لپ تاپ و کامپیوتر

نحوه تغییر سایز آرت بورد در ادوبی ایلوستریتور Adobe illustrator

می توان گفت که آرت بورد در ادوب ایلوستریتور، تنها با کمی تفاوت، همان workspace یا فضای کاری در فتوشاپ است. هر داکیومنت یا سندی که شما در ایلوستریتور ایجاد می کنید، می تواند چندین آرت بورد در فضای کاری داشته باشد. زمانی که آرت بوردی را ایجاد می کنید، برای آن یک سایزی تعریف می نمایید. اما بعداً و در صورت نیاز می توانید این سایز را تغییر دهید. شما می توانید به صورت دستی یک سایز جدید وارد کنید، یا اینکه کاری کنید که با توجه به اثر روی آرت بورد، آرت بورد به صورت خودکار تغییر سایز دهد.

تغییر سایز آرت بورد به صورت دستی

1- داکیومنت مورد نظر خود را در ایلوستریتور باز کنید. شما می توانید اندازه آرت بورد را حتی در حالی که داکیومنت در ایلوستریتور باز است، تغییر دهید.

1 تغییر سایز آرت بورد

2- روی منوی فایل (File) کلیک کنید. این منو در گوشه بالایی سمت چپ وجود دارد.

2 تغییر سایز آرت بورد

3- پس از کلیک روی منوی فایل، از قسمت باز شده گزینه “Document Setup” را انتخاب کنید. در این صورت، پنجره جدیدی باز می شود که دارای آپشن های مختلفی برای پیکربندی سند فعلی شما هستند.

3 تغییر سایز آرت بورد

4- از آپشن های مختلف مربوط به داکیومنت، گزینه “Edit Artboards” را انتخاب کنید. گزینه ادیت آرت بورد، آرت بوردهای مختلفی را که از قبل روی داکیومنت وجود داشته اند را نمایش می دهد.

4 تغییر سایز آرت بورد

5- در این قسمت، با استفاده از ماوس، آرت بوردی انتخاب کنید که می خواهید اندازه اش را تغییر دهید.

5 تغییر سایز آرت بورد

6- پس از انتخاب آرت بورد مورد نظر، کلید Enter یا Return را بزنید تا پنجره “Artboard Options” باز شود. با این کار برای آرت بوردی که انتخاب کرده اید، آپشن های مختلفی ظاهر می شوند.

6 تغییر سایز آرت بورد

7- اکنون وقت آن رسیده تا سایز آرت بورد را تغییر دهید. برای این کار، با کادری که در زیر کادر name قرار گرفته سروکار دارید. منوی “Preset” را باز کنید تا بتوانید از اندازه های از پیش تعیین شده این قسمت، یکی را انتخاب کنید. اگر می خواهید اندازه های دلخواه را خودتان وارد کنید با انتخاب custom، در قسمت های Width و Height، می توانید به ترتیب، عرض و ارتفاع آرت بورد مورد نظر را وارد کنید.

• به جای تمام کارهای بالا، یک راه ساده تر نیز وجود دارد؛ از پنجره Document Setup، دکمه “Edit Artboards” را انتخاب کنید. پس از انتخاب آرت بورد مورد نظر، روی لبه های آرت بورد کلیک کرده و آن را تا حد دلخواه بکشید تا سایز آرت بوردتان تغییر کند. سپس دکمه Esc را بزنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شوند. اما اگر چند آرت بورد داشته باشید، زمانی که از این روش برای تغییر سایز آرت بورد استفاده می کنید، ممکن است لبه های آرت بورد ها بهم بچسبند.

7 تغییر سایز آرت بورد

8- پس از وارد کردن ابعاد آرت بورد به صورت دستی و یا تغییر اندازه آن با ماوس، روی گزینه “OK” کلیک کنید.

8 تغییر سایز آرت بورد

9- حال سایز اثر (یا همان آرت) خود را تغییر دهید تا با سایز جدید آرت بوردتان متناسب باشد.

اگر سایز آرت بوردتان را افزایش داده باشید، آرت شما ممکن است کل صفحه آرت بورد را پوشش ندهد. برای متناسب کردن اندازه تصاویر موجود در آرت بورد، از روش زیر استفاده کنید:

• دکمه های Ctrl/⌘ Cmd + A را فشار دهید تا تمام موارد موجود در آرت بورد انتخاب شوند. سپس دکمه های Ctrl/⌘ Cmd + G را باهم بگیرید تا گروه بندی شوند.

• سپس گزینه ⇧ Shift را نگه دارید و گوشه انتخاب شده را بکشید تا سایز تصاویر موجود در آرت بورد با سایز آرت بورد متناسب شود. نگه داشتن کلید ⇧ Shift، سبب می شود تصاویر متناسب بمانند.

9 تغییر سایز آرت بورد

تغییر سایز آرت بورد با Fit Art

1- داکیومنت مورد نظر خود را در ایلوستریتور باز کنید. شما می توانید اندازه آرت بورد خود را براساس سایز تصویر مورد نظر، در ایلوستریتور به صورت مستقیم با استفاده از منوی settings تغییر دهید.

10 تغییر سایز آرت بورد

2- روی منوی Objects کلیک کنید. اگر اثر طراحی شده یا همان تصویر شما بزرگتر از آرت بوردتان است، شما می توانید با تغییر سایز آرت بورد به صورت خودکار، اندازه آن را با اندازه تصویرتان متناسب کنید.

11 تغییر سایز آرت بورد

3- از قسمت باز شده، گزینه “Artboards” را انتخاب کنید. با این کار آپشن های بیشتری ظاهر خواهند شد.

12 تغییر سایز آرت بورد

4- از آپشن های ظاهر شده، روی گزینه “Fit to Artwork Bounds” کلیک کنید. این کار سبب می شود آرت بوردتان به صورت خودکار ریسایز شده و با ابعاد آرت مورد نظر متناسب شود.

13 تغییر سایز آرت بورد

برای آشنایی با ترفند های بیشتر کامپیوتر و لپ تاپ مقالات زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> حل مشکل نمایش فیلم در نرم افزار Media Plex <<<

>>> تغییر عملکرد دکمه های Alt+Tab در ویندوز 10 <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
علی رضا

سلام؛
خیلی عالی بود. ممنونم از شما

دکمه بازگشت به بالا