زیباییسلامتکودک

چگونه سفیدی موی کودکان را در خانه درمان کنیم؟

آیا به تازگی متوجه شده اید که با وجود سن کم فرزندتان، تعدادی موهای سفید در سر کودک وجود دارد؛ که دیدن آن ها تنها در افراد 60 تا 70 سال طبیعی است؟ آیا این مسئله به شدت نگرانتان کرده است؟

شاید دیدن موهای سفید روی سر افراد 20 تا 30 ساله عادی شده باشد. اما رویش موی سفید برای کودک دو ساله واقعاً جای نگرانی دارد. مخصوصاً اگر به جای چند تار مو، دسته ای از موهای او سفید باشند.

تنها دلیل منطقی برای این مشکل، تغییرات شدید زندگی است. عدم وجود مواد مغذی ضروری و عدم داشتن رژیم غذایی متعادل، بعضی از دلایل آن است؛ که ممکن است سبب پیری زودرس مو شود. اما خوشبختانه می توان با راه حل های خانگی، رشد موهای سفید در سر کودک را پیشگیری و درمان کرد.

درمان های خانگی برای متوقف کردن رشد موهای سفید در سر کودک

1 درمان خانگی موهای سفید کودک

اگر بچه ی شما از پیری زودرس موها رنج می برد، ابتدا باید بدانید که دلیلی پزشکی دارد یا نه. در صورتی که کودک مشکل پزشکی نداشته باشد، با روش های زیر قابل درمان است.

1- برگ های کاری

2 درمان خانگی موهای سفید کودک

برگ های کاری را در روغن جوشانده تا سیاه رنگ شوند. سپس ماده ی حاصله را روی سر ماساژ دهید. این روش به طور موثری موهای سفید کودک را درمان می کند.

2- ماست و خمیر مایه

3 درمان خانگی موهای سفید کودک

خوردن روزانه ماستی که در آن یک قاشق غذاخوری مخمر مخلوط شده باشد، درمان موثری برای موهای سفید کودک است.

3- آملا

4 درمان خانگی موهای سفید کودک

آملا را خرد کرده و در روغن نارگیل بجوشانید. از ماده ی حاصله روی پوست سر کودک استفاده کنید. همچنین می توانید آملا را در آب به مدت یک شب خیسانده و از این آب برای شستشوی موی کودک استفاده کنید.


می توانید برای اطلاع در رابطه با افزایش رشد و تقویت مو با پودر و روغن آملا به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> افزایش رشد مو با استفاده از آملا <<<


4- آملا و روغن بادام شیرین

5 درمان خانگی موهای سفید کودک

روغن بادام و روغن آملا را با هم مخلوط کرده و آن را روی سر کودک ماساژ دهید. اجازه دهید یک شب کامل روی سر کودک بماند و سپس آن را آب بکشید. این روش از به وجود آمدن موهای سفید در سر کودک جلوگیری می کند.

5- کره ی گرفته شده از شیر گاو

6 درمان خانگی موهای سفید کودک

دو بار در هفته پوست سر دلبندتان را با کره ی تهیه شده از شیر گاو ماساژ دهید. این روش به درمان موهای سفید کودک بسیار کمک می کند.

اگر با استفاده از روش های گفته شده هیچ تغییری مشاهده نکردید؛ و یا متوجه شدید که موهای سفید کودک در حال افزایش است، حتماً باید مسئله توسط پزشک بررسی و تشخیص داده شود. همچنین بلافاصله و قبل از اینکه مسئله ی حادتری به وجود آید، سریعاً مشکل کودکتان درمان گردد.

علت به وجود آمدن موهای سفید در سر کودک

مو از پروتئین ساخته شده و از فولیکول های موجود در سطح پوست رشد می کند؛ و نقش مهمی در ظاهر فیزیکی فرد دارد. هنگامی که مو شروع به تغییر رنگ می کند، روی فرد تاثیر به سزایی می گذارد. در مورد کودکان، این تاثیر بسیار حادتر است. بنابراین، یافتن علت آن اهمیت بسیاری دارد.

1- وراثت

وراثت می تواند دلیل اصلی موهای سفید در کودک کم سن و سال باشد. حتی کودکان دو ساله نیز ممکن است به دلیل ارثی بودن با این مشکل مواجه شده باشند. اگر سابقه خانوادگی در سفید شدن زود هنگام موها وجود داشته باشد، بچه ها ممکن است از سفید شدن زود هنگام مو رنج ببرند.

2- شوره ی سر

تحقیقات بسیاری رابطه ی بین شوره ی سر و سفیدی موها را نشان می دهد. اگر چه این دو عامل باعث ایجاد همدیگر نمی شوند، اما با هم در ارتباطند. اگر کودک مشکل شوره سر دارد، احتمال اینکه موهای سفید کودک به دلیل شوره سر به وجود آمده باشند بسیار است.

3- بیماری ها و اختلالات

اختلالات خاصی مانند توبروز اسکلروزیس و پیسی موجب از دست رفتن رنگدانه های مو می شوند؛ و علاوه بر اینکه باعث به وجود آمدن موهای سفید در کودک می شود، علائمی مانند تشنج، تومور و … را نیز به همراه دارند.

4- تیروئید

تیروئید شرایطی است که با هورمون ها در ارتباط بوده و ممکن است در کودکان نیز دیده شود. کودک اگر محتوای تیروئیدی بیشتری در خون داشته باشد ممکن است از موهای سفید رنج ببرد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
3 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
اسما

من ۱۱ سال دارم چند تا موی سفید دارم
خیلی هم لاغر هستم

تو رو خدا بگین چرا سفید شده و درمان هم بگین

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط اسما
رسولی

دختر 4 سالم موهاش اول خاکستری و بعد سفید میشد. هیچ دکتر و سایتی هم نمی دونست مشکل از چیه. تا اینکه متوجه شدم که دخترم به خاطر خوردن ماست همراه با همه غذاها، موهاش داره سفید میشه. مصرف ماست رو که قطع کردم، دوباره موهاش از ریشه مشکی شد.… بیشتر بخوانید.

کاربر ناشناس

خیلی ممنون دقیقا دختر منم غذاهاشو با ماست میخوره موهاش سفید شدده

دکمه بازگشت به بالا