سلامت

چگونه با استفاده از دهانشویه سرماخوردگی و گلو درد را تسکین دهیم؟

تسکین گلودرد و سرماخوردگی با استفاده از دهانشویه

گفته می شود که دهانشویه در خلاص شدن از علائم سرماخوردگی مثل التهاب و سوزش گلو، سرفه و گرفتگی های بینی موثر است. اگر چه این ادعا از نظر علمی هنوز ثابت نشده است، اما تجربه ی بسیاری از مردم نشان می دهد که دهانشویه در تسکین این علائم موثر بوده و از پیشرفت و بدتر شدن سرماخوردگی جلوگیری می کند. همچنین حس بدی که سرماخوردگی در حلق و بینی به وجود می آورد را تا حدودی از بین می برد.

1 درمان گلو درد و سرماخوردگی با دهانشویه

سرماخوردگی بیماری باکتریایی نبوده و ناشی از یک ویروس می باشد. با این حال گاهی ممکن است گلو درد ناشی از باکتری هایی مانند استرپتوکوکی بوده که در این گونه موارد مصرف آنتی بیوتیک ضروری است. از آن جایی که استفاده از دهانشویه باعث ضدعفونی کردن دهان شده و با باکتری ها و میکروب های موجود در دهان مبارزه می کند، به تسکین گلو درد کمک می کند. و از آن جایی که آلودگی ها و باکتری ها را از بین می برد، مانع از پیش روی بیماری می گردد. به علاوه سلامت دندان ها را نیز تضمین می کند. پس بهتر است دائماً از آن استفاده کرده تا در زمان سرماخوردگی نیز در کنارتان باشد.

لازم به ذکر است که اگر دهانشویه های تجاری در دسترستان نیست، می توانید با آب و نمک نیز دهانشویه ای پر قدرت تهیه کنید. آب نمک برای ضدعفونی کردن دهان، دندان و کاهش علائم سرماخوردگی بسیار مفید است.

برای این کار:

1- اگر برای این کار از دهانشویه ی تجاری استفاده می کنید، حتماً نوع ضدعفونی کننده ی آن را تهیه کنید.

برچسب روی محصول را مطالعه کرده و مقدار مصرفی را هر بار در لیوان تمیز بریزید. معمولاً این میزان معادل 4 قاشق چایخوری یا 20 میلی لیتر است. با این حال حتماً برچسب محصول را مطالعه کنید.

– به هیچ وجه دهانشویه را به طور مستقیم از بطری در دهان نریزید، به خصوص اگر احساس می کنید بیمار هستید. اگر بدنتان باکتری یا ویروس داشته باشد، به بطری منتقل می شود.

2- دهانشویه را در دهان ریخته و 30 تا 60 ثانیه قرقره دهید.

توجه داشته باشید که این قرقره باید کمی متفاوت باشد. به دلیل سرماخورگی، دهانشویه باید با حلق و محل ملتهب شده تماس پیدا کرده و آن را کامل ضدعفونی و پاکسازی کند. پس روی این کار تمر کز کنید. به علاوه سعی کنید دهانشویه زیر زبان و اطراف دندان ها هم گردش کند تا تمامی دهان ضدعفونی گشته و میکروب ها در هر نقطه ای از دهان از بین بروند.

3- به محض این که احساس کردید وجود دهانشویه در حلق موجب می شود آن را قورت داده و نمی توانید کنترل کنید آن را بیرون بریزید.

دهانشویه ها سمی می باشند و قورت دادن آن ها موجب اسهال و استفراغ می گردد.

4- دفعات استفاده از دهانشویه در روز روی همه ی دهانشویه ها ثبت شده است.

آن ها را مطالعه کرده و هرگز از حد مجاز تجاوز نکنید. معمولاً میزان استفاده دو بار در روز می باشد.

5- به یاد داشته باشید که از دهانشویه برای کودکان زیر 6 سال استفاده نکنید.

همان طور که گفته شد از آب نمک هم می توانید استفاده کنید. برای تهیه آن توصیه می شود نمک را در آب داغ حل کرده و به مدت 3 دقیقه در دهان و گلو قرقره دهید. آب نمک معمولاً خلط و موکوس موجود در گلو که باعث التهاب شده را تجزیه می کند و از جای خود می کَند. سعی کنید هر مقدار از آن را که می توانید تف کنید. باکتری ها و ویروس ها نیز خارج خواهند شد. از آب نمک می توانید 3 بار در روز استفاده کنید.

همچنین می توانید با استفاده از سرکه سیب گلو درد را تسکین داده و درمان کنید. برای اطلاع بیشتر در این باره به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> تسکین و درمان گلو درد با سرکه سیب <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا