لپ تاپ و کامپیوتر

5 مشکل مک بوک MacBook و نحوه حل کردن آن ها

آیا مک بوکتان علائمی از کهنگی نشان می دهد و به شکلی عجیب عمل می کند یا با سرعت کم هم فرمان می پذیرد؟

در این مقاله پنج راه حل برای برطرف کردن پنج مشکل متداول مک بوک ارائه می شود. پس آن را دور نیندازید و با راه حل های ساده ای که پیش روی شما قرار می دهیم به بررسی و برطرف کردن عوامل نقص آن بپردازید.

1- مسائل مربوط به تنظیمات

در صورتی که مک بوکتان به خوبی راه اندازی نمی شود و با یک صفحه ی خالی یا صفحه ی خاکستری مواجه می شوید، باید آن را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید. در حالت safe mode، سیستم راه اندازی مک، با حداقل نرم افزارها و درایورهای لازم، راه اندازی می شود و تنظیمات دیسک شما را چک می کند تا هرگونه مشکل دایرکتوری که ممکن است یکی از عوامل نقص باشد را برطرف کند.

برای به راه انداختن مک بوک در وضعیت safe mode، آن را راه اندازی و دکمه ی شیفت را به حالت فشرده نگه دارید. هنگامی که لوگوی اپل و بعد از آن صفحه ی ورود به سیستم ظاهر شد، دکمه ی شیفت را رها کنید. با این کار، سیستم عامل مک به جریان و نمایش برنامه هایی که در هارد دیسک وجود دارد، می پردازد. به همین دلیل ممکن است چند دقیقه ای طول بکشد تا به صفحه ی تنظیمات (login) وارد شوید. برای ترک وضعیت safe mode و راه اندازی معمولی لپ تاپ، کافیست آن را بدون فشار دادن هیچ کلیدی restart کنید.

2- موارد ناهمخوان برای ورود به سیستم

اگر هنگام start کردن مک بوک، با صفحه ی آبی مواجه می شوید، ممکن است بدان معنا باشد که یکی از آیتم های استارت آپ (برنامه های کاربردی که وقتی سیستمی را راه اندازی می کنید، به طور اتوماتیک فعال می شوند)، با سیستم عامل مک همخوانی ندارد. با کمی آزمون و خطا می توانید پی ببرید که کدام برنامه دچار نقص شده است.

شما می توانید آیتم های login (ورود به سیستم) را یکی یکی حذف کنید و پس از حذف هر یک، مک خود را استارت آپ کنید تا متوجه شوید که مشکل برطرف شده است یا خیر. برای این منظور به system preferences/users and groups بروید و نام خود را در سمت چپ در محل current user قید کنید. سپس روی آیتم های login در لیست بالای ویندوز سمت راست کلیک کنید. یک برنامه را انتخاب و سپس علامت ((-)) را بزنید. این برنامه از لیست آیتم ها حذف می شود و شما می توانید مک خود را ری استارت کنید تا ببینید که آیا با حذف آن از لیست، مشکل استارت آپ برطرف می شود یا نه. در صورت برطرف نشدن مشکل، مراحل را مجدداً تکرار کنید تا بالاخره برنامه ی مشکل آفرین را بیابید. سپس می توانید آیتم های حذف شده را، با فشردن علامت ((+)) و انتخاب آیتم ها از پوشه ی برنامه های کاربردی، دوباره به لیست اضافه کنید.

1 پنج مشکل مک بوک

3- برنامه ای که پاسخ نمی دهد.

ممکن است پی ببرید که یک برنامه گاه و بیگاه هنگ کرده و جا به جا می شود. با هنگ شدن یک برنامه، عملاً سیستم از کار افتاده و اجازه ی انجام هیچ عملیات دیگری را نمی دهد که در نهایت به بستن و منصرف شدن آن برنامه منجر می شود. در این شرایط باید Force quit (خروج جبری) را فشار دهید. force quit را از فهرست آیکون اپل در قسمت بالا و سمت چپ فرا بخوانید و یا با فشار command-option-escape آن را انتخاب کنید. اکنون برنامه ای را که پاسخ نمی دهد های لایت و force quit را فشار دهید. (به علاوه می توانید با کلیدهای شیفت برنامه های دیگر را نیز برای force quit انتخاب کنید).

2 پنج مشکل مک بوک

4- ظاهر شدن توپ spinning beach ball

اگر شاهد پدیدار شدن فراوان spinning beach ball هستید، وقت آن است که بررسی کنید چه چیزی ممکن است باعث کاهش سرعتِ مک بوک شده باشد. activity monitor را باز کنید (با جستجو و یا یافتن آن در پوشه ی utilities که در پوشه ی برنامه های کاربردی قرار دارد)، تا ببینید چه میزان از تراکم، ناشی از برنامه هایی است که در حال استفاده کردن از آن ها هستید. در پنجره ی activity monitor، می توانید وضعیت بلادرنگ CPU و میزان فضای اشغال شده ی هر یک از برنامه های فعال را مشاهده کنید. به علاوه می توانید از activity monitor استفاده کنید تا از هر برنامه ای که فضای اشغال شده اش بیش از فضای مورد نیازتان است، خارج شوید. تنها کافیست آن برنامه را از لیست هایلایت کنید، روی دکمه ی X واقع در گوشه ی بالای سمت چپ کلیک کرده و سپس دکمه ی Quit یا force quit را بزنید.

3 پنج مشکل مک بوک

5- اتصال به اینترنت صورت نمی گیرد.

گاهی اوقات مک بوک دم دمی مزاج شده و در حالی که ویندوز لپتاپ و iPhone هیچ مشکل شبکه ای ندارند، به هیچ وجه قادر به اتصال شبکه ای و وای فای نمی باشد. هنگامی که وضعیت وای فای مک بوک عدم اتصال شبکه را نشان می دهد، سریع ترین راه حل این است که از آن بخواهید اتصال شبکه را فراموش کند و مجدداً به آن متصل شوید.

در صفحه ی شبکه، در system preferences، روی دکمه ی advanced در قسمت پایین سمت چپ کلیک کنید. سپس، لیستی از اتصالات وای فای که در گذشته به آن ها وصل شده اید، نمایش داده می شود. شبکه ی وای فای خود را انتخاب و علامت – را کلیک کنید و سپس دکمه ی remove را بزنید تا پاک شود. اکنون برای اتصال جدید، روی آیکون وای فای در نوار ابزار کلیک کنید و با وارد کردن پسورد و شروع دوباره، اتصال جدید را صورت دهید.

با وجود ایرادات و اشکالات مک بوک، مک بوک دارای قابلیت هایی نیز می باشد. از جمله این قابلیت ها برقراری تماس تلفنی می باشد. برای اطلاع از چگونگی برقراری تماس تلفنی با مک بوک به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونگی برقراری تماس تلفنی با مک بوک <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
cnet




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا