تغذیهسلامت

10 خاصیت، فایده و مزایای گواوا برای دوران بارداری

10 خاصیت گواوا برای دوران بارداری

گواوا میوه ای درختی بوده که معمولاً در مناطق گرمسیری کشت می شود. رنگ آن از زرد به سبز روشن متفاوت است. گواواها معمولاً به شکل خام خورده می شوند. اما می توان آن را در سالاد میوه، در ترکیب با میوه های دیگر نیز خورد. برای نگهداری و استفاده ی طولانی مدت از این میوه آن را به شکل مربا، ژله و آب میوه نیز در می آورند.

1 فواید و عوارض گواوا در دوران بارداری


برای اطلاع از نحوه ی استفاده از گواوا به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه استفاده از گواوا <<<


شاید شنیده باشید که گواوا یکی از بهترین میوه ها برای مصرف در دوران بارداری بوده که خوردن آن بسیار توصیه می شود. اما شاید با دلایل مصرف گواوا و خواص و مزایای آن برای دوران بارداری آشنایی نداشته باشید.

گواوا سرشار از مواد مغذی و یکی از سالم ترین و مفیدترین میوه های قابل دسترس بوده که از بدن محافظت و نیازهای تغذیه ای مختلف را تامین می کند. این میوه به دلیل محتوای آب بالا، پروتئین، کبوهیدرات ها و میزان چربی بسیار پایین، به میوه ی ایده آلی در خوراکی ها تبدیل می کند.

خواص گواوا

2 فواید و عوارض گواوا در دوران بارداری

مواد مغذی موجود در میوه گواوا آن را به عضوی ضروری در رژیم غذایی یک زن باردار تبدیل کرده که به برخی از مهمترین این خواص اشاره می کنیم.

1- خوردن گواوا قند خون را در سطح طبیعی و سالم نگه می دارد. بنابراین به جلوگیری از دیابت حاملگی در زنان باردار کمک می کند.

2- گواوا همچنین به تنظیم و حفظ فشار خون کمک می کند. در طول بارداری، حفظ تعادل در فشار خون برای جلوگیری از سقط جنین و زایمان زودرس ضروری است.

3- گاز زدن گواوا، انما و کم خونی در بدن را کاهش می دهد. همچنین این میوه حاوی مواد مغذی ضروری بوده که کمک می کند تا سطح هموگلوبین در بدن افزایش یابد.

4- از آنجایی که گواوا غنی از اسید آسکوربیک یا ویتامین C است، به تقویت سیستم ایمنی مادران باردار کمک می کند. همچنین در برطرف کردن مشکلاتی مانند درد دندان، خونریزی لثه، زخم، بریدگی رگ های خونی و سایر مشکلات مربوط به حاملگی مفید است. یک میوه گواوا حاوی حدود 16 میلی گرم ویتامین C بوده که بسیار بیشتر از مقدار ویتامین مورد نیاز بدن یک مرد یا زن است.

5- گواوا در حفظ سیستم گوارشی سالم بسیار مفید می باشد. بسیاری از زنان در طول بارداری از یبوست شکایت دارند. گواوا، با خواص شل کننده و ملینی که دارد، به حرکت آسان مدفوع در روده ها کمک می کند. در نتیجه این میوه شگفت انگیز از هر نوع مسائل مربوط به گوارش جلوگیری می کند. چیزی که در دوران بارداری واقعاً ضروری است.

6- گواوا حاوی آنتی اکسیدان ها و سم زداهایی مانند ویتامین C، ویتامین E، ایزوفلاونوئید، کاروتنوئید و پلی فنول بوده که در مبارزه با جرم و میکروب ها و عفونت های موجود در بدن بسیار موثرند. به علاوه مادران باردار را از بسیاری بیماری ها در امان نگه می دارند.

7- گواوا به عنوان منبع سرشاری از فیبر نیز شناخته شده است. زمانی که گواوا همراه با هسته خورده می شود از هموروئید (یبوست) که در دوران بارداری بسیار شایع بوده جلوگیری می کند.

8- منیزیم موجود در گواوا به اعصاب و عضلات بدن کمک کرده تا تسکین یافته و آرام شوند. مسئله ای که برای زنان باردار بسیار سودمند است.

9- گواوا نه تنها به زنان باردار در حفظ سلامتیشان کمک می کند بلکه برای جنین نیز بسیار مفید است. زیرا انباری از اسید فولیک یا ویتامین B9 که در توسعه سیستم عصبی جنین بسیار مهم بوده و نقش اساسی دارد.

10- کلسیم موجود در گواوا این میوه را به خوراکی دوست داشتنی در رژیم غذایی مادران باردار تبدیل می کند.

عوارض جانبی مصرف گواوا در بارداری

خوردن بیش از حد گواوا، به خصوص با پوست در طول بارداری منجر به اسهال می شود. زیرا حاوی مقادیر زیادی فیبر است. اسهال برای مادر باردار مضر است. زیرا بدن او را ضعیف، باعث تحریکات و ناراحتی شده و آرامش او را بر هم می ریزد. همچنین تغییرات غذایی را به وجود می آورد. توصیه می شود در مصرف آن زیاده روی نکرده و حتماً بدون پوست مصرف شود.


برای اطلاع بیشتر از نحوه پیشگیری از اسهال در اوایل بارداری به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> پیشگیری از اسهال در اوایل بارداری <<<


– همچنین اگر مادر قبلاً دچار مشکلات مربوط به دندان بوده است خوردن گواوا موجب درد دندان می شود.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
9 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
یاسی

این میوه در بندرعباس زیاد است با اسم زیتون

کاربر ناشناس

اگراین میوه و سایر میوه های گرمسیری مثل موز، انبه و پاپایا در ایران کشت میشه چرا درمغازه های پایتخت فقط وارداتی اون وجود داره اونم با قیمت‌های عجیب؟!!!

مجید منفرد

سن ایچ آب میوه اش رو داره تو بطری شیشه ای2500تومن خوش مزه ی

امیرحسین

تو ایران گیر میاد این میوه ها که خواصشو آموزش میدید؟!

ادمین فن تریکس

بله دوست عزیز این میوه در سیستان و بلوچستان پرورش داده میشه.

کاربر ناشناس

بله در شهرهای جنوبی از جمله چابهار هست و به سیب یا زیتون محلی معروفه

کاربر ناشناس

بله
تو گیلانم هست
ما تو حیاطمون داریم😊

شمس

جنوب هست خیلی هم خوشمزه است

ندا

بله در بندرعباس فراوان گیر میاد ،ولی متاسفانه کشت و پرورش اون قدر نیست که به شهرهای دیگه هم صادر بشه

دکمه بازگشت به بالا