کودک

اقدامات لازم جهت خارج کردن صابون و شامپو از چشم کودک

حمام کردن یکی از مهم ترین بخش های زندگی هر فردی بوده و استفاده از صابون و شامپو نیز جزء جدایی ناپذیر هر حمامی است. گاهی در برخی از افراد با چشم های حساس و به خصوص کودکان، ورود کف شامپو و صابون به چشم هایشان به شدت موجب درد و سوزش و حتی گاهی تحریکات شدید چشمی می شود. در چنین مواردی اقداماتی لازم است که در ادامه مقاله به بررسی آن ها می پردازیم. پس با ما در فن تریکس همراه باشید. 


همچنین می توانید خودتان در خانه فوم شستشوی کودک را بسازید. برای اطلاع از طرز ساخت فوم شستشوی کودک به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> طرز تهیه فوم شستشوی کودک <<<


اقدامات لازم برای خارج کردن شامپو از چشم

1- زمانی که شامپو یا صابون وارد چشم کودکان می شود، درد و سوزش آن موجب ترس شدید آن ها می گردد.

در چنین مواقعی باید آرامش را به کودک برگردانده و کاری کنید که نترسد و اقدامی انجام ندهد که اوضاع را بدتر کند. در صورت امکان از او بخواهید که سه بار و هر بار 5 ثانیه نفس عمیق بکشد تا شما بتوانید در طول این مدت اقدامات لازم را انجام دهید. به کودک یادآوری کنید که هیچ خطری او را تهدید نمی کند و هیچ آسیبی به او نخواهد رسید.

2- به هیچ وجه اجازه ندهید کودک چشمانش را بمالد.

درد و سوزشی که با ورود شامپو به چشم ایجاد می شود، به دلیل وجود ماده ای در شامپو به نام سدیم لورت سولفات بوده که به کف کردن شامپو کمک می کند. بنابراین مالیدن چشم باعث ورود عمیق شامپو به چشم، کف کردن بیشتر شامپو در چشم و بدتر شدن اوضاع می شود.

1 جلوگیری از ورود شامپو به چشم بچه

3- از کودک بخواهید چشم هایش را ببندد؛ در این مدت فوراً تمامی شامپو و صابون ها را از سر و صورت او شسته تا بیش از این چشم هایش در معرض شامپو قرار نگیرد.

4- چشم ها باید با آب سرد شسته شوند.

دمای دوش آب را سرد کنید و از کودک بخواهید سرش را بالا برده و صورتش را رو به دوش بگیرد. چشمهایش را تا جایی که می تواند باز کرده تا آب وارد چشم ها شده و آن ها را شستشو دهد. چپ و راست کردن سر در حین این کار باعث بهتر شسته شدن چشم و خروج کامل شامپو از آن می شود. این کار را 2 تا 3 دقیقه انجام دهید. دقت داشته باشید که فشار دوش باید بسیار کم باشد که به چشم ها آسیب نزند.

2 جلوگیری از ورود صابون به چشمهای کودک

5- اجازه دهید کودک گریه کند.

اگرچه خارج کردن شامپو از چشم با شستشوی چشم ها در زیر دوش آب امکان پذیر است، اما گریه چشم را کامل پاکسازی می کند. آبکی شدن چشم ها و آبریزش نیز راهی طبیعی است که چشم خود را با آن پاک می کند.

6- در صورتی که سوزش و خارش ادامه پیدا کرد و تاری دید به وجود آمد، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

بعد از شستشو و گریه، چشم باید به حالت اولیه بازگردد. از بین نرفتن علائم و بدتر شدن آن ها نشانه ی واکنش آلرژیک به برخی مواد موجود در شامپو بوده که حتماً به اقدامات پزشکی نیاز دارد. به خصوص اگر ترشحات چرکی و خونی در چشم مشاهده شد.

جلوگیری از ورود شامپو‌ به چشم

1- هنگام شامپو زدن، سر کودک را به سمت عقب بگیرید؛ به گونه ای که بین بدن و سر او زاویه ای 45 درجه ایجاد شود.

این گونه، کف ها به سمت عقب برگشته و وارد چشم های کودک نمی شود.

3 جلوگیری از ورود شامپو به چشم بچه

2- از کودک بخواهید چشمانش را ببندد؛ سپس سریع اما موثر سر او را بشویید.

3- از شامپو بچه ای استفاده کنید که PH آن 7 باشد؛ توجه داشته باشید که حتماً برچسب روی آن و دستورالعمل استفاده از شامپو را مطالعه کنید.

4- یکی از راحت ترین و بی دردسرترین راه ها برای جلوگیری از ورود شامپو به چشم های کودک، استفاده از عینک استخر حین شامپو زدن است.

عینک استخر برای کودک جذاب بوده، از آن استقبال می کند و مجبور نیستید دردسرهای مربوط به این کار را تحمل کنید. همچنین برای کودکان بسیار حساس، واقعاً موثر است؛ زیرا کاملاً مانع ورود کف شامپو به چشم ها می شود.

4 جلوگیری از ورود شامپو به چشم بچه

5- همچنین برای جلوگیری از وارد شدن شامپو به چشم و شستشوی راحت تر سر کودک، می توانید از کلاه محافظ حمام کودک استفاده کنید.

این کلاه ها مدرج بوده و برای انواع سایز سر مناسب است؛ از این رو وسیله ای بسیار کارا می باشد.

5 جلوگیری از ورود صابون به چشمهای کودک

در پایان فن تریکس مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می دهد.

>>> نحوه افزایش اشتیاق کودک به حمام <<<

>>> روش های مراقبت از کودکان دارای پوست حساس <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا