موبایل و تبلت

نوع موبایل شما چه چیزهایی درباره شخصیت تان می گوید؟

رابطه نوع گوشی و شخصیت

آیا شما ترجیح می دهید اندروید داشته باشید یا آیفون؟!!!

1 رابطه نوع گوشی و شخصیت

نوع گوشی هوشمندی که شما استفاده می کنید ممکن است بر آنچه که دیگران در مورد شما فکر می کنند، تأثیر بگذارد و به نوعی شخصیت شما را بازگو کند.

در مطالعه ای که در کنفرانس سالانه انجمن روانشناسی انگلستان برگزار شد، نتایج حاکی از آن بود که افرادی که از اندروید استفاده می کنند، دارای سطوح عالی تری از صداقت، تواضع و فروتنی، توافق پذیری و مقبولیت و گشودگی، نسبت به کاربران آیفون هستند. در حالی که کاربران آیفون برون گراتر می باشند.

هنگامی که محققان روی هر دو گروه کاربران اندروید و آیفون، ارزیابی های شخصیتی انجام دادند، همه نتایج به دست آمده درست نبود، اما به هر حال، کاربران اندروید، رتبه بالاتری در صداقت و تواضع و فروتنی گرفتند. سرپرستی این پژوهش بر عهده دکتر Heather Shaw بود. او می گوید اگر چه اندروید و آیفون بیش از 95% گوشی های فروخته شده جهان را تشکیل می دهند، اما تفاوت بین کاربران این دو گوشی هیچ وقت بررسی نشده است.

او و همکارانش دو تحقیق انجام دادند؛ ابتدا از 240 شرکت کننده خواستند به سؤالاتی درباره ویژگی های مرتبط با کاربران هر برند گوشی هوشمند پاسخ دهند. سپس، پرسشنامه های شخصیتی 530 کاربر آیفون و اندروید را تحلیل کردند.

علاوه بر تفاوت در میزان صداقت و فروتنی، این محققان دریافتند که زنان دو برابر بیشتر از مردان، آیفون را به عنوان موبایل انتخاب می کنند. افرادی که در “اجتناب از تشابه” یعنی آن هایی که دوست ندارند همان چیزهایی را بخرند که دیگران هم مشابهش را دارند، امتیاز بالایی گرفتند، بیشتر احتمال داشت اندروید داشته باشند، در حالی که افرادی که ترجیح می دادند گوشی با کیفیت تری داشته باشند، احتمالاً آیفون را انتخاب کرده بودند.

دکتر شاو اظهار کرد: من از این تفاوت ها بین دو کاربر اندروید و آیفون اصلاً تعجب نکردم. گوشی های هوشمند آیفون و اندروید هر کدام برنامه های مختلف، مشخصات فنی متفاوت، و عملکردهای مختلفی دارند و کاربران، با توجه به آن ها گوشی مورد نظر خود را انتخاب می نمایند.

وی اظهار داشت انتخاب مارک گوشی، پایه ای ترین انتخاب است و مطالعات او نشان داد که می توان با این انتخاب، سرنخ هایی از ویژگی شخصیتی فرد پیدا کرد. علاوه بر مارک، ویژگی هایی زیاد دیگری هم هستند که می توانند به نوعی شخصیت افراد را بازگو کنند؛ مانند رنگ، موزیک، عکس ها، آهنگ زنگ تلفن و… . او می گوید: بسیاری از ما دوست نداریم که افراد دیگر از گوشی های ما استفاده کنند. چرا که ممکن است خیلی از اسرار شخصی ما فاش شود.

اما برای دستیابی به جزئیات بیشتر و دقیق تر، لازم است تحقیقات بیشتری صورت گیرد. مطالعات می توانند روش های دیگری که گوشی های هوشمند در مورد شخصیت کاربران می گویند را کشف کنند. مثلاً پژوهش در مورد نوع اپلیکیشن های خاصی که افراد در گوشی های هوشمند خود دانلود می کنند، نوع بازی هایی که در گوشی دارند و… .

البته طبق عقیده شاو، اصلاً منصفانه نیست که بخواهید شخصیت فردی را براساس نوع گوشی او قضاوت کنید!

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realsimple




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا