خصوص در اطراف درزها آسیب می زند. به علاوه چون بخار داغ است مواظب باشید پوست دست و پارچه ی لباستان نسوزد.

توصیه می کنیم هم کت و هم شلوار را با روشی مشابه شسته و اتو کنید. ممکن است فکر کنید که موارد گفته شده فقط برای شستشو و اتو کردن کت صدق می کند و شلوار آن را می توان به روشی معمولی مانند تمامی شلوارهای دیگر، شسته و اتو کرد. اما این کار باعث می شود که شلوار نسبت به کت کهنه تر شده و رنگ آن با رنگ کت متفاوت شود. پس هم کت و هم شلوار را در یک زمان و با روشی مشابه شسته و اتو کنید.

فقط قبل از اتو کردن هر نوع لباس و علی الخصوص کت و شلوار، اطمینان حاصل کنید که لباس کاملاً تمیز باشد. زیرا گرمای حاصل از بخار چرک و آلودگی ها را درون بافت پارچه مهر و موم کرده و در این صورت، از بین بردن آن ها بسیار سخت خواهد بود. بهتر است شستشوی کت و شلوار را به خشکشویی سپرده و هرگز آن را با ماشین لباسشویی نشویید. گاهی از روش خیساندن در آب و پودر نیز می توانید استفاده کنید. در مواردی که کت و شلوار خیلی کثیف نیست، پارچه ای حوله ای را خیس کرده و روی آلودگی ها فشار دهید تا از بین بروند.

توصیه می شود برای اتو کردن از آب مقطر استفاده کنید. چرا که در صورت استفاده از آب معمولی، رسوبات در هنگام پمپاژ بخار آب به صورت ذرات سفید روی لباس باقی می ماند.

2- استفاده از اتوی پرس

2 اصول صحیح اتو کشی کت و شلوار مردانه

اگر از اتوی پرس استفاده می کنید و یا می خواهید با اتوی دستی و به روش پرس، کت و شلوار را اتو کنید، ابتدا پارچه ای سفید و تمیز را برای محافظت از کت روی آن انداخته و فقط برای چند ثانیه و با فشاری ملایم اتو را روی قسمت چروک پرس کنید. هرگز اتو را برای مدتی طولانی روی پارچه پرس نکرده و اتو را به سمت چپ و راست و بالا و پایین نکشید. این کار باعث می شود در پارچه برق بیوفتد. برای پرس کردن مناطقی مثل سرشانه و یقه که اتو کردنشان کمی سخت است حتماً از بالشتک اتو استفاده کنید.

برای اتو کردن آستین ها دقت داشته باشید که اتو را در وسط آستین گذاشته و لبه های آن را اتو نکنید. زیرا آستین های کت برخلاف پیراهن ها نیازی به خط اتو ندارند و نباید اجازه دهید خط اتو ایجاد شود.

در اتو کردن شلوار به روش پرس، از پاچه شروع کرده و آن را قسمت به قسمت اتو کنید. در حین اتو کردن و به منظور جلوگیری از چروک شدن شلوار، مطمئن شوید که پارچه به صورت کاملاً صاف و بدون تا خوردگی پهن شده باشد. با این کار مجبور نیستید که مجدداً آن را اتو کرده و چروکی که خودتان ایجاد کرده اید را از بین ببرید. هر چه پارچه کمتر اتو شود عمر آن افزایش می یابد. در این جا نیز یادآوری می کنیم که اگر از اتوی دستی به روش پرس استفاده می کنید، هرگز اتو را روی شلوار نکشید.

و نکته ی آخر این که همیشه قبل از شستشو و اتوی کت و شلوار علائم روی لباس را مطالعه کنید. پارچه های مختلف واکنش های مختلفی را به گرما نشان می دهند. با این حال بهتر است برای اتو کردن انواع لباس از دمای پایین استفاده کنید.

با کمی تمرین، هم می توانید کت شلوار را خودتان شسته و هم خودتان اتو کنید و نیاز به اتوشویی هم نداشته باشید.

در لینک زیر از وب سایت فن تریکس می توانید با انواع پارچه مناسب برای کت و شلوار آشنا شوید.

>>> مقایسه انواع پارچه کت و شلوار <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realmenrealstyle




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا